• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms
    Piggelin1 skrev 2007-11-07 11:32:02 följande:
    Jamen just det Telis - jag hade pojkvän som bodde i Linköping då & han skulle kommit ner den helgen, men inga tåg gick, så han fick vackert stanna kvar i Linköping
    men shit vilken koll! jag är helt impad, jag minns bara att jag var gravid med dottern och den dagen gick jag in i 7 månaden (enkel matematik) men jag har ingen aning om hur vädret var den vintern - haha!
  • nennesjuttioåtta

Omsan
    i stan är en sak, det förstår jag, men sen blir vissa alldeles till sig i trasorna när de ska ut på landsbygden och gasar på som om det vore sommar.

• nennesjuttioåtta

Junilejon, förresten, hur känns det så här idag? Lite overkligt fortfarande?

• Liten med Mindre

Tack Vickis, förhoppningsvis kl 13 imorgon istället. Hoppas att jag inte blir krassligare. Nu måste jag ju gå av flera anledningar. Bra att dra upp motivationsfaktorn.

Det tristaste med förkylningen (om det nu finns något som är skoj med en sån), är att vi ju planerat världens kanonhelg i Falun med en massa kompisar som kommer för att bada tunna och ha skoj ute. Tänk om vi båda organisatörer är krassliga - inte så lyckat!

• Oms

Clownis - vad kul! visst e det häftigt att se att ngt lever där inne?!

Mrs B - v.31 och förvärkar e rätt så normalt tror att alla vi som ska ha nu i början/mitten av dec (en grupp på FL) hade förvärkar när vi var i den veckan. En del har fått mkt värre så de blivit sjukskrivna och knappt kan gå etc medan det har stangerat hos andra. jag har väl ca 10 kraftiga sammandragningar per dag som känns ordentligt så jag har det bra, en av mina "tjejer" har runt 50 per dag och hon e helt färdig, men de har undersökt hennes livmodertapp och tyvärr är den långt ifrån redo ännu (4 veckor kvar) så hon får hålla ut...

ja halsbränna, gasig mage, myrkrypningar, kramp,stelhet, svullen överallt och totalt sömnbrist är itne det roligaste symptomen men tyvärr så hör de ju till och är mer regel än undantag (jag har alla...) som tur är e det en kort period som man är gravid.

sen att var dålig ha kräksjuka och sånt under grav måste vara hemskt!! kan inte ens föreställa mig det! jag tycker min långvariga förkylning räcker, e trött på att hosta on sora hela tiden men men - en vacker dag så

• Oms
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 13:10:16 följande:
    Omsani stan är en sak, det förstår jag, men sen blir vissa alldeles till sig i trasorna när de ska ut på landsbygden och gasar på som om det vore sommar.
    jo så är det nog! är inte så mkt och åker på vägarna (typ aldrig, har inte åkt utanför sthlm sen sommaren-04...) så jag har inte ngn koll på det alls måste jag erkänna!
  • Lapinette

Telis - min läkare förespråkar Falun fast det har jag förstått så här efteråt och inte under det första samtalet med honom då jag skulle ta mitt beslut. Då var han väldigt neutral och la upp för och nackdelar. Nu när jag är där så säger de Falun hela tiden oooops, just det Carl von Linné. Papper jag har fått står det Falun på etc. Så jag antar att det är dit dem flesta åker. MEN jag har hört så mycket gott om Carl von Linné att jag inte ångrat mig. Förutom Kokisen som gjorde där så har min kollega här gett dem så mycket ros.

• Lapinette

Telis - något att tänka på är att båda klinikerna förmodligen har stängt jul och nyår. Jag menar om det skulle bli aktuellt för er att åka in för ÄP då så måste man ha det i beaktande. Liksom att de har stängt på sommaren.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja jag funderat på det där med att dom kan ha stängt. Men jag antar att dom lägger upp medicineringen så att det passar eller?! Att man får spreja lite längre eller så. Man kan väl inte behöva gå igenom allt det där och så bara "ooops, vi har visst stängt då när dina ägg är redo"?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag