• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Tinga - när det är din tur att börja gå hos barnmorskan - se till att ni tar sticket i fingret först, och sen sitter och pratar om hur allt känns. Annars kommer du få vara där i evigheter, hon tar någon form av stick i fingret varje gång.

Men du är i gott sällskap. När vi på universitetet skulle ta eget blodprov till en lab så var det ett antal av de stora starka gossarna som bleknade och fick sätta sig/dråsade i golvet. Av just ett stick i fingret...inte deras grej tydligen.

• nennesjuttioåtta

JAAA det ska vi, Lappis!!!!!

Och Tinga, såklart! Parkering låter bra (lite farligt, kanske, men det är ju bara mer spänning)

• Tinga

Åh Nenne, du är för härlig! Låter verkligen som en toppenkväll! Jag sitter här med ett stort flin i ansiktet när jag läser! Med tanke på att ha sex i bilen på en parkering kanske det är lugnt trots allt - med imma på rutorna kan ju ingen se vad som händer!

Liten - tack för tipset!

• Telemarkgrrl

Tinga, du verkar vara så cool så det är skönt att höra att även du tycker att en del är läskigt. Jag har en massa nojjor men jag har inga problem med att bli stucken (fast det är ju inte direkt roligt). Det var lite läskigt att göra det på sig själv men det kändes verkligen ingenting. Ett blodprov känns ju lite men inte dom där sprutorna.

Nenne, jamen då så, då ska jag nog gå förbi och fråga om jag kan lämna blod. Jag bor så nära ett sånt tappställe att det är pinsamt att inte göra det. Jag har frågat en gång för många år sen men då fick jag inte för att det var för svårt att hitta någon bra ven men det kan ju ha ändrats. Jag har förresten också varit med om att dom har stuckit fel så att hela armen blev gul och jag kunde inte böja den på en vecka.

• nennesjuttioåtta

Tinga
    det är så sant, nästan som i Titanic-filmen

Men det var ganska obekvämt för knäna (handbroms, bälteshållare, stolsinställningar etc) men glömmer man bort det så funkar det bra. Och jag hade långkjol för att undvika att behöva krångla av några byxor i kylan (förberedd som fan, hahahah)

Nu snöar det lappvantar här! *lycka*

• Tinga

Telis - tack för komplimangen! Inte för att jag direkt känner mig cool, men det är ju kul att jag iallafall verkar vara det!

• Telemarkgrrl

Lappis, en fråga till dig - när ringde du CvL? Jag har fått en tid hos gynekologen här i stan men jag har inte ringt CvL/Falun. Jag skulle vilja höra lite vad han säger först men man borde kanske ringa klinikerna så fort som möjligt? Eller fixar han den kontakten?

• Telemarkgrrl

nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 09:12:04 följande:

Nu snöar det lappvantar här! *lycka*
    Ååååååååh men vad jag är avundsjuuuuuuuuuuk!!!!
  • nennesjuttioåtta

telis
    jag är nog sjuk för jag ville gärna titta när de stack med den där grotekst stora nålen och nästan studsade för att det var så coolt att se. Spjååiing bara rätt in i armen! OCH DET KOM BLOOOOD! :-O
    Ett tag var jag inne på att bli sjuksköterska men efter att ha nästan svimmat när jag hjälpte en syrra att byta omlägg på ett bensår så lämnade jag det spåret... Sen vill jag ju hellre vara kreativ också, så jag ångrar mig inte.

• nennesjuttioåtta

Telis (igen!)
    JAAAA det är supermysigt med första riktiga snöfallet!!! Jag blir alldeles nipprig (eller också är det något annat som nipprar i magen, iiiiihiihihihihi)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag