• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • snofsan

hihi att vara mamma ledig skulle va bäst

men om man skaffar katt kan man inte vara mamma ledig då med

• Oms

men snofsan! jag har ju svarat på din fråga ju! skrev ett lååångt urlägg om mitt yrke, bläddra några sidor bakåt så hittar du det

• Oms

snofsan - inlägg 606 sidan 61 (just nu iaf)

• Mrs  B

Oms
    Hade inte direkt förvärkar med sonen utan mådde som bäst de sista månaderna innan han föddes så det här med dessa krämpor är nytt för mig.
    Magsjukan dessutom är ingen hit.

Just nu känner jag mig dock bättre och hade tänkt åka till jobbet imorgon. Känner att jag inte kan vara hemma så mycket mer. Det blir ju inga pengar av det.

• snofsan

Oms : oj såg inte :-O

det låter som ett tufft jobb du har, skulle nog aldrig klara av ett sånt.. Du måste vara en väldigt stark person

• Lapinette

nenne - supersöta kissar!!! Blev själv jättesugen även om jag nog mera är en hundperson.

Telis - de gör även långtidsodlingar på andra ställen vet att min kollega gjorde det ett par gånger på CvL men min läkare säger att de på Falun är bäst på just det då de gör det så ofta. På CvL vill de helst att allt ska försöka vara så naturligt som möjligt t ex genom att ge en låg dos hormoner (de ville ge 150 min läkare ville att jag skulle ha 220 IE), att simmarna ska hitta äggen själva (inte sprutas in via ISCI) och att de inte ska vara ute från kroppen för länge. Bra info jag fått av min kollega...hade själv inte en aning om detta.

Övrigt - vilket mörker det är! Regn, grått och vått...har precis kommit åter från ett kundbesök. Åter och åter...åkte hem för att jobba.

• snofsan

nennesjuttioåtta : helst av allt skulle jag vilja ha en norsskogskatt men vet inte rikitgt om ja e beredd att betala 3000:- för en liten kissemiss...

• nennesjuttioåtta

ta en blandning med en bonis då! De är ju oftast långhåriga. Vi hade en som var hur go som helst, kom när man ropade och öppnade dörren själv, sov under täcket... men hans päls var helt stört omöjlig att hålla fin eftersom han var ute jämt och kröp under lador så han var så tovig...

• Oms
    snofsan skrev 2007-11-07 15:17:13 följande:
    Oms : oj såg inte :-O det låter som ett tufft jobb du har, skulle nog aldrig klara av ett sånt.. Du måste vara en väldigt stark person
    ja det ÄR ett tufft jobb -men kul! och visst måste man vara starkt och det anses jag nog vara av de som känner mig. fast samtisigt måste man kunan vara medkännande o pedagogisk som få när det beger sig så det det är ett vågspel helt klart.

jag har vati mkt mer känslig tidigare och då har jag oxå varit på randen till utbrändhet och fick ändra arbetsuppgifter, gå på indivuell coaching, psykolog, läkare ja hela kittet. man måste kunna sätta gränser i det här jobbet annars så orkar man inte och det har jag lärt mig nu - efter mkt om o men (har jobbat me detta sen juli-99)
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag