• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Muggles - det måste kännas jätteskönt att ha hittat en vetenskaplig beskrivning över barns utveckling, så att man vet varför de beter sig som de gör. Då slipper man ju hålla på och leta efter andra orsaker, när man redan vet anledningen, och kan oroa sig lite mindre. Bara gilla lägt helt enkelt, och göra det bästa av det. Du verkar så lugn och trygg i din mammaroll nu - härligt!

• Nattson

Tinga, he he bra att du hittat ägget! Go for it!!

• Tinga

Junilejon - I'll do my best! Och maken får minsann se till att göra sin del av jobbet!

• Lapinette

Vad skoj Tinga!!! Du och nenne äggar samtidigt och förhoppningsvis så äggar jag om en dryg vecka! Tänk om vi kunde få till en sån där plussarperiod nu efter junilejons positiva besked!!! Plussen brukar ju komma i stimm. Jobba på ikväll tjejer.

• Tinga

Lappis - jag tänkte på det, mår du bättre nu när du börjat med "uppåttjack" i ivf-processen? Du kände dig ju ganska låg för ett par veckor sen, så jag undrar om det blivit bättre nu när det är andra hormoner som far runt i din kropp, än de som var igång när du använde nässpayen? Hoppas att det är så!

• snofsan

junilejon : heheh i huvudet så spelas det musik när man kommer med nyheten å han lyfter mj å vi snurrar runt hihiih,, men ja tror i verkligehten så skulle nog inte m2b få veta först hihi ja skulle slänga mig på luren å ringa min bästa vän.. hahah stackars karl...

• Lapinette

När min mens var typ 5 dagar sen i maj så hade jag köpt ett kort som jag skrivit till min man. Tanken var att jag skulle test när vi var i Paris och sen ge honom kortet...men skithelvetet kom precis dagen innan vi skulle åka . Tror inte det blir så speciellt romantiskt efter en IVF men känslomässigt kommer det bli oavsett metod.

• Tinga

Lappis - ja, tänk att man kan bli så glad för ett positivt utslag på ÄL-testet! Hur glad ska man då inte bli för ett positivt utslag på graviditesttest?

Jag hoppas verkligen också att Junilejon dragit igång en plussvåg nu - det är hög tid för en ny!

• MSW

Jag skulle vilja vänta med att berätta tills att han kom hem från jobbet.. Så att han inte skulle behöva fortsätta jobba och lixom "låtsas som ingenting" resten av jobbdagen.. Men jag skulle nog inte kunna hålla mig..

• Lapinette

Tinga - ja, maken skämtar nu om att jag måste sluta ta mina sprutor för jag är så full i fan men jag var faktiskt inte så nere. Bara typ 2-3 dagar då det kändes som jag hade en stor tyngd över hela kroppen, huvud och axlar främst. Var så trött! Så rent generellt har denna process gått otroligt smärtfritt. Just nu känner jag hur äggen jobbar, är lite spänd i magen och har en "ovanlig" känsla där nere.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag