• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Tinga, ja, det är ungefär samma slags molvärk i magen och ryggen både vid mens och ÄL. Något som hjälper lite grann är jätteheta vetevärmare så jag kutar mellan micron och matsalsbordet (jobbar hemma i morgonrocken idag ) och värmer om den så fort den svalnat lite. Jag är bara lite orolig för att mitt stackars ägg blir stekt av all värmen?!

Liten, usch vad jobbigt med förkylningen! Hoppas att en dag i sängen gör att det känns bättre.

• snofsan

Liten med Mindre: ja jag måste juh bli mamma på någe sätt, så varfrö inte börja med en liten kisse katt

det var några år sen ka hade katt, men de e verkligen mysigt å sällskapligt på kvällarna när man e ensam

• snofsan

God mporgon till er alla förresten

Hoppas att du blir bättre liten..

jag tycker så himla synd om dig, förkyllning e juh för jävligt å sen vara gravid på det med din stackare *kraaaaamar*

• Tinga

Liten - krya på dig! Tycker att du gjorde helt rätt som tog en dos nässpray till; man måste ju få sova!

Telis - vad bra att det finns någon metod som iallafall lindrar smärtan lite. Det verkar förståndigt att jobba hemma när man går i morgonrock - kanske lite väl casual för jobbet?

• Lapinette

Liten - har du också börjat nedregleras ! Välkommen i nässpray-klubben! Jag sprayar ju fortfarande, fast bara halv dos. Ser fram emot att slippa ta alla dessa preparat.

Jag lämnade blodprov imorse och får förhoppningsvis ett positivt besked i eftermiddag. Ska till läkaren 15:00.

• Piggelin1

Liten,
    krya på dig!

För er som letar alkoholfria alternativ, hittade precis detta på Tasteline:
    www.tasteline.com/default.ns
    Muggles & min favvo Billabong fick bra betyg!

Hej Moppy! Låter som om dina dgr liknar mina Härligt! Fast nu har jag tröttnat på att läsa förlossingslitteratur - mätt på det, känner jag Så nu är det bara glassiga magasin & lättlästa romaner som gäller!

• muggles

Halloj i tråden! Här har varit fullt upp med aktiviteter så jag har inte hunnit in, sist var jag med på sid 43 så jag har en del att läsa ikapp!

Moa har i natt sovit sin andra hela natt, nu vaknar hon vid 5-6 på morgonen utan nattmål!!! Jag vet inte än om det bara är tillfälligt men det har iaf hänt två ggr. Och båda ggr har hon somnat om sedan, igår till kl 10.30, idag till kl 9. Imorse var vi sedan upp och åt frukost, duschade och sedan lekte vi en stund (rulla över på mage, titta på mobilen, prata lite mm) men sedan blev hon trött och somnade igen efter lite amning!

Idag ska vi på spädbarnsmassage för andra ggn. Jag går en gratis-intro på Axelsons Institut här i stan, fick info om det från Bvc. Moa åsikt var nog att "det var väl ok, men inget fantastiskt, du kan väl få hålla på en stund om du vill". Så tolkade jag det iaf Nåja, då har vi prövat iaf. Snart får jag börja med min lunch om vi ska hinna dit i tid så jag hinner nog inte läsa ikapp idag. Har det hänt ngt revolutionerande???

• Tinga

Hej Muggles! Skönt att Moas sömn verkar fungera bra! Känner du dig som en utvilad eller utschasad småbarnsmamma egentligen?

Här i tråden har inget revolutionerande hänt, men vi väntar med spänning på Nattsons rapport från BIM-träsket!

• muggles

Tinga: igår var första ggn som jag kände mig utvilad sedan Moa föddes! Jag var helt otroligt pigg. Och faktum är att det var första natten som jag sovit hela natten utan avbrott sedan snart ett år för jag började springa på nattliga toabesök i stort sett from v 5 (dvs from jag plussade). Och det gjorde jag hela graviditeten, ibland så många ggr som 4 ggr per natt (lite jobbigt). Jag är så otroligt tacksam över att hon sover bra nu och njuter i fulla drag!!! (Det kommer säkert jobbiga nätter igen men det är ju super om hon kan ha detta som "standard" - vi får se.)

• muggles

Förresten hade jag tom svårt att somna igår!!! Så utvilad var jag...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag