• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oliva

Här är ännu en som smygläst i ett och ett halvt år. Har själv kämpat på med "verkstan" i ca 8 mån nu men inget har hänt...
    Känner så otroligt igen mig! Det är härligt att läsa era inlägg! Det gör att man håller kämparviljan uppe fast det är motigt. Vilken känslomässig bergodalbana detta är!

Jag kommer nog inte att göra så många inlägg men jag vill bara skicka en hälsning till er alla som kämpar! Ni har en okänd beundrare här!
    Lapinette får en extra hälsning och jag håller alla tummar jag kan för att det ska lyckas för er!

• Lapinette

Oliva - det är en hemsk berg- och dalbana men kämpa vidare!!!

• Mrs  B

BrudSommar
    Japp, det var jag som skrev om sonens klädvanor.
    Han älskar Spindelmannen, Bamse, motorcyklar mm på sina kläder. Han vill inte ha på sig andra kläder, så det är en kamp nästan varje dag. Det värsta är ändå att han HATAR ytterkläder.

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Krya på dig och hoppas att du blir bra snart igen! Kram på er!

Nattson
    ETT STORT GRATTIS TILL ER!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Är det bara förkylningar jag har så tar jag tabletter och försöker se glad ut och tar hand om sonen, men nu när jag har varit så mycket magsjuk har mannen fått vara hemma vissa dagar och tagit hand om sonen och andra dagar har jag lämnat på dagis för att orka med.

Var inte så sjuk innan sonen började på dagis och innan jag började jobba igen. Det kom efter det första året. Helt naturligt med tanke på alla baciller som finns. Man klarar det om man vill men ibland är det skönt om man kan få lite avlastning även i sjukdomstider.

Lappis
    Vilken spännande vecka du/ni har framför er!!!!!!!!!!!

• start september

Grattis Nattson!! Nu är nästa plusvåg här - håll i er alla andra för snart är det ni också!

Och Lapinette - vilka bra nyheter! Om en dryg vecka kan du vara gravid! Underbart!!

• start september

Själv är det nog ganska bra, försöker komma undan förkylning men det går så där.

Vecka 12+0 idag så nu har vi börjat berätta för folk. Konstigt -nu bygger man ju upp förväntningar hos alla andra också.

Nästa vecka är det KUB, längtar så efter att se att det fortfarande är ok där inne. Vi har också börjar fundera lite hur vi hanterar ett dåligt provsvar så tankarna snurrar lite mycket åt det hållet nu.

• Moppy1

Vad härligt att höra att allt går bra September! Nu kommer det rulla på som bara sjutton, jag kommer ihåg att tiden efter de första lite skrämmande månaderna till man började känna bebisen runt v 20 gick så snabbt att man knappt hann blinka! Jag kände mig mycket piggare, illamåendet försvann och jag glömde nästan bort att jag var gravid. Efter v 20 gick det långsamt igen och nu går tiden sjuuuuukt långsamt. 9 mån är en galet lång tid!!

Lappis - GRATTIS till fina provsvar. Vad snabbt det har gått ändå från det att du bestämde dig för IVF. De verkar ju superproffsiga på CvL, det kommer gå brilliant, I know it.

Piggelin - jag håller med om att man börjar bli mätt på förlossningslitteratur. Jag har fortfarande inte kommit igenom den där Att Föda som ska vara så bra att läsa, känns som jag har hört om de där förlosslingsfaserna en gång för mycket! Har också blivit addicted av damtidningar och dåliga amerikanska såpoperor. Ganska skönt faktiskt att bara slappa!

På tal om att vara sjuk, det är så mycket otrevliga smittor som härjar just nu, så jag är livrädd att åka på ngt till förlossningen. Efter att min profylax-lärare berättade om h*vetet att föda barn magsjuk, är detta min värsta mardröm...

• Nattson

Tack så mycket för alla grattis!!

Berättade för min bror idag, han sa Va vadå ska jag bli morbror... ööhh va, det tog sig alltså??? ha ha han blrv verkligen paff!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag