• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Nu har sonen och jag varit ute i två timmar i det fina vädret och det var hur skönt som helst. Den första timmen var vi på skolgården och lekte med fyra andra dagisbarn som också var ute och lekte och den andra timmen var sonen i vår skogsdunge och lekte medan jag krattade löv. Fast det var inte så lätt med en stor mage i vägen.

Nu är vi inne igen och äter glass......

Ska snart ta och städa undan lite i vardagsrummet och ev ta golven. Här är ju sååååå skitigt överallt.

Men annars har rummet nu blivit SUPERFINT!!!!!!!!!!!

• sweetstreet

Tinga
    Tror inte du ska vara så orolig. När jag käkat mina pergo-liknande hormonetabletter har jag inte fått ÄL på dag 14. Den har kommit runt dag 16. Min cykel har därför inte blivit 28 dagar utan ca 30. Men det var ändå kortare än innan, och framförallt så var det "stabilt". Innan kund jag ju ibland ha 33-dagars cykel och iblan närmare 40! Men med hormonerna blev det i stort sett alltid ÄL runt dag 16. Jag testade ju inte med stickor eftersom jag var tvungen att göra VUL inför varje ÄL eftersom min gyn ville se att äggblåsorna mognade fint och att det inte blev ngn överaktivering. Så han sa alltid till när det var dags för ÄL då. Vilket var runt dag 16.
    Så ta det lugnt!!! Kanske är din ÄL ännu ngt senare än min om du normalt brukade ha den runt dag 20??
    Jag hade normalt runt dag 19 eller så tror jag. Alltså utan hormoner.

Lycka till Tinga!!!

Och det ska bli skoj att ses i december!

• sweetstreet

Junilejon!
    Skönt att begravningen gick bra. Läste du din dikt?

Jag undrar också ifall du vill ses innan jul!? Jag kommer till Skåne strax innan jul och Tinga o Mrs B är på för en tråddejt med Skånegänget!!

• sweetstreet

Snofsan,

tyvärr har jag ingen aning om vad eller hur en äggdonation kostar/går till.
    Men är du verkligen helt 100% säker på att du inte kan producera några ägg trots hjälp med äggstimulerande hormon????
    Tycker helt klart att du ska fråga din läkare om detta först! Ta reda på vad orsaken är till att du inte producerar ägg. OM det är hormoner du behöver så ska ju detta vara lättare att fixa gissar jag. Min kompis fick det och det gick jättebra.

Men du kan ju ringa någon fertilitetsklinik också (typ Lappis och Kokos klinik) och höra vad de vet om äggdonationer. Så att du får veta hur du ska gå till väga och vad det kommer kosta. Ungefär.

• sweetstreet

Lappis!
    Du verkar ha haft en underbar helg!!!
    Mysigt.
    Idag är det makens födelsedag så jag håller just på o fixar födelsedagsfrukost. Vädret är strålande och det är New York Maraton idag (som alltid första söndagen i november!). Kanske ngt för dig Tinga nästa år??????????
    Vi ska nu ut och titta lite på det. De springer ju förbi nästan där vi bor och det är alltid kul att kolla en stund.

• fru AM

Hej alla! Och speciellt Lappis, Page, Koko och Oms. Vi ses imorgon (de som kan) kl 12 inne i Kulturhusets entré (nere på "Plattan" - samma entré som Stadsteatern). Ska bli kul att ses. Jag är lång och mörkhårig och i släptåg med en förmodligen skrattande, och på ett kex tuggande, liten Livia. Inboxar detta också.

• Tinga

Sweet - tack för info om dina cykelturer med Pergo! OK, då väntar jag ett par dagar till med att deppa ihop! Jag har et ÄL-test kvar, som jag tänker använda imorgon, men får jag inte utslag då heller ger jag upp för den här cykeln. Utslag på dag 16 skulle ju innebära ÄL på dag 18, och senare än så har jag svårt att tänka mig att ÄLen kommer. En eller ett par dagar sen kan jag tänka mig, men fyra börjar låta lite mycket i mina (lekmanna-)öron.

Ja, att springa New York Maraton hade verkligen varit en höjdarupplevelse! Jag får se om det blir någon mara nästa år; träningen inför är ganska krävande, både tidsmässigt och fysiskt, så jag får se vad jag känner för. Beror ju på om jag lyckas bli gravid också! Har jag inte blivit gravid innan dess ska jag iallafall springa Göteborgsvarvet den 17 maj. Jag fick starten i 30-årspresent av mina syskon, som också ska springa. Jag gillar verkligen upplevelsepresenter, så det här var en kul idé tycker jag! Det ingår dessutom hotellövernattning, så det blir en riktig "helhelg".

Sweet, förresten - du får hälsa och gratulera maken från tråden! Hoppas att ni får en mysig dag!

En annan sak - får man fråga vad som händer i er "barnverkstad" nu? Före ditt uppehåll i tråden nämnde du att insemination kunde bli aktuellt i den här cykeln. Blev det så? Fortsätter du med Pergo-"look alike"?

Jättekul att du är tillbaka i tråden igen, i gammalt gott slag! Kram!

• Tinga

Lappis - låter som att ni haft en jättemysig helg! Du verkar ju ha fått en lämplig "ruvningsoutfit" med dig hem från Hasseludden!

• Lapinette

Tinga - tog även med mig en baddräkt i en storlek större än vad jag har utifall att jag kommer att gå på vattengymnastik under graviditeten .

• viktualia

Pip!

Vickan tillbaka vid datorn... det där med att "poppa upp" handlade om Gbgträffen i lördags, men svärisarna hade andra planer så jag missade trådträffen där. Hoppas ni hade skoj!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag