• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms
    MSW skrev 2007-11-07 09:58:22 följande:
    Ang. snö diskussionen tycker jag att snö är jättefint.. Dvs om snön kommer ett par dagar innan julafton och försvinner ett par dagar efter nyår.. Och helst ska det inte snöa på vägarna..Fast det värsta är juh när det snöar, töar, fryser, snöar igen..
    precis så mkt snö kan jag tänka mig oxå - och kanske även en sväng v.9 dvs sportlovet då många barn är ledig och vill ha snö. alternativt att det är snö runt omkring skolor och dagis så att barnen får det de vill ha
  • Lapinette

Och angående sprutor så börjar jag bli luttrad. Tar ju en liten varje kväll och lämna blod blir det igen imorgon bitt på SH för att se om hormonvärdet är ok. Har aldrig blivit stucken så mycket som nu.

Gällane snö - me like men under kontrollerbara former. Helst uppe i bergen så man kan åka utför på den men tyvärr blir den inte lika vacker inne i stan.

• nennesjuttioåtta

nä, 1998 då det var undantagstillstånd här. Bandvagnar var det enda som gick att åka med, allt var översnöat! Det enda som syntes av bilarna var antennerna. De hittade en Fiat på snötippen efter att det töat, som plogbilen inte hade sett.

Visst blir det olyckor, men det beror på att folk från Stockholm inte kan anpassa sin köring efter väglaget *duckar*. Har åkt vägen till sälen ett antal gånger och blivit omkörd på de mest horribla platserna av någon dåre med takbox och sommardäck. Idioter! Stanna hemma eller ta tåget.

• MSW
    Oms skrev 2007-11-07 10:05:22 följande:
    precis så mkt snö kan jag tänka mig oxå - och kanske även en sväng v.9 dvs sportlovet då många barn är ledig och vill ha snö. alternativt att det är snö runt omkring skolor och dagis så att barnen får det de vill ha
    Ja.. Okey då.. För barnens skull..
  • junilejon

Angående snön...så älskar jag snön men samtidigt så hatar jag den.
    Vi bor ju på landet och det blir otroligt vackert här när snön faller...jag kan gå en hel dag och ta kort och bara njuta av den vackra naturen....
    Det jag hatar är väl kanske inte just snöni säg,men alla förbannade lastbilar som är ute och kör när det är snökaos.
    Jag vet inte hur många gånger jag har fått en stor fet lastbil i röven som ligger typ 2 meter bakom....jag hatar dem! Var för ska det vara så svårt att hålla avstånd...jag har ju bara en liten polo....

• nennesjuttioåtta

junilejon! Precis! De ska hålla avståndet, de har ju fera kilometers bromssträcka nästan, med flera ton på släp. Gäller även övriga bilar, jag hatar när man knappt ser deras lysen för att bakluckan skymmer.

näee, jag som var så speedad, jag blir jämt uppeldad av vägligister. HAHAHAH! Tänk på annat, Nennenaninannaaaa...

• Mrs  B

Junilejon
    Tack för att du kör mig till sjukan om det skulle behövas i december!

Frejis
    Tänker på er!

nenne
    Kul kväll!!!!!!

Telis
    Lämnade blod innan jag var gravid med sonen, men kände inget speciellt efteråt. Men har aldrig heller haft problem med blodtrycket.

• Nattson

Ang snön så tycker jag också att det är väldigt vackert med mycket snö. Mina föräldrar bor på landet och det är så fint där ute när det snöat. Annars kan jag hålla med Oms att inne i stan blir det oftast slask. Fast jag är ju lite barnslig av mig och kan vara ute och kasta runt snö men min systers barn tills dom tröttnar

• Mrs  B

Sprutor, blodtappning, stickningar osv bekommer mig inte alls eftersom jag gör det regelbundet pga mina allergier och sen nu med graviditenerna.

SNÖ ÄLSKAR JAG!!!!!!!
    Men tyvärr är det ju en bristvara här i Skåne.
    Åkte mycket längdskidor, pulka och kälke som barn och nu blir det pulka med sonen och barnen på jobbet.

Har spenderat förmiddagen i telefon eftersom jag har blivit dålig i natt igen.
    Nu börjar man ju VERKLIGEN TRÖTTNA på dessa sjukdomar.
    Ringde både sjukvårdsupplysningen och förlossningen och de var rörande överrens om att det var graviditetens fel denna gång. Magen växer och trycker på på magsäcken, magmunnen, magstrupen och så vidare. Gaser uppstår, magen (tarmarna)kommer i ofas, diaréer förekommer och smärtan från magsyran och halbrännan strålar ut i kroppen. Min symptom inatt.....
    Måste börja om med maten igen, bara skonsam mat och inga mjölkprodukter framöver.
    Måste även hålla koll på mina sammandragningar som har börjat komma.

Kanske är det så att lillkillen vill komma detta året istället?

Åh vad jag längtar tills allt är över......

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag