Hahaha, Nenne - du fick till det igår! Med råge dessutom
Sitter fortfarande & fnissar!
Hmmm, "snöar lappvantar" - har aldrig hört det uttrycket innan! Är det ngn speciell typ av snöfall, tex stooora snöflingor?
Är ingen jättefan av vintern, men om det är kallt & ligger kvar lite längre, då lyser det ju upp & funkar för mig! Dock är det ju inte så ofta som detta händer i Götet...
I påskas hälsade vi på mannens syster uppe i norra Norge (Harstad, strax söder om Tromsö) - har ALDRIG sett så mkt snö ngnsin som de hade där. Helt otroligt! På busshållplatserna stack ju bara toppen upp på skyltarna
Nu ngn gång nov-dec så försvinner ju dessutom solen för dem, eftersom det är norr om polcirkeln - hualigen
På tal om snöstormar/undantagstillstånd - här i Gbg pratar man fortfarande om "17 nov" (1995), då hela stan snöade igen totalt & folk åkte skidor på Avenyn & Götaplatsen. Volvo-fabriken fick stänga, eftersom ingen lyckades ta sig dit...
Liten & Telis - angående lussebullar så kanske det ligger lite i det ni säger - min mamma har tex aldrig haft saffran i sina lussekatter (men hon har iofs hävdat att det är för att hon inte gillar smaken av saffran), utan bara kardemumma & vad det nhu mer är man stoppar i. Har ett svagt minne av att man kan få tag på lussebullar både med & utan saffran på vissa bagerier här i stan, men tror att saffransvarianten tagit över mer & mer nu
Vänner, trist att dejten blev inställd, hoppas att det inte var ngt allvarligt med henne.
Gillar citatet som du skrev angående städning förresten! Jag är ganska ordningsam av mig, men jämfört med min mamma (& pappa med nu, märks speciellt sen han blev pensionär) så är jag verkligen värsta slarvern. Så ngn pedant a´ la min mamma lär jag aldrig bli
Otroligt skönt är iaf att mannen & jag har ungefär samma toleransnivå vad gäller stökighet/städbehov. Kan ju annars lätt bli en källa till osämja