• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Telis - har missat din fråga. Hur löd den?
    Sitter här och jobbar häcken av mig så jag tittar bara in lite sporadiskt här hos er.

• Victory

Nenne: Jaa du, det var ganska så höga glädjeskutt som jag tog där inne i badrummet för mig själv! Maken sov så jag fick hurra lite tyst. Men han blev varse så snart han vaknat. Jag hade nog gett upp hoppet men samtidigt tänkte jag "nä nu j-r ska det lilla ägget inte undkomma"! Jag testade i 17 dagar totalt så drygt två paket gick det åt men det var det värt! Trodde nästan inte mina ögon när böjen faktiskt dök upp!

• Telemarkgrrl

Lappis - det är bättre att du jobbar hårt den här veckan än nästa! Jo, så här var min fråga:

När ringde du CvL? Jag har fått en tid hos gynekologen här i stan men jag har inte ringt CvL/Falun. Jag skulle vilja höra lite vad han säger först men man borde kanske ringa klinikerna så fort som möjligt? Eller fixar han den kontakten?

• Nattson

Ok Mrs B, hoppas att det funkar då med soppa osv tills BF. som du säger om förvärkarna har börjat kanske det blir lite tidigare! Håll ut!!

• Liten med Mindre

Hmm...var det 17 november 95 som alla träden blåste ner i Rydsskogen då, Linköping för den oinvigde. Massor med snö på slätten.

• Liten med Mindre

Hihi...fick just veta av en kollega på jobbet att hon är "nygravid" med. Så där oss tjejer emellan gissar jag. Intressant att plötsligt vara den "mer erfarna".

• snofsan

Mrs B : grattis då

hppas att de blir i februri

• viktualia

17 november 1995 var jag på utflykt till studiemässa i Sollentuna och vi höll på att inte komma hem, det var STORM på E4an. Sen satt jag hela kvällen och oroade mig för min dåvarande pojkvän som skulle köra hem från Trollhättan till Alingsås i en Fiat Uno....

kommer aldrig att glömma den dagen!

• Lapinette

Telis - han tar den kontakten. Jag har endast kontaktat CvL pga fakturan som skulle gå till makens jobb. Först måste ju alla kollar, blodprov vara klara. Sen är det tanten som ska komma och 3 veckor efter det kör man igång.

• Clownis

Tjohooo! Har varit på VUL idag och tittat på lilla miniknytet. Den var 8 mm och man såg hjärtat flimmra. Vi fick t.o.m en bild hem på den lilla bönformade saken i min livmoder. Känns helt otroligt! Det har gått så fort. Jag är så glad!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag