• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • junilejon

Nenne...hahah...du är ju för rolig du!!Skattade högt av era sena sexuella aktiveter ute i skogen..läste det för mannen min med! Hab fick sig ett gott skratt
    Hoppas verkligen att dem simmade upp åt..så att det tar sig!! Har en stark känsla av att det gör det...

• junilejon

Mugglan...vilken underbar dag du haft...skönt att kunna unna sig sådana ibland

MrsB...snällt av dig att jag få åka med dig,självklart så kör jag dig till närmsta sjuka om lillkillen vill ut annan julafton ..till och med med poliseskort om det skulle behövas...

Frejis...jag känner verkligen med dig! Hoppas att livet snart känns bättre...tänker på dig..kramar om

• Vännerfan

Härligt Nenne! You go girl! Jag känner hoppfullheten starkt denna gång!

Fick ett mess imorse av min väninna som skulle kommit hit idag. Hon ligger på akuten och har ställt in träffen, men jag har erbjudit henne min hjälp i atället, får se vad hon svarar. Stackars henne!

Skriver mer senare... Missnöjd prins i köket...

• Telemarkgrrl

Härligt, Nenne!! Det blir en historia att berätta för barnbarnen!

• Telemarkgrrl

God morgon förresten!

Är det någon av er som är blodgivare? Jag skulle vilja göra det men jag har väldigt lågt blodtryck så jag är lite nyfiken på hur man mår efteråt.

• Liten med Mindre

Nenne - Whiiiii! Vilken härlig utflykt det måste varit!!! Hoppas att en speciell simmare och ett speciellt ägg får sig sitt livs resa.

Vänner - trist med inställda besöket, men nu slipper du stressa i alla fall.

En annan här gick och drog på sig ont i halsen under gårdag-kvällen, och nästäppa dessutom i natt. Och inga näsdroppar hemma. Men sen hade jag inte mage att vara hemma i morse i alla fall. Ofta kommer jag ju igång när jag slipper ligga ner, även om det hade varit underbart att sova mer. Nåja, blir jag sämre istället för bättre så går jag hem.

• Liten med Mindre

Måste ju faktiskt också inflika att jag från släkten hört att saffransbröd inte är lika "klassiskt" till jul på västkusten som på östkusten. Man bakade utan saffran. Förstår inte riktigt om man fortfarande gjorde "lussebullsformer", eller bakade vanliga kanelbullar till jul som till andra högtider.

• Tinga

Wow, Nenne - du kom iväg igårkväll! Och vilken kväll du verkar ha haft! Ikväll är sista kvällen som jag tror att det kan bli något den här cykeln, så maken och jag kanske borde gå ut till bilen på parkeringen! Grattis, Nenne, till väl förrättat värv!

Liten - usch då; förkylning är aldrig kul. Hoppas att du kryar på dig under dagen!

Piggelin - när du beskriver sådana härliga dagar blir man verkligen avundsjuk! Låter jättemysigt!

Telis - näpp, jag min fegis lämnar inte blod. Jag har också tänkt att jag borde, men jag avskyr verkligen att bli stucken. Senast jag tog blodprov (ni vet sådant där enkelt där de snabbt sticker en i fingret) fick jag ligga kvar och vila i 10 minuter innan jag cyklade därifrån, för att jag var alldeles svag i knäna. Chicken var ordet! Och fatta att jag är imponerad av både dig och Lappis, som ger er själva sprutor!

• Lapinette

Superbra nenne! Då ska vi se till att plussa allihopa i slutet av november!

• nennesjuttioåtta

Tack för alla glada tillrop!

hahaha Tinga, jag lästet "Du kom igår kväll" och jag ba "ja flera gånger" MOaAHAHAHAHHA!!

Telis
    jag har lågt blodtryck och mådde prima (någon gång blev det jättesnurrigt, men det är superviktigt att Ä T A mycket hela dagen och D R I C K A så går det bra). Min man svimmade däremot i receptionen en gång, men det var ju på rättt ställe att göra det på. Helt plötsligt hade han 10 sköterskor runt sig. HAHA! Men nu lämnar jag inte blod längre, dels för att jag väger så lite (över 50 kg visserligen) men det i kombination med djupa vener (elelr vad det är de sticker i) och att jag bara kan stickas i ena armen (den andra är alldeles för svårt att hitta i) och att de har fastnat i ett kärl en gång och höll på att ha sönder det helt (jag såg ut som en pundare med blåmärke ner till handleden, f ö samtidigt som min man svimmade - löjliga familjen) så vill de att jag hellre är hel om jag själv behöver blod.
    Synd, för jag tyckte det var en bra grej! Tycker att fler borde göra det! You go girl! De har ju koll på dig och ser direkt om du bleknar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag