• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Telis, det är säkert inte lika illa för mig som för dig men om det kan vara till någon liten tröst så mår jag också dåligt vid ÄL. Hoppas att det dröjer innan den dyker upp igen.

AM, medan jag kommer ihåg det, jag har fått lära mig att man måste ha två S:t Paulior för att de ska blomma.

Nej, nu tror jag att det är dags att natta trött 10,5 kilos klump.

• Telemarkgrrl

BS, då hoppas jag verkligen att det dröjer innan du får tillbaka den!

• Lapinette

Då är vi ett helt gäng som BIMar samtdigt!!! Vad skoj!

• snofsan
    Oms skrev 2007-11-07 15:39:25 följande:
    ja det ÄR ett tufft jobb -men kul! och visst måste man vara starkt och det anses jag nog vara av de som känner mig. fast samtisigt måste man kunan vara medkännande o pedagogisk som få när det beger sig så det det är ett vågspel helt klart.jag har vati mkt mer känslig tidigare och då har jag oxå varit på randen till utbrändhet och fick ändra arbetsuppgifter, gå på indivuell coaching, psykolog, läkare ja hela kittet. man måste kunna sätta gränser i det här jobbet annars så orkar man inte och det har jag lärt mig nu - efter mkt om o men (har jobbat me detta sen juli-99)
    aha okej,
  • Moppy1

Hej tjejer!
    Ville bara komma in och säga hej i nya tråden (eller har jag varit inne här innan? Kommer inte ihåg med min kära gravidhjärna...)

Allt bra med mig, 2 v kvar ca till due date, och är äntligen på mammaledighet! Känns skönt att kunna vila så mycket man vill men konstigt att inte ha rutiner som vanligt. Dagarna består mest av att fika med kompisar, springa ärenden på stan, vila, läsa i förlossningsböcker etc. Ja ja tids nog blir det väl liv i luckan.

Hur är läget i tråden? Har det hänt mycket? Känns som vi tappat några 'gamlingar' på vägen? Stämmer det?

Kram till er alla iallafall!!!!

• Telemarkgrrl

God morgon i tråden!

Bara två veckor kvar nu, Moppy? Det är verkligen många som ska ploppa nu inom dom närmsta två månaderna. Håller givetvis tummarna för allihopa!

Jo, visst är det så att många av "gamlingarna" har fallit ifrån. Men det är klart, dom har väl viktigare saker för sig än att diskutera andra människors aladåber och menscykler.

• Tinga

God morgon!

Nu är ÄL definitivt över för den här gången - känner inget i äggstockarna längre. Dags att börja hålla tummarna, med andra ord!

Frejis - åh, vad mysigt med en kanin! Låter bra att ni till slut kunde enas om ett djur. Lycka till inför ÄL också; hoppas verkligen att din kropp har fattat att det är gravidtillstånd som är det normala för den 9 månader framåt!

Telis - usch, det verkar jättejobbigt att få ont flera dagar före ÄL och sen ha ont under mensen också. Är det samma typ av smärta under ÄL som under mensen?

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Resignerade och stannade i sängen i morse. Täppt o snorig. Att vara förkyld är definitivt roligare när man inte har en gravid-kropp att dras med samtidigt. Smög till mig en puff nässprej till när maken hade gått, så att jag kunde somna om. Han vill bara låta mig ta den på kvällen, för att inte riskera beroende. Och i vanliga fall håller jag mig borta - men när man nu sover så illa om nätterna...

Ska ägna mig åt att äta frukt och bada badkar. Hoppas att virusen försvinner så att vi kan åka bort i helgen ändå.

Nu är det allt lite spännande att läsa igen - så många BIM och ÄL samtidigt var länge sen det fanns i tråden. Och så en KL hos Frejis och Snofsan (Katt/Kaninleverans). Tänk den som haft en kelig katt att sällskapa med här hemma.

• BrudSommar2006

Liten, vilken otur, krya på dig! Maken är jätteförkyld och har bara blivit värre och värre de senaste dagarna så jag antar att Iris och jag också kommer att drabbas snart, typiskt så nära flytten och vår sista helg att packa också. Fast oroa dig inte för att bli nässprayberoende, jag använde nässpray dygnet runt de sista månaderna av graviditeten, jag stod bara inte ut annars. Jag var jätteorolig och gick in och hittade en tråd på FL där alla sade att de hade lyckats vänja sig av med nässprayen efter förlossningen så jag tänkte att då ska jag väl också lyckas. Det gick inte på en gång men det gick jättefort, de första nätterna behövde jag fortfarande ta på nätterna men sedan var näsan som vanligt igen så det verkar bara vara hormoner som spökar!!

Mrs B, var det du som pratade om att treåringar redan hade så bestämda åsikter om vad de ska ha på sig? Vi hade den diskussionen på babymassagen i förrgår, ena mamman har en treåring hemma och han hade kommit hem från dagis och varit ledsen eftersom han hade en tröja med knappar på ena axeln och hade fått veta att det var en bebiströja så den skulle han inte ha mer. Allt skulle ha figurer på tydligen men det gick fortfarande bra med Bamse även om Spindelmannen var en favorit!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag