• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

Oms
    så du har attackägg?? The fighting egg!!! hahahah, ja då hade grodmännen inte så mycket att välja på... Spännande att se vilken sort det blir...

• BrudSommar2006

Jag har bara kommit halvvägs att läsa ikapp men jag skriver lite nu innan jag glömmer vad jag vill säga. Muggles, jag trodde att hunden var bättre, han äter fortfarande kortison, men så fick han ett skakanfall igen i förrgår och ett igen igår på hunddagis, suck. Fast det ska ju ta minst tolv veckor för att det ska bli bra och så lång tid har det ju inte gått än så man ska väl inte misströsta. Jag hade ju problem med amningen i början och fick det inte att räcka men nu går det bra, det "sprutar" ju inte direkt och jag behöver aldrig gå med amningskupor i fall att det läcker för det gör det aldrig, men hon verkar nöjd. Däremot använder ju Iris mig som napp och somnar nästan aldrig utan att man ammar henne till sömns. Jag har samma problem annars som ni med sömnen, första morgonsömnen efter frukost går bra men sedan blir det struligare resten av dagen. På kvällarna är hon ofta så grinig att det inte går att resonera med henne och trist nog så måste jag gå och lägga mig med henne för att hon ska fortsätta sova, annars vaknar hon hela tiden och så får man springa in hela tiden i alla fall.

Junilejon, jippi, så kul att plustorkan fått ett slut, grattis, grattis!!!!

Tinga och Nenne, vilken tur att den där böjen bestämde sig för att dyka upp till sist!

Så, nu läser jag ikapp resten när jag hinner, Iris har hunnit bli grinig igen nu.

• Liten med Mindre

BS - glömde bort igår - BRA kämpat med packandet. Det lät som om ni fått ihop stora delar av bohaget. Skönt!

• snofsan
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-06 13:12:40 följande:
    snofsanhahah, vi har fått hem en sån där burk. Inte så sexig men det blir vad man gör det till. SPERMIE!
    hahah jaaaa de kan bli kul hihihi men de får inte va någe nuppa på 3-7 dar men de får inte gå längre än de heheh
  • snofsan
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-06 13:12:40 följande:
    SPERMIE!
    *asg*

va löjlig ja e som garvar åt de ordet mohahahahahha
  • nennesjuttioåtta

jaaa, läste det! Gäller att mannen kan planera, hahahah!

Visst är det fånigt! Jag garvar också!!!

• snofsan
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-06 14:18:01 följande:
    jaaa, läste det! Gäller att mannen kan planera, hahahah!Visst är det fånigt! Jag garvar också!!!
    hahaha vi kan sitta här å garva mohahaha ja garvade desto mer med det där pappret typiskt läkar ord att mannen måste mastubera själv asså inga för nuppa här inte hehehhe
  • nennesjuttioåtta

va? på mitt stod det följande
    Provtagning utförd genom:
    1) egen åtgärd
    2) avbrutet samlag

egen åtgärd! Mjölkning??

• Frejis

*smyger in*
    Junilejon, ett jättestort grattis till plusset!

Liten - ett sent tack för lördagens träff. Det var kul att se dig och Mindre.

Just ja, innan jag glömmer bort det - Formes rear ut sin kollektion under de närmaste två eller tre dagarna.

Så Nenne och Tinga har hittat det gyllene ägget nu måste man börja hålla tummarna att det tar sig så att plussvågen fortsätter. Ska inte säga hur hårt jag håller tummarna för Lappis, vi får nog ha en extra trådträff efter att Lappis fått plus. Din mage Lappis kommer jag att vilja känna på så att du vet om det i förväg samma som jag fann mig själv göra med Koko när hon kom till vår tidigare brunch. Konstigt, vilket lustigt beteende tråden framkallar, har aldrig ens fått för mig att känna på några gravidmagar tidigare, men det här är som sagt speciellt!

Mrs_B, du frågade mig tidigare om studier. Jag läser till socionom; det skall bli intressant att se var jag hamnar till slut. Har iaf hunnit halvvägs så att det känns lagom mycket kvar.

Annars kan jag känna mig förfärligt deppig ibland. Tror nog att jag har åkt på en lättare depression efter missfallet, men maken (och jag själv så klart) försöker hantera det så gott det går. Jag måste alltså ha mycket att göra för att annars fungerar det inte.
    Precis som Muggles skriver kändes plusset och graviditeten väldigt ambivalent. Just nu vet jag till exempel inte om jag ens vill bli gravid, det skulle vara kul rent teoretiskt, men praktiskt, med all den oro man känner, funderingar, kroppens och livets förändringar... nej, knappast.

Tänkte en lustig tanke nu: bara för att jag känner så kommer jag att bli gravid 150 miljoner gånger. He he

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag