• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Såg Illusionister förra helgen, gillade den skarpt. Filmtips i övrigt har jag inte.

Om ni är inne på serier verkar många gilla Heroes, jag har inte kollat själv.

Om jag behöver ta det lite lugnt längre fram är min plan att se hela Greys Anatomy - jag blev fast i den alldeles för sent.

• Lapinette

Vi har säsong 1-3 i Greys och dem klämde vi i somras (köpte dem i Paris). Har inte kunnat följa serier då jag pendlade mellan Stockholm och Cannes men nu följer vi Greys. Illusionisten står med på min lista liksom Vänner för livet, Children of men och Blood diamond. Har även lite äldre filmer med där men funderar nu ändå på att köpa en serie...som man kan njuta av varje kväll. Jag är lite inne på att köpa Kalla Fötter, har själv sett den men kan nog tänka mig att se den igen då jag älskade den serien! Maken har aldrig sett den.

• start september

Illusionisten menar jag såklart.

Tror dessutom att det var ett filmtips jag fått av Sweet. På hennes blogg finns de filmer de sett nyligen - den används flitigt av mig för attt få lite idéer, funkar även mycket bra för boktips. Du har bra smak Sweet

• Lapinette

Ahhh...ska gå in och kolla där. Vet att hon gillade Crash som jag nämnde här tidigare. Suverän film!

• Lapinette

September - tusen tack för tipset! Eller jag borde skriva tusen tack Sweet för filmtipsen! Vi saknar dig här!!!!

• Frejis

God kväll till tråden
    Förlåt tjejer att jag lämnade er med en oavslutad kaninhistoria, men en timme efter inköpet skulle vi på teater och på torsdag bestämde vi plötsligt att nu sticker vi till Tallinn. Det var nog dags för en kryssning, god mat, dryck och shopping så nu är jag tillbaka, genomförkyld (fruktansvärd kyla och vind, usch!) och en lycklig ägare till nya mössor, halsduk, hatt och parfymer

Det blev en 15 veckor gammal dvärgvädurskille, vit med svarta fläckar och prickar, en riktigt spräcklig historia. Han är lite skygg och blyg, inte så van vid folk, men det kommer nog att gå bra när han fått vara hos oss lite. Han älskar att vara ute ur sin bur, springa på mattor och övar för fullt hur man hoppar på parkettgolv. Ikväll har han varit ute medan maken sett på teven och är för tillfället riktigt uppspelt. Man såg en ledsen kaninmin när jag satte honom tillbaka i buren eftersom han behövde bajsa, men nu är han ute igen! Hur som helst, roligt att ha honom!

Nattson, jättestort grattis till plusset! En ny plussvåg i tråden, hurraaaa

Lappis, vilken spännande vecka det kommer att bli! Jag kommer att sitta här och vänta på rapport varenda dag för att nu är det verkligen din tur! Håller redan tummarna!

Liten, trist med förkylningen, mend det är nog bra att du håller dig hemma. Den här kylan gillar jag inte.

Telis, vet du vad din smärta vid ÄL beror på?

• Frejis

September - tack för läkarrekommendation, jag var hos "din" farbror gyn i torsdags. Hans kollega verkar redan ha berättat om mitt fall eftersom han tyckte att det var konstigt utan att säga för mycket. Gillade hans professionella attityd då han satte sig med papper och penna för att utreda vad som har hänt och när. Han föreslog först ivf, men efter att ha hört lite mer bestämde vi att göra om hormonproverna och se vad de visar. Det är i alla fall klart att progesteronprovet som jag gjort tidigare att ingen ägglossning ägde rum den månaden, får se om det blir bättre nu. Provet som jag gjorde dag 3 var ju dåligt, men så blev jag gravid två månader efter - helt absurt och förmodligen ganska ovanligt. Får se vilket värde jag får o nästa cykel.
    Sedan skulle han se vad som ska göras, förmodligen Pergotime för att boosta ägglossningen eller annat. Gravid kan jag ju bli (fällde en kommentar att jag inte ser någonting positivt med det och farbror gyn kunde förstå min inställning, men bra var det i alla fall , men det blir skönt att få lite svar på vad som inte fungerar som det ska i kroppen.

• Telemarkgrrl

Hej Frejis, skönt att höra att ni haft en "minisemester", köpt kanin och varit till en bra läkare! Jag håller såååå tummarna för dig!

Värk vid ÄL är ett av symptomen vid endometrios och det vet jag ju att jag har (blivit opererad för en endocysta en gång) så jag antar att det är den som spökar. Så vill man ha ÄL är det inte så mycket att göra åt saken. Därför vill jag bli på smällen snart så att man kan göra något åt endon sen, jag är inte säker på hur länge jag orkar ha så här ont vid ÄL och mens.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag