• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

"öster om stan" var ju också ett sätt att benämna det hela.. hihihi!! mitt i skogen är ett annat... ha ha ha...

Tur att maken och jag är överens om att resp föräldrar är lagom knäppa och att vi tillåter varandra att tycka att resp svärisar är besvärliga.....

• Piggelin1

Nä, nu ska jag göra mannen sällskap lite - passa på nu när jag ska vara själv hemma om dagarna Iofs, känner jag mig själv rätt, så kommer jag att se till att aktivera mig till veckan - gäller bara att jag håller det på en lagom & lugn nivå! Jag ska verkligen göra en kraftansträngning för att ta det luuuugnt!

Telis - ännu en gång, vad kul det var att ses igår! Du är så välkommen så, att sätta ner bopålarna i Götet framöver

• Piggelin1

Vickan - vet vart det är, men visste inte hur hemlig du vill vara här, med exakt ort

• Vännerfan

Ja, det var verkligen trevligt att träffa dig Telis! (Och Mugglan och Piggan också förstås). En liten nackdel när man har med sig en bebis som just lärt sig dra i allt är ju att man inte har fullt fokus på konversationen hela tiden, men det är väl bara att vänja sig. Han var tydligt uppspelt, för så fort vi kom hem åt han jättemycket och somnade bums. Synd att vi inte fick träffa dig Vickan, men hoppas vi får göra det nästa gång!

Sen var jag ju och dansade på kvällen och det var sååå underbart roligt! Det var ju så länge sen. Och det gjorde knappt ont i fogarna alls. Men idag gör det desto ondare. Men sjukgymnasten sa att det nog skulle bli så. Nu hoppas jag bara att det är bättre tills imorgon. Men hon (sjukgymnasten) sa att det var ok att jag dansade, så då hoppas jag ju på det. På tal om det så har jag inte gjort mina dagliga tränings-övningar än, måste göra det. Lite trist. Bara samma övningar dag ut och dag in.

Junilejon, Skönt att begravningen gick bra.

Piggan, Vilket giftasmaterial du har hittat Njut av dagarna nu! Jag tyckte det kändes som att man skolkade eller nåt den första tiden jag var hemma och väntade.

• viktualia

Piggelin - lagom hemlig... poängen är att de bor utanför hålan vars namn börjar på G. De bor verkligen i en glänta i skogen.... (där vill INTE jag bo... huuuu.. blir mörkrädd bara vid tanken)

• Telemarkgrrl

Fniss, nu kanske stackars Piggelin blir förvirrad för jag sa inte ett ställe på G till henne utan ett ställe på L. Men jag tror att dom ligger ganska nära varandra.

Och Piggelin, än en gång, det var supertrevligt att träffa er också. Hoppas vi får tillfälle att göra det igen!

• viktualia

fniss fniss... stället på G ligger i L-kommun!

Till alla Sthlmare - brunchen den 25/11 ser ut att kunna få Vickanbesök!

• Tinga

God morgon!

Här i Lund stiger irritationen - fortfarande inget utslag på ÄL-test, trots Pergo och att jag är på dag 16 i cykeln. Nu är CB-stickorna slut, men jag har ett par stycken kvar av annan sort, så jag provar väl med dem de kommande dagarna. Har dock inga stora förhoppningar om att få utslag, för min kropp verkar ju helt knäpp. Jag hittade ju ett par aladåber i lördags, och utifrån vad jag förstått från er andra verkar ÄL dyka upp inom 2-4 dagar efter att dessa visat sig, så vi kör väl på hårt ett par dagar till, men sen får vi nog gå ner i intensitet.

• Telemarkgrrl

God morgon!

Men ååååh, vad irriterande, Tinga!! Hoppas att böjen dyker upp snart, det borde den ju verkligen nu efter aladåbfynden i lördags.

Om det inte funkar denna gången tycker jag att du ska försöka få till ett VUL i nästa cykel så att dom kan kolla om du har någon mogen äggblåsa. I så fall kanske du behöver ta en ägglossningsspruta som innehåller det hormon som skickas från hjärnan till äggblåsan och som säger till äggblåsan att den ska spricka (det är också det hormonet som registreras på ÄL-stickan). Det skulle ju kunna vara något slags tjall på den signalen från hjärnan som sätter igång själva ÄL, om den är för svag så spricker inte äggblåsan som den ska och då kanske den inte heller registreras på stickorna? I vilket fall som helst så är det ju inte helt fel att se hur äggblåsan ser ut under dagarna runt ÄL.

• Victory

God morgon!

Jag meddelade ju i lördags att böjen ÄNTLIGEN dök upp, på dag 29! Så det blev heminsemination både lördag och söndag. Jaa, det har börjat gå sämre med sexet igen, maken klarar inte pressen, så det får bli med hjälp av spruta. Men det ska förhoppningsvis funka det också!

Sen har vi fått läkartid så äntligen rör det på sig kring utredningen! Direkt efter att vi kommer hem från Thailand. Så nu ser det ut såhär:
    BIM runt 17/11
    Åker till Thailand 20/11
    Läkartid 7/12.

Det får gärna bli ett plus lagom till vår kärlekssemester men samtidigt är det ett gynnsamt läge för ett minus: Vi har resan att trösta oss med och sedan får vi förhoppningsvis hjälp när vi kommer hem! Så just nu känns allt rätt så bra, oavsett om det blir plus eller minus!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag