nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 10:09:22 följande:
nä, 1998 då det var undantagstillstånd här. Bandvagnar var det enda som gick att åka med, allt var översnöat! Det enda som syntes av bilarna var antennerna. De hittade en Fiat på snötippen efter att det töat, som plogbilen inte hade sett. Visst blir det olyckor, men det beror på att folk från Stockholm inte kan anpassa sin köring efter väglaget *duckar*. Har åkt vägen till sälen ett antal gånger och blivit omkörd på de mest horribla platserna av någon dåre med takbox och sommardäck. Idioter! Stanna hemma eller ta tåget.
bra att du duckar - för jag kommer efter dig!
nä, det e inte så lätt som det låter att anpassa körnignen efter väglaget. sthlm är en tätbebyggd storstad vars gator och trfaikkorsningar inte är gjorda för tyngre snöfall - iaf inte m dagens trafik mätt! av de som var inblandade i olyckor i nov förra året utanför mitt jobb hade alla vinterdäck och åkte lungt o stilla men vad gjorde det när en av de långa blåa bussarn kanade in i en refug och blockerade för de andra så att tillslut 30 bialr stod hulle om buller.
väghållningen i innerstan är inte den bästa heller, inga stora plog o saltbilar som på de stora vägarna direkt och det finns inte ens kapacitet för att kunna vara ute o snöröja i den utsträcknign som behövs så jag vill nog mer se att det här är en politisk fråga om ngt.
men visst finns det idioter, amatörer osv men som sagt, det går inte att jämföra en storstad m landsbygden (ja jag tycker att Gävle är det i jämförelse...

)