• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

Har vi någon uppdaterad BIM, BF och ÄL-lista? Verkar vara mycket på gång nu...

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2007-11-07 15:21:07 följande:
    Övrigt - vilket mörker det är! Regn, grått och vått...har precis kommit åter från ett kundbesök. Åter och åter...åkte hem för att jobba.
    joo, men det är det som är så skönt när det finns snö, att det blir ljusare. Igår var det totalt becksvart i kombination med regn så allt ljus sögs upp i tomma intet. Inte så kul att köra bil då men det var ju för en god sak. Sen hade de saltat också och då kändes det tryggare. Men det hade underlättat med snöö på sidorna för att se djur och sånt. Såg två rävar! Värre med större saker, men rävar är inte heller så kul att köra på. Som stenar. Precis som Grävlingar. Huvaligen.
  • nennesjuttioåtta

jajustja, det kanske bara är här som det är snö nu.

• nennesjuttioåtta

Förresten, lappvantar är stora oregelbundna snöflingor, tänk Lovika!

• nennesjuttioåtta

har för mig att det var någon sopm frågade...

• viktualia

Nenne - kaxiga Vickan var också ute och körde igår... det var blixthalka men hyrbilen var snäll mot mig... extremt mörkt och regnigt var det också... isch..

• Nattson

Åh vilka söta katter Nenne!

Mamma och pappa blev med katt en sommar för kanske 7 år sedan. Pappa städade i garaget och hörde något väsande ljud. Det visade sig att en katt hade fött sina ungar i en bokhylla som stod där. Hon var väldigt försvarsinriktad i början men när hon märkte att pappa kom med mat så lugnade hon sig. Nu är de oskiljaktiga, hon följer honom runt i trädgården och sover vid hans fötter.

Ja ja mera OT inlägg från mig.... *skuck*

Fortfarande inga spår av tanten och jag känner mig lite konstig, vi får se om jag testar imorgon.

• nennesjuttioåtta

Ooooh Nattsson!!!! Spännande med BIM!!!

Vilken härlig katt din pappa verkar ha!
    Mina var helt galet sociala, lade sig över pussel, spel eller läxorna och väntade på en på vägen hem från skolan (hur de nu kunde veta när jag skulle komma). De blev 17 och 19 år så när de dog var det sjuuukt jobbigt. Den äldsta var äldre än jag så hon hade alltid funnits där.

OT IGEN!

• nennesjuttioåtta

viktualia
    ja, jag tänkte på dig igår, läste att du skulle ut och köra. Men jag tyckte inte det var halt alls, men saltet hjälper ju till. Det var först här hemma som det glimrade i vägen, annnars var det blött. Det var 0-gradigt hela vägen hem så jag satt ju beredd men så länge man inte gasar eller bromsar hastigt och tar det lugnt i kurvorna så bruar det gå bra. Men man vet ju aldrig vad man möter för folk...

• viktualia

Nenne - det var ingen som saltade i våra krokar... du vet.. sörlänningar... *suckar lite*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag