• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Piggelin: om jag kommer ihåg det ska ni få tillbaka er BabyBjörn på söndag (om vi fikar då) för vi ska köpa en egen.

Tinga: hur var det nu man skulle sköta sin orkidé så att den blommar igen? Vet att detta diskuterades för länge sedan. Skulle man klippa av den torra blomstjälken och INTE vattna el?

• Lapinette

Telis, så klart du ska må lika bra som jag har gjort! Har inte du tagit alla prover i och med utredningen? Dag 3 provet låter som blodprovet som visar hur pass fertil man är. Jag hade bara HIV-testet kvar (blodprov för mig och maken). I sådana fall kan ni ju dra igång i nästa cykel....spännande!!!

Fördelen med att få ägg till frysen är ju att man inte behöver gå igenom hela den här processen igen men nedreglering etc. Skulle bli väldigt tacksam om att slippa det även om jag har mått ok under vägen.

Page - härligt med NY. Någon dag ska även jag åka dit...vilken dag det blir vet jag inte än.

• Tinga

Muggles - jag gör så att jag klipper ner hela stängeln om den är torr, men om den är fortsatt grön eller brun (alltså likadan som den var när den blommade) klipper jag bara av den del där blommorna suttit. Där kan det nämligen aldrig komma någon ny gren, men om stängeln är frisk kommer det ofta grenar från något av "ögonen" längs med den.

Jag fortsätter att vattna även under viloperioden - brukar doppa krukan i en hink med vatten 1-2 min och sen får den stå och rinna av i diskhon innan den åker tillbaka till fönsterbrädan.

• Telemarkgrrl

Lappis, näe, dom gjorde aldrig det där dag 3-provet på SH, konstigt nog!

• Lapinette

Telis, vad konstigt! Trodde det där dag 3 blodprovet var det första man alltid gjorde vid en fertilkoll. Nåja, du hinner ju med både den och HIV-testet den närmaste månaden och sen kan ni köra igång.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja jag tycker också att det är konstigt eftersom alla andra verkar ha fått göra det först, precis som du säger. Hoppas dock att jag slipper göra det (dvs blir på smällen den här cykeln) - jag är så himla trött på allt det här runt att bli gravid. Om jag nu ska bli det så vill jag bli det nu!

• Lapinette

Då håller jag tummarna....BIM i nästa vecka för dig då?

• Lapinette

Hänger inte med alls! Trodde du var i tredje veckan efter tant just nu. Men då håller jag tummarna för en super ÄL denna gång! Och shit, då har vi ju BIM samma vecka!!! Attans vad trevligt med BIM-sällskap!

• Telemarkgrrl

Hmm, nej, det blev kanske lite snurrigt.

Nästa fredag när jag ska till läkaren så är det dag 21 i cykeln (vilket ju är en bra dag att börja spreja på men eftersom jag inte är klar med blodproven så får jag nog vänta en cykel till...). Och jag brukar ha ÄL på dag 18, dvs typ tisdag nästa vecka. Och BOM borde det bli ungefär måndagen den 26.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag