• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Junilejon: fick tårar i ögonen av din berättelse om hur mannen tog det!
    Det är väl lika bra att du tränar på undanflykter?! Beroende på när du vill börja berätta för folk så är det juh ett par månader till av "lögner"..

• Nattson

Hej!

Junilejon, vilken härlig reaktion av din man! Vad skönt att din chef förstod och att dina kollegor gick på finten!

På mitt jobb blev jag på hoppad efter bröllopet av en tjej som tog mig på magen och undrade om inte vi skulle försöka få barn. Man får gärna fråga men fasiken inte behöver hon väll ta mig på magen.

Lappis jag var som du ett tag när det gäller träningen. Gick dit även fast jag var tok trött. Men sedan jag sabbade ett knä så har jag lärt mig att ta det lugnt, men usch vad svårt det var i början!

Sweet, Bra att du sa ifrån så att du kan få det lite lugnare!

He he Nenne Grattis till böjen!

• Lapinette

Junilejon - du får mig att gråta här på kontoret!!!

• junilejon

MSW,jo några till lögner ska jag nog hitta på! Det är inget jag är stolt över,men jag är duktig på att ljuga och vara trovärdig. Det finns bara en tjeje på jobbet jag inte kan ljuga för,jag vet inte varför! Så vi få se hur det går med henne...

• muggles

Stort grattis junilejon - det behövde ni efter alla tråkigheter! Starkt att sluta röka bums också.

Nennelainen: grattis till böjelainen!!! Ska bli skoj att se om utryckningen resulterar i ngt! Hoppas det...

Jag var inne här i går och läste ikapp men hann aldrig skriva för Moa är nog inne i sin 12-veckorsfas (hon har bara gått in i sin 11te vecka men hon har ju varit tidig med de andra faserna också). Suck, hon var inte rolig igår. Bara skrik och gnäll. Men det är såå skönt att veta vad det (troligtvis) beror på och att det kommer att gå över om några dagar. Igår eftermiddag var hon så trött så ögonen gick i kors och jag buffade i 45 min innan jag gav upp - det gick bara inte. Hon somnade in, sedan vaknade hon efter ngn halvminut och skrek lite, somnade in, vaknade... Och som sagt, efter 45 min stängde jag dörren till sovrummet och gick på toa och hon fick skrika lite. Inte snällt men jag var bara tvungen att "take a moment". Så tänkte jag "nu börjar vi om". Så jag tog mig lite mörk choklad för att stärka mig, bytte blöja, gav mer mat och försökte igen. Icke.

Så det blir superspännande hos akupunktören (heter yrket så?) idag...

• Liten med Mindre

Junilejon - Sitter här tårögd igen efter att ha läst hur du kläckte nyheten. Det är ett sånt stort ögonblick!!

Skönt att du har en förstående chef - och massor med lycka till att hålla upp från rökandet.

• nennesjuttioåtta

junilejon
    oooh fantastiskt!!!!! Jag blir alldeles rörd!!!!!!!!! *kramar om* Ja ghar läst det om och om igen, vilken grej!!

*hoppistuds*

• viktualia

Junilejon - hur coolt som helst!!!!

Själv - ska jag på mitt livs andra tjänsteresa med egen hyrbil... *pirr i magen* Ska luncha med Page på vägen *vinkar till er alla*

• muggles

Liten förresten: min förlossning var inte alls särskilt blodig, jag var förvånad faktiskt. Överhuvudtaget var det mindre blod och slem än jag trott... Nä jag undrar vad man blir för sorts pappa om man inte är intresserad nog att gå på förberedande kurser? Och hur kan man godta det som mamma???
    När Moa kommit fram så långt att huvudet syntes så sa BM till min man att komma och titta. Och han gjorde det och blev helt rörd när han såg hennes hjässa titta fram. Jag frågade efteråt om det inte kändes traumatiskt att se det "därnere" (det sägs ju att män kan få problem med sexlusten efteråt när de sett underlivet så "deformerat") men han tyckte bara att det var ett stort ögonblick. När jag nämnde det här med sexlusten så tyckte han bara att "sådana män får väl skärpa sig". Han är go!

• junilejon

Lappis,det var inte meningen att få dig att gråta men när jag tänker efter så var det väldigt vackert och ett starkt ögonblick!!
    Nenne,tack för kramen...
    Liten med Mindre...det var inte meningen att göra dig tårögd heller men man blir lätt det när det är mycket känslor med!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag