• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Godmorgon!

Här är en till som varit uppe sen 6, men DET var inte FRIVILLIGT, sonen vaknade och ville upp. Han fick gå upp själv först men sen ville han ha en frukt, sen ny blöja, sen titta på tv, sen lekte han i vår säng osv. Inte mycket till sova alltså.

Har haft ännu en natt med krämpor från halsbrännan, gaser i magen och så vidare. Gör så ont och det går verkligen inte att sova.
    Gillar verkligen inte att må så dåligt.

Nu ska jag försöka åka till babysimmet med sonen, fast jag knappt har krafter till det. Men förhoppningsvis gör det varma vattnet att man mår bättre.

• Lapinette

Har inte drömt om övernaturliga människor men har sovit dåligt ändå. Vet inte varför då jag normalt sover som en stock. Trots detta känner jag mig jättepigg idag. Kan det vara uppåttjacket som jag stoppar i magen varje kväll? Har kännt av magen och äggen som förhoppningsvis växer. Speciellt kändes det igår när jag körde ett hårt spinningpass. Nåja, bara bra om de växer till sig ordentligt.

Annars så skulle vi vilja åka upp till Uppsala i helgen för att se vart vi ska på onsdag morgon samt besöka staden. Dock är det ju lite snö på taken och runt noll grader och vi har inga vinterdäck. Fast det är ju stora vägar till Uppsala och säkert uppkört...eller? Har även dragit ut tågtider för onsdagen. Känns just nu skönt att vi inte valde Falun.

• Lapinette

Mrs B - var du till läkaren och vad sa dem? Du har varit sjuk så länge nu, stackare.

• Mrs  B

Lappis
    Ringde både sjukvårdsupplysningen och förlossningen och de sa att detta jag har tillhör graviditeten.
    Magen växer och trycker på magsäcken, magmunnen, tarmar, matstrupe mm och det gör att magen kommer i ofas och att gaser från alla håll och kanter uppstår plus att halsbrännan kan bli väldigt jobbig.

Ska till BM på tisdag så då ska jag fråga vidare om det finns någon annan medicin att ta för att lindra detta jag har för annars vet jag inte hur jag ska stå ut. Tur ändå att det inte är så länge kvar, men jag vill ju gärna kunna jobba ett tag till.

• Lapinette

Mrs B - Trist att behöva må så dåligt när man vill vara fit for fight inför förlossningen. När är det BF?

• Liten med Mindre

MrsB, inte lätt det där med magen. Har känt av gaser på kvällarna sista dagarna, men jag tror inte de är på långt när så jobbiga som dina. Dina gaser har nog till del att göra med de elaka bakterierna du haft i magen, och att de löper amok pga den lättsmälta maten.

(Laborerade ett tag med cellulosabakterier på universitetet - och det var inte måttligt vilka gasmängder de producerade när de fick lättsmält papperstugg från dokumentförstörare.)

Lappis - Falun har decimetern snö och kallt, så det är ingenting för de utan vinterdäck. Skulle nog vänta ett par timmar med att åka till Uppsala med.

Och - dina sömnproblem kanske berodde på väderomslaget? - från sunkgrått till halvklart och kallt? Sånt påverkar mig - fast jag sov kanongott utan ont i kroppen. Måste komma ihåg att stretcha innan jag somnar framöver tror jag.

• Telemarkgrrl

God middag!

Igår kväll var jag SÅ här nära *måttar med fingrarna* att ge upp hela bebisverkstaden och istället åka till akuten och be dom göra nåt, operera bort hela paketet, skjuta mig i pannan eller vad som helst för att jag hade så ont. Var tvungen att gå och lägga mig direkt när jag kom hem från jobbet med två vetevärmare, kul fredagkväll.... Men idag känns det bättre som tur är!

Jag har testat med ÄL-stickor i tretton månader, elva gånger har jag fått utslag på dag 18 och två gånger på dag 19. Men så imorse fick jag ryck och tog fram en sticka trots att jag bara är på dag 15 - och fick värsta böjen. Det är banne mig helt omöjligt att förstå sig på sin egen kropp.

Så nu har jag tagit ett ÄL-spruta (för att jag kan ha problem med att äggblåsan verkligen spricker) och så ska jag väl återvända till sängen tror jag.

Mrs B - stor kram på dig, det låter verkligen superjobbigt!

• Liten med Mindre

Telis - vilken tur att du inte gjorde nåt drastiskt igår. Och tur att du testade idag.

Ha det så skoj i sängen...

• junilejon

MrsB och telemarkgrrl hoppas att ni mår bätter snart...det låter inte så kul det ni dras med...

Nattson,ja jag mår med illa,men mest på kvällarna när jag ska gå och sova,blir liksom yr och snurrig när jag lägger mig ner och blunda...jag hoppas att det gå över snart,för jag verkligen hatar att må illa och spy...tänker på stackars pirr som mådde så dåligt...är det någon som har hört ifrån henne föresten??

Idag ska vi till båten och ta hem alla dynor och sånt,sen blir det väl en liten promenad vid havet med...

• junilejon

Telis...glömde att gratta dig till böjen,håller tummarna för er nu...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag