• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Ojoj, ska snart sätta mig med chefen och diskutera mammaledigheten, arbetsbelastning och vad jag vill göra när jag är tillbaka.

Vet inte hur jag på rätt sätt framför att jag inte vill göra det jag gör nu när jag återvänder. Enklast att vara rak - lite klurigt dock om det inte finns andra aktiviteter att pyssla med. Vi är ju inget jättebolag.

• Lapinette

Clownis - hur mår du? Inget illamående eller annat?

• Lapinette

Telis - har du bestämt var ni ska gå? Vad säger statistiken?

• Clownis

Mår bara helfint, känner inte av någonting. Kändes väldigt bra att få se lilla hjärtat.....var ju lite tveksam innan om det verkligen fanns något kvar.

Snart är det dags för din tur. Jag håller tummarna så de blir blå!

• Oms
    snofsan skrev 2007-11-07 10:04:23 följande:
    Oms : vad jobbar du med ?
    Jag är personskadereglerare (världens längsta titel i ett ord, haha) dvs jag utreder skadade människors rätt till ideell samt skattepliktig ersättning vid trafikolycka. Det gör jag m hjälp av att prata m personen i fråga, vid svårare skador dennes ombud, arbetsgivare, försäkringskassor, Arbetsförmedlingar, facket, syokonsulenter etc samt att vi beger in all befintlig medicinskt dokumentation som finns för att tillsammans m våra sakkunnig läkare se vad som är skadebetingat och vad som beror på andra saker i livet.

ett oerhört intressant men också väldigt tungt jobb, att prata m ngn som precis har förlorat sin son i trafikolyckan som hon själv överlevde och samtidigt tala om för den personen att hon inte kanske har rätt till all ersättning som hon tror sig ha rätt till, är inte en dans på rosor.
  • Oms
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 10:09:22 följande:
    nä, 1998 då det var undantagstillstånd här. Bandvagnar var det enda som gick att åka med, allt var översnöat! Det enda som syntes av bilarna var antennerna. De hittade en Fiat på snötippen efter att det töat, som plogbilen inte hade sett. Visst blir det olyckor, men det beror på att folk från Stockholm inte kan anpassa sin köring efter väglaget *duckar*. Har åkt vägen till sälen ett antal gånger och blivit omkörd på de mest horribla platserna av någon dåre med takbox och sommardäck. Idioter! Stanna hemma eller ta tåget.
    bra att du duckar - för jag kommer efter dig!

nä, det e inte så lätt som det låter att anpassa körnignen efter väglaget. sthlm är en tätbebyggd storstad vars gator och trfaikkorsningar inte är gjorda för tyngre snöfall - iaf inte m dagens trafik mätt! av de som var inblandade i olyckor i nov förra året utanför mitt jobb hade alla vinterdäck och åkte lungt o stilla men vad gjorde det när en av de långa blåa bussarn kanade in i en refug och blockerade för de andra så att tillslut 30 bialr stod hulle om buller.

väghållningen i innerstan är inte den bästa heller, inga stora plog o saltbilar som på de stora vägarna direkt och det finns inte ens kapacitet för att kunna vara ute o snöröja i den utsträcknign som behövs så jag vill nog mer se att det här är en politisk fråga om ngt.

men visst finns det idioter, amatörer osv men som sagt, det går inte att jämföra en storstad m landsbygden (ja jag tycker att Gävle är det i jämförelse... )
  • Liten med Mindre

Clownis - mysigt! Skönt att hjärtat tickade på!

• Telemarkgrrl

Lappis, tack för svaret! Det lutar åt Falun om inte gynekologen får oss att tänka om. Eller om det är längre väntetid till Falun än till CvL eller så.

• Liten med Mindre

Viktualia - antiklimax - chefen behövde skjuta upp mötet pga att han satt med resten av ledningen och diskuterade resurser. Han fick det med villkor att han diskuterar behovet av förstärkning för min stackars konsult under nästa år.

Och jag får till imorgon på mig att diskutera strategi med mannen. Med allt snor vi två gemensamt har i huvudet så lär tiden behövas...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag