• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • snofsan
    junilejon skrev 2007-11-05 11:58:43 följande:
    nej nu måste jag dra till jobbet och maken...han ska få sin livs överrsakning Kramar till er alla..
    hihi du måste berätta hur det gick sen
  • Liten med Mindre

Junilejon - Ett stort JÄTTEBAMSEGRATTIS!!

Den lilla uppiggaren kom rätt lägligt efter sista månadens trista händelser för er.

KRAMAR!

• Liten med Mindre

Nä - nu skriker ryggen. Måste ut och promenera lite, och skaka ner efterrättschokladen till lår och rumpa, för det verkar vara där den hamnar.

• Vännerfan

ÅH, vad roligt!! GRATTIS junilejon!! Blir jätteglad för din skull!!

OM det var ett missfall förut så kanske det kan få det att se positivt ut för Frejis skull också!? Att hennes kropp också nu fattat hur man blir gravid.

Själv tror jag att jag hade min första ÄL på över ett år nu i helgen. Det bara måste ha varit det. Blir spännande att se om mensen kommer om drygt 2 veckor. Fast den hade gärna fått dröja längre med att komma tillbaka.

Jag har förresten inte lika ont i fogarna idag, puh! Så det var nog ok med dansandet.

Har precis serverat lunch till sonen min. Broccolli och blomkål mixat, smörgåsrån samt mos på potatis, palsternacka, morot och kålrot. Aprikos och päronpuré på burk till efterrätt. Plus amning och lite vatten. Det tog sina goda 45 minuter inklusive ett blöjbyte också... Ska snart iväg på babysim. Hoppas det går bättre än sist. Skrev nog inte om det här men han var gnällig och hungrig då och kunde inte koncentrera sig på att äta för han tyckte det var så kul med alla bebisar och när han sen gjorde det la han världens spya över sina ytterkläder, ryggsäcken och skötväskan...

• Liten med Mindre

Lycka till på simningen Vänner. Jag kan ju tyvärr inte påstå att jag tycker prinsens lunch låter särskilt god.

Skönt att dina fogar "fogat" sig efter helgen. Skoj att kunna dansa igen.

• viktualia

Junilejon - grattis och glöm inte rapportera om makens reaktion!

Vänner - jag snokade rätt på dig på FB! fniss fniss

• Oms

Junilejon - grattis till plusset!

nu har jag varit o lunchat m Koko, A-M m Livia samt Page m kompis! Det var jättetrevligt och som vanligt så sprang tiden iväg och helt plötsligt fick man lämna alla trevliga och springa tillbaka till jobbet... men men, det kommer väl fler tillfällen!

jag är mäkta impad över Kokosens lilla söta mage - tror jag såg ut så i 5 månaden eller så...

Livia är ju en underbar liten tjej - precis en sån glad prick vill jag ha (eller kille)A-M, hur gör man?

Page - jättekul att ses live! måste säga att jag alltid har uttalat ditt nick som "frisyren" page i huvudet - har helt missat att man kan uttala det med dess engelska betoning (o då pratar jag ändå engelska dagligen)...*suckar åt mig själv*

nu ska jag jobba på... tjingeling

• start september

Grattis Junilejon!!

Jag förstår att du blev förvånad eftersom du haft så mycket annat att fokusera på. Världen är inte bara fylld av elände!

• fru AM

GRATTIS JUNILEJON!!! Då blir det ett litet juli- eller augistilejon då ...!

Tack för trevlig lunch: Oms, Koko, Page + kompis. JA det är inte svårt att hitta samtalsämnen - det finns liksom inget man inte pratar om ... Kul!

Livia tyckte det var en festlig tillställning fram till sista kvarten - hon somnade i vagnen så fort vi kommit ut ...

• fru AM

Oms: Tackar å Livias vägnar för komplimangen. Ren tur tror vi!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag