• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Bensår!!! Uäck, sprutor är ju ingenting jämfört mot var och kallbrand. Näe, nån sjuksköterska hade det aldrig blivit av mig.

• Telemarkgrrl

Nenne, det är säkert både ock som nipprar sig.

• BrudSommar2006

Mig har de alltid jättesvårt att sticka, de börjar gräva lite i ena armen, ger upp, provar i den andra, inser att de får försöka i den första igen, ger upp igen och går och hämtar mer erfaren sköterska osv.

Nenne, så bra att du kom iväg!! Skönt att det gick bra att köra också.

Iris skulle sova sin morgonsömn nu men vaknade så klart precis, hon har inte alls sovit färdigt. Nåväl, vi får väl göra ett nytt försök om en stund.

Irs har förresten aldrig legat och tittat på sina händer så där som alla andra påstår att deras barn gör.

Nu håller hon på och lär sig att sitta själv, om hon lutar sig framåt lite och håller i sina fötter så går det bra men det kommer nog att dröja innan hon sitter själv annars! Babysittern har vi plockat undan i alla fall, nu använder vi bara riktiga barnstolen.

Undrar varför de alltid ska sticka en i fingertoppen förresten, det ska väl inte behövas. När maken tar sina blodsockerprover sticker han sig alltid i armen, det verkar ju betydligt bättre.

• Tinga

Nenne - ha; jag hade faktiskt Titanic-filmen i åtanke när jag skrev mitt inlägg!

Här i Skåne är vi så långt ifrån snö man kan komma! Det är 8°C och när jag cyklade hit spöregnade det, så det var bara att rusta sig i regnställ och gummistövlar. Låter mycket trevligare med snö!

• viktualia

Nenne - jag garvar så jag går AV!!!! ha ha ha ha... Långkjol...shittans vad fnissigt!!Laughing 3

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-07 09:14:32 följande:
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-07 09:12:04 följande:
    Ååååååååh men vad jag är avundsjuuuuuuuuuuk!!!!
    Men tubbies - du e ju inte riktigt klok din snöälskande sthlmare snöär ett otyg, ngt som ska besegras så att man står där som en vinnare - herren på täppan i mars när allt smälter bort BSSF - bevara stockholm snöfritt!
  • Nattson

He he Nenne bra jobbat igår!!

Stick i fingret är ok för mig men om de ska ta något ur armen så gillar jag det inte.

Annars är det bim för mig vilken dag som helst och än så länge inga spår av tanten.

• snofsan
    nennesjuttioåtta skrev 2007-11-06 22:50:29 följande:
    Flickor, jag är heeemmaaaaa! WOOAHH! Japp, här har vi smugit och haft oss i en liten by på en mörk avtagsväg så att det blev imma på rutorna och biltaket blev buckligt (undrar om man får starkare orgasmer vid ÄL???). HAHAHAHAHAHA!!!! Nu jäklar! Maken ropade in i magen efteråt: "Simma uppåt! Uppåt!!! Och lär känna varandra!" Vi får ju hoppas att de i alla fall åkte åt rätt håll. Kändes alldeles galet härligt och sexigt så jag hoppades nästan att det inte blev något så att vi kan göra det fler gånger... Fast det kan vi ju. Men ändå... Kollegan hade sagt till honom när han åkte att han inte skulle smutsa ner bilen (de hade precis tvättat den och kollegan visste inte vad maken egentligen hade för uppdrag...) varpå maken svarade att han skulle besudla den alldeles fullständigt. Mooahahahhahahaha!!!
    mohahahahah...
  • Tinga

Nattson - åh, spännande! Du får hålla oss uppdaterade!

• Telemarkgrrl

Men Omsan, hur kan man välja bort vit och fin pudersnö som lyser upp det tråkiga mörkret mot regn, blåst och slask som är alternativet till snö på våra breddgrader?! I mars (eller kanske april) vill jag också att snön smälter bort men fram till dess ska det vara flera meter snö i min mening.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag