• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Nenne - bra val m kjolen där! låter som om det var sådär lagom busigt så även om det tar sig denan gång så finsn det väl inget som hindrar att ni gör det igen?

Tubbies - ang blogivare disk - jag gick på södertappen 3 ggr för att försöka bli blodgivare då jag har en rätt så ovanlig blodgrupp A rh negativ, men tji fick jag- det gick helt enkelt inte att sticka mig hur många gånger de en gång försökte. det var tillslut 5 sjuksköterskor som har dettta som yrke- som stod runt mig - jag såg ut som en nåldyna ifrån mellanstadieslöjden efteråt - herregud vad jag var sönderstucken!

men tyvärr, mina blodådror är många men tunna och blodgivar nålen är mkt tjockare än den som man tar blodprov och sänka med så det var därför det inte gick. den stora venen däremot den bara glider under hela tiden så det var väl inte meningen...

men till saken- det sägs att man blir pigg efteråt och att man mår riktigt bra! men först kan man bli yr och ska vila i ca 30 min och får äta apelsinjuice och smörgås för att få tillbaka lite energi. sen får man ju dessutom mian gåvor! man kan ta ut ngt på en gång eller spara ihop till större gåva (kom hem m strumpor, ficklampa, resespel etc efter mina gånger hos södertappen!

• snofsan

Morn morn..

här e de en till som e förkyld *usch* det verkar vara såna tider nu

nenne... hoppas att dom små soldaterna fattar att dom ska simma nu å att ditt lilla ägg fattar att de ska ta emot

• nennesjuttioåtta

Neeeej OMSAN! Mer snö åt folket!! Vi pratade precis om Det stora snöovädret här i Gävle på fikat. Jag bodde ju tyvärr utanför sthlm då när det var så jag missade hela grejen Men vi har sett bilder... Vore sjukt häftigt att vara med om!

• nennesjuttioåtta

Mars är ju bästa vintermånaden - fint väder, varmt och skönt i solen och snön som fortfarande gnistrar. UNDERBART!

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-07 09:34:56 följande:
    Men Omsan, hur kan man välja bort vit och fin pudersnö som lyser upp det tråkiga mörkret mot regn, blåst och slask som är alternativet till snö på våra breddgrader?! I mars (eller kanske april) vill jag också att snön smälter bort men fram till dess ska det vara flera meter snö i min mening.
    jo jag vet att du tycker det - men jag har då aldrig förstått det braiga m snö. det är oerhört vacker att se på, ett snötäckt landskap på vischan täcker det mesta men i stan... nä, bara jobbigt, moddigt, inställda tåg/tunnelbanor och massor av olyckor till följd.

som gammal hästmänniska så var snö jobbigt m alla styltor som hästarna fick under hovarna, emn samtidigt underbart att rida fram antingen i tystnad en tidig morgon eller i full galopp på en åker i nysnö - så visst kan jag se det fina m snö - men inte i stan!

sen gillar jag ju inte när det e kallt, noll grader är det mesta jag kan stå ut med sen blir jag grinig och fryser i en vecka efter att jag kommit in - brrr - gillar inte kyla!
  • Oms
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 09:39:49 följande:
    Neeeej OMSAN! Mer snö åt folket!! Vi pratade precis om Det stora snöovädret här i Gävle på fikat. Jag bodde ju tyvärr utanför sthlm då när det var så jag missade hela grejen Men vi har sett bilder... Vore sjukt häftigt att vara med om!
    ja just det ja - du är ju en till av snöälskarna (hade vi inte denna disk förra året vid den här tiden?? )

menar du snöovädret runt 1 november förra året eller det som var runt 20 jan-0`6? båda var lika galna och inte alls häftiga tyvärr - hann se en hel del trafikolyckor och iom att jag jobbar med sånt är det svårt att se det positiva i snö o halka tyvärr...
  • MSW

Ang. snö diskussionen tycker jag att snö är jättefint.. Dvs om snön kommer ett par dagar innan julafton och försvinner ett par dagar efter nyår.. Och helst ska det inte snöa på vägarna..
    Fast det värsta är juh när det snöar, töar, fryser, snöar igen..

• snofsan

det snöade här i natt tydligen men ja var trött så ja orkade inte gå upp å titta på de

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag