• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Page,
    jag ska kolla in din blogg nu. Sorry, men har inte haft tid innan. Igår var en helt sjukt stressig dag med tusen saker att hinna med. Haha! Det slutade med att jag och två av kompisarna på jobbet drog hem till en av dem och tog hem Thaimat och pimplade vin. Hehe, mest för att jag och framförallt ena kompisen var sååååå trötta på en massa saker som strulat på jobbet och kände oss hyperstressade båda två. Så vi kom fram till att "näe, ikväll behöver vi oss en rejäl bläcka!" Det kändes riktigt skönt. men jag var lite rädd att vara bakis idag eftersom jag måste åka till jobbet. Som tur var känner jag mig inte bakis alls trots ett rätt strot alkointag igår...

Förresten älskade jag din kattlänk!!!!

• sweetstreet

Och nu ska jag sluta hålla monolog här i tråden också.
    Kram till er alla!

• Mrs  B

Sweet
    Jag träffar dig gärna innan jul och det går bra nere i Lund på en fika. De två sista veckorna innan jul jobbar jag bara två dagar i veckan så det ska nog gå bra. Ska bara försöka hitta barnvakt till sonen annars får vi inte en lugn stund alls.

• Mrs  B

Godmorgon godmorgon alla glömde jag säga!!!!!

Här tapserar vi men har tyvärr kommit på att vi har för lite rullar så vi kommer inte att bli klara förrän efter jobbet i morgon. Trist!
    Hade velat bli klar idag så man hade kunnat städa.....

Imorgon är det en LÅNG dag på jobbet och på tisdag ska jag, sonen och min mamma till Ullared, så jag får väl ta städningen på onsdag istället......

• snofsan
    Lapinette skrev 2007-11-03 14:12:43 följande:
    Snofsan, det kostar ca 30 000 att göra en IVF men vissa sjukhus har 3-pack dvs man får göra 3 försök och betalar för 2. Vi har köpt ett sånt paket på Carl von Linné i Uppsala. Samma ställe som Koko gjorde sin IVF på.
    okej, men gäller det för mej oxå då som måste ha äggdonation?

Har dom hemsida?
    vill du länka?

vet du!.. du gav mej just lite sooolsken nu
  • junilejon

Hej alla tjejer....

Känns som en evighet sen jag var här inne...men nu är allt bättre med mig! Den västa chocken efter begravningen har lagt sig!! Och jag försöker att leva normalt igen!

Begravningen var jätte jätte fin och prästen var jätte duktig!
    Det kom mycket folk,det var klar blå himmel och solsken...efter fikade vi alla, det blev hans favorit smörgåstårta och hans favvo kaka

Denna månaden prickade jag in ÄL bra och fick mig några skott i råttan så jag hoppas att den inte var några lösa skott

Hur går det för er andra? Har ju inte hängt med rikigt...

• BrudSommar2006

Snofsan, tror inte att någon här har behövt äggdonation så jag tror inte att någon av oss är så uppdaterade på den biten men jag kan ha fel! Gissar att det är något helt annat än vanlig ivf i vilket fall, det borde väl vara så att där måste man stå i kö och kan inte gå privat hur som helst? Fast är du helt säker på att du inte producerar ägg själv eller kan få hjälp med äggstimulerande hormoner? Det lät inte riktigt som att du hade förstått vad problemet egentligen var?

Hej Junilejon! Skönt att begravningen nu är över och att ÄL dök upp som den skulle!

Mrs B, om ett par veckor får vi tillträde till vårt hus (jippi) och då ska vi också börja måla och tapetsera och fixa, vi har en vecka på oss innan tillträde så får vi se hur mycket vi hinner (jobbigt).

Victory, vilken tur att böjen dök upp till sist, hoppas att ni lyckas få till det nu bara. Har ni hört er för om när provsvaren kan tänkas komma, inget kul att bara gå och vänta och vänta?

• snofsan
    BrudSommar2006 skrev 2007-11-04 09:56:24 följande:
    Snofsan, tror inte att någon här har behövt äggdonation så jag tror inte att någon av oss är så uppdaterade på den biten men jag kan ha fel! Gissar att det är något helt annat än vanlig ivf i vilket fall, det borde väl vara så att där måste man stå i kö och kan inte gå privat hur som helst? Fast är du helt säker på att du inte producerar ägg själv eller kan få hjälp med äggstimulerande hormoner? Det lät inte riktigt som att du hade förstått vad problemet egentligen var?Hej Junilejon! Skönt att begravningen nu är över och att ÄL dök upp som den skulle! Mrs B, om ett par veckor får vi tillträde till vårt hus (jippi) och då ska vi också börja måla och tapetsera och fixa, vi har en vecka på oss innan tillträde så får vi se hur mycket vi hinner (jobbigt).Victory, vilken tur att böjen dök upp till sist, hoppas att ni lyckas få till det nu bara. Har ni hört er för om när provsvaren kan tänkas komma, inget kul att bara gå och vänta och vänta?
    Det lilla ja fatta vad att ja behövde någ en äggdonation, men det kunde var ytterst en liten chans att ja kunde producera ägg¨.

jag bara väntar på att dom ska höra av sej snart å att man får komma i på ett möe så ska jag be om en vanlig förklaring så att jag förstår vad det problemet är egntligen, e så himla trött på läkar ord just nu ..
  • Tinga

Sweet & Mrs B - absolut ska vi ha en trådträff här i Skåne före jul! En fika med er kan jag alltid klämma in i min kalender! Faktum är att jag brukar inte vara särskilt stressad före jul, så det är inga problem för min del. Ska bli himla kul att få träffa er!

Junilejon - du kanske också har lust att hänga med på trådträff? Vore kul isåfall! Vad skönt att begravningen av din vän gick "bra"; det är ju en tråkig tillställning på sätt och vis, men samtidigt lite av en "milstolpe" i sorgearbetet. Kram! Hoppas också att det tagit sig för dig den här gången!

Snofsan - hoppas att du kan få till ett möte med en läkare som kan förklara för dig vad som händer i din kropp. Det är ju jättejobbigt när man inte vet vad som är på gång. Kram!

Victory - grattis till utslaget på ÄL-testet! 29 dagar slår ju även mitt rekord! Bra med utslag på helgen, så jag hoppas att ni har/haft det trevligt!

Själv har jag fortfarande _inte_ lyckats få utslag på ÄL-test, trots Pergo. Med Pergo ska man ju få ÄL på dag 14 i cykeln, och då borde man ju få utslag på stickan på dag 12 eller 13, men icke då! Dag 14 var igår, men något utslag har jag inte sett till. Dock har jag fått några finna, precis som jag brukar få vid ÄL, och det dök upp ett par aladåber igår.

Nu funderar jag på om det är så att jag faktiskt har/haft ÄL utan att det givit utslag på ÄL-test. Man säger ju att graviditetstest inte ger positivt utslag om man inte är gravid, men att man kan vara gravid utan att få utslag på testet. Kanske gäller samma sak för ÄL-test? Jag har använt CB:s digitala, så jag gissar att jag använt det bästa testet som finns.

Sweet & Storasystern - ni har ju ätit Pergo (eller motsvarande), och jag undrar om ni haft ÄL exakt på dag 14, eller om det har diffat något? Jag är lite arg på mig själv att vi inte hade sex i fredags kväll, för jag var snortrött då, men samtidigt var det ju dagen före förväntad ÄL (beräknat med Pergo), men eftersom jag inte fått utslag på ÄL-test tänkte jag att ÄLen kanske var lite sen. Då var jag ju helt säker på att jag skulle få utslag på lördag morgon istället, men det fick jag inte, och inget utslag idag heller! Vet knappt vad jag ska tro längre! Jag ska ju iallafall göra ett blodprov på dag 25, för att se om jag haft ÄL.

Vet någon förresten hur det fungerar med hormonhalterna i samband med ÄL? Stiger halten (av progesteron eller något annat hormon?) upp till en hög nivå direkt, eller stegras den hela vägen upp till mens? I mina tidigare cykler har jag ju haft mens runt dag 23-24, så även om Pergon inte gjort någon nytta bör jag ju ha haft ÄL den dagen jag ska göra blodprovet.

Usch, vilket skit! Jag tänkte ju att när jag nu fick Pergo den här cykeln skulle allting fungera utan problem; mens, utslag på ÄL-test, ÄL på dag 14 och totalt sett en 28-dagarscykel! Jaja; för varje käftsmäll man får inser man ju att man _aldrig_ kan ta något för givet i den här branschen!

• Lapinette

Är nu åter från SPA och känner mig totalt död! Vill fortsätta lufsa omkring i kimono och tofflor och kan ju faktiskt göra det här hemma då man fick ta med sig dem hem. Vi tänkte bara ta en liten paus hemma och sen ge oss ut och promenera på stan. Har inget mål, inget nödvändigt att göra utan bara promenera och titta i affärer (om vi orkar).

snofsan - har ingen erfarenhet med äggdonation. Här har du hemsidan till Carl von Linné i Uppsala.
    www.linne.se/ivfbehandling/

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag