• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

ja, Lappis, det ska vi ju faktiskt! Då måste jag ju åka!

• Nattson

Ok Lappis jag förstår, det gör det hela lite svårare så klart! Men vi håller tummarna att ni inte behöver tänka på det efter första omgången!

Nenne, kör försiktigt om du ger dig ut!

• Tinga

Nenne - inget grupptryck; bara välriktade förslag för att du ska få en bebis i magen! Kör inte om du tycker att det känns alltför läskigt!

• Tinga

Välriktade - vad tänker jag på? Jag menar såklart välmenande!

• Tinga

Tja, efter som jag bara har 7 minuters cykeltur hem till maken tänker jag ge mig iväg nu, på min jakt efter vaniljsås till kakan! Lycka till ikväll, Nenne, hur du än gör! Skickar en kram, för den händelse du inte får någon från mannen ikväll.

• Mrs  B

Nu är jag hemma igen från Ullared, har hämtat på dagis och gosat med sonen och nu har vi även ätit kvällsmat, plättar blev det idag....

Handlade en hel del fast jag inte skulle men tyvärr är det svårt att hålla i slantarn när man är där uppe. Finns så mycket som är billigt och som man vill ha. Köpte en hel del kläder till sonen som han sen godkände när jag kom hem, PUH!!!!!
    Han har blivit så himla kräsen med kläder och han är snart 3 år, hur kan detta vara möjligt??????

Junilejon
    Ett STORT GRATTIS till plusset!!!!!!!!!
    Och visst får du åka med mig när vi ska ha tråddejt i dec i Lund, under förutsättning att du skjutsar mig till närmaste BB i fall lillkillen vill ut tidigare....

Piggelin
    Japp, det blev faktiskt en hel del fynd i dag och som sagt en del till sonen, vilket han behöver, men även lite julklappar till andra barn.
    Var där även i somras och handlade eftersom jag inte visste om jag skulle orka nu.

Tinga och Gbg-gänget
    Jag kommer också att vara i stan då Göteborgsvarvet går i maj. Maken ska springa som vanligt och vi har redan bokat hotel för att få det vi ville ha.

Muggles
    Känner igen mig i mycket av det du skriver.
    Jag hade nästan ingen mat till sonen och sova ver det värsta hen visste. Orättvist (?) när det bara flyter på för andra. Så hade jag det tex i min mammagrupp.
    Att buffa sonen funkade för oss efter ett tag (fick förstås kämpa en del) och när han tog nappen (vid 5 mån) blev det ännu bättre.
    Har ingen förklaring på det hela mer än att det tyvärr blir som det blir i livet.
    Jag har fått acceptera det hela, gilla läget och sen gå vidare. Bättre tider väntar......
    Vad ska man annars göra???
    Men att ha en underbar BVC sköterska är förstås a och o. Min har stöttat enormt. Hoppas bara att det även blir så nu till nästa gång om problem uppstår.

• Telemarkgrrl

Åh, jag tror jag dör av lycka. Var inne för att köpa Gustav Adolfs-bakelser men så hade dom saffransbullar! Oh joy!

(Ni i Göteborg, jag har hört att ni inte har saffransbullar - hur överlever ni egentligen?!)

• Piggelin1

Hej hej,

ojoj, vad mkt det var att läsa ikapp sen igår lunch!!!

...och ett PLUSSSSSS dessutom! Superduperjättestort grattis, Junilejon!! Precis den medvind som ni behövde & förtjänade nu, tycker jag! ...och jädrar vad tårögd jag blev när jag läste om när du berättade för mannen - fick hjärtsnörp

Tinga & Nenne (ifall du kommit iväg, Nenne - men kör försiktigt i så fall) - grattis till ÄL & ha det så trevligt ikväll
    Garvade gott åt dina beskrivningar om äggen & spermierna, Nenne Håller med i diskussionen om alla som säger att det handlar om att slappna av - hallå eller, kom in i matchen! ...men sååå vanligt det är att folk häver ur sig sådant!

Frejis - kul att se dig en liten kortis härinne. Skickar en låååång kram. Du är en kämpe

MrsB - klart att vi ska ses under Gbg-varvet - "spika det preliminärt" du också!

Telis - men vad menar du med att vi inte har saffransbullar i Götet??!! För du menar väl lussekatter, typ?! Har visserligen inte sett några för säsongen ännu, men de lär snart dyka upp & jag brukar baka egna nästan varje år, mmmm! Blir ju nästan sugen nu ju! Shoppade förresten årets första Blossa lättglögg idag! Fast den får nog vänta lite till innan den öppnas

Sweet, BRA att du backade från nyhetsbrevsfixandet. Du måste vara rädd om dig! Den där vanliga åkomman känner jag igen så väl, dvs den där att det är så förbenat svårt att säga "nej". Men vad bra att du gjorde det nu, gött jobbat! ...och ett steg i rätt riktning, mer sånt - duktig flicka Ingen tackar dig för att du stressar livet ur dig, allra minst på jobbet!

Lappis - vad HÄFTIGT att det närmar sig så snabbt nu! Detta innebär ju att om ca en vecka så är du gravid!!! Jiiiihaaa!

Liten, håller helt med dig om den ensamma tjejen på föräldrautbildningen. Såååå tragiskt & sorgligt Hur kan man INTE vilja ha med den blivande pappan på ngt sådant?!

• Piggelin1

Annars så har jag haft ännu en braaaa ledig dag idag! Vaknade iofs trött (& labil...) pga dålig sömn inatt, men sen tog mannen & jag en frukost på "Franska" innan vi skulle till BM kl nio. Piggelin Junior verkar må finfint & enligt BM så var h*n helt fixerad nu. På henne lät det som att nästa vecka kommer vi att ses också, men sen är det tveksamt om det blir ngn mer gång innan bebisen gör entré. Hoppas att det stämmer, eller iaf att jag slipper gå alltför långt över tiden.

Efter detta besöket var jag ändå inne i stan & ringde en kompis på vinst & förlust, som jobbar precis vid Centralen - tänkte att vi kanske kunde ta en snabbfika där. Det kunde hon, kul & lyxigt Tjejen ifråga har varit mkt singel de senaste åren, men nu verkar hon ha träffat en man med potential - såååå kul att höra om det!
    Passade på att ta en runda på stan också sen när jag ändå var i farten, vad enkelt det är att ta sig fram en tisdag fm, nästan inget folk alls
    Väl hemma igen sjönk jag ner i soffan & började läsa en sån där supersimpel roman a´la "chic-lit". Mmmys! Lite senare på em tog jag bilen till Härlanda Tjärn & strosade runt i solen i sakta mak med många vilopauser (foglossningen sätter effektivt stopp för allt annat...!). Såååå härligt att få lite dagsljus i november, det är man ju inte precis van vid att få annars denna månaden - mörkt när man åker både till & från jobbet...

Så, som ni märker - mina två första mammaLEDIGA dagar har verkligen varit lediga!! Underbart att bara ta det lugnt & pyssla lite lagom hemma & göra roliga saker! ...och nu måste jag logga av eftersom Magplasket drar igång kl 20 - meeer njutning & avslappning

Kram på er allihopa!!

• Telemarkgrrl

Piggelin, ahaaa, det var säkert bara några illasinnade stockholmare som spred ut hemska lögner om Göteborg. Dom sa att ni hade lussebullar fast utan saffran i!

Vilken härlig dag du verkar ha haft!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag