• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms
    Piggelin1 skrev 2007-11-07 16:20:15 följande:
    ...och här har solen skinit som bara den även idag! Telis, vad var det du sa i lördags - det är alltid fint väder i Gbg (när du är här ). Det håller i sig! Såååå skönt!Men Omsan, har du inte varit "utanför tullarna" sen sommaren-2004???!! Ojojoj, hur lyckas man med det?! Ok, att Sthlm är Kungliga Hufvudstaden, men ändå liksom Fick en sån där association till hon den där moderattjejen Anna ngnting (gift m David Batra), som tyckte i TV för länge sen att alla utanför Sthlm var lantisar...
    haha, jo jag har varit utanför tull (självklart jag bor ju precis utanför tull numera på sthlm största Ö men jag har hållt mig i sthlm län och då jag åker kommunalt när jag ska ngnstans (tåg o tunnelbana) så märker man inte av trafiken och väglaget så mkt! däremot märker man av lövhalka, växelfel o annat skoj som drabbar oss pendlare
  • Frejis

Hej hej!
    Kul att se att ni har det bra och att diskussioner pågår för fullt har bara hunnit läsa några sidor och sett att Iris har sovit, Nattson bimar snart (håller tummarna!) och att olika ursprung diskuteras. Hm, just ja, vad i stan bor du Telis? Blev lite fundersam...

Vi ska nu gå och hämta en ny "Ninis", alltså en kanin. Om vi nu klarar av att bestämma oss vilken vi ska ha... har diskuterat oss blå om hund, kanin, pudel, ska vi ha eller inte ha, när och hur... pust, men nu ska vi skaffa kanin, punkt. Och sen får vi se om och när det blir bebis. ÄL beräknat till nästa vecka, bäst att sätta fart. Får hoppas att kaninen bringar lycka både till mig personligen, till den riktiga trådLapinette och hela tråden.

• viktualia

Jag är ju varken Sthlmare eller lantis... eftersom jag bott på båda ställena.. och inte vet jag var jag EGENTLIGEN vill bo riktigt heller... så jag känner mig halvsmart...

...för smart var det att flytta från svindyra Sthlm där allt är dyrare utom möjligen kollektivtrafikresorna...

...däremot tänker jag inte försvarar 30 000 pers staden jag bor i nu... för det är inte smart... så... I rest my case...

• Oms

jag tillhör ju dem som hellre betalar mer för att bo centralt *jag veeeet man ska inte tycka så när man har barn*

är upväxt söder om söder(dock sthlm län) då mina föräldrar ville bort ifrån stan och byggde hus. men så fort jag kunde var jag tillbaka i stan igen och här tänker jag stanna,antingen som nu precis utanför tull eller tillbaka inom tull.

mammas hela släkt är urstockholmare och var med o byggde sthlm (släktforskat) men pappas sida är ifrån Ångermanland vilket gör mig ltie exotisk i sthöm sammanhang sen att jag bara har varit upp i norrland (och då enbart ångermanland och medelpad där släkten funnits) 4 ggr i mitt liv gör mig väl inte till ngn norrlandskännare direkt...

nä, ett liv på landet är absolut inget för mig!

• BrudSommar2006

Nattson, en sådan romantisk historia!

Frejis, så det har inte blivit kanin än men ska bli idag!! Vart ska ni eftersom det finns så många att välja på? Blev det inget med den på Blocket eller är det dit ni ska nu?

• Lapinette

Tillbaka från funk och väntar på att maten ska bli klar (i ugnen). Ska också köra spinning på fredag. Ett bra fredagspass...man slipper tänka utan kör bara på.

• Lapinette

Härligt Frejis med kanin!!! Det blir lagom att starta med. Sen kommer bebis och därefter hund .

• Lapinette

Och jag igen, Frejis, skoj att vi har ÄL samtidigt i nästa vecka (förhoppningsvis)!!!

• Telemarkgrrl

Vad roligt med kaninen, Frejis! Vad blev det för sort och färg? Du kan väl lägga in en bild sen i galleriet, please?

Jag bor på Söder förresten.

• Telemarkgrrl

Jag har också ÄL nästa vecka. Och jag har redan ont. F*n, vad trött jag är på att ha ont både vid ÄL och mens, det är ju liksom inget kul då.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag