Sweet & Mrs B - absolut ska vi ha en trådträff här i Skåne före jul! En fika med er kan jag alltid klämma in i min kalender!
Faktum är att jag brukar inte vara särskilt stressad före jul, så det är inga problem för min del. Ska bli himla kul att få träffa er!
Junilejon - du kanske också har lust att hänga med på trådträff?
Vore kul isåfall! Vad skönt att begravningen av din vän gick "bra"; det är ju en tråkig tillställning på sätt och vis, men samtidigt lite av en "milstolpe" i sorgearbetet. Kram! Hoppas också att det tagit sig för dig den här gången!
Snofsan - hoppas att du kan få till ett möte med en läkare som kan förklara för dig vad som händer i din kropp. Det är ju jättejobbigt när man inte vet vad som är på gång. Kram!
Victory - grattis till utslaget på ÄL-testet! 29 dagar slår ju även mitt rekord!
Bra med utslag på helgen, så jag hoppas att ni har/haft det trevligt!
Själv har jag fortfarande _inte_ lyckats få utslag på ÄL-test, trots Pergo. Med Pergo ska man ju få ÄL på dag 14 i cykeln, och då borde man ju få utslag på stickan på dag 12 eller 13, men icke då! Dag 14 var igår, men något utslag har jag inte sett till.
Dock har jag fått några finna, precis som jag brukar få vid ÄL, och det dök upp ett par aladåber igår.
Nu funderar jag på om det är så att jag faktiskt har/haft ÄL utan att det givit utslag på ÄL-test. Man säger ju att graviditetstest inte ger positivt utslag om man inte är gravid, men att man kan vara gravid utan att få utslag på testet. Kanske gäller samma sak för ÄL-test?
Jag har använt CB:s digitala, så jag gissar att jag använt det bästa testet som finns.
Sweet & Storasystern - ni har ju ätit Pergo (eller motsvarande), och jag undrar om ni haft ÄL exakt på dag 14, eller om det har diffat något? Jag är lite arg på mig själv att vi inte hade sex i fredags kväll, för jag var snortrött då, men samtidigt var det ju dagen före förväntad ÄL (beräknat med Pergo), men eftersom jag inte fått utslag på ÄL-test tänkte jag att ÄLen kanske var lite sen. Då var jag ju helt säker på att jag skulle få utslag på lördag morgon istället, men det fick jag inte, och inget utslag idag heller!
Vet knappt vad jag ska tro längre! Jag ska ju iallafall göra ett blodprov på dag 25, för att se om jag haft ÄL.
Vet någon förresten hur det fungerar med hormonhalterna i samband med ÄL?
Stiger halten (av progesteron eller något annat hormon?) upp till en hög nivå direkt, eller stegras den hela vägen upp till mens? I mina tidigare cykler har jag ju haft mens runt dag 23-24, så även om Pergon inte gjort någon nytta bör jag ju ha haft ÄL den dagen jag ska göra blodprovet.
Usch, vilket skit!
Jag tänkte ju att när jag nu fick Pergo den här cykeln skulle allting fungera utan problem; mens, utslag på ÄL-test, ÄL på dag 14 och totalt sett en 28-dagarscykel! Jaja; för varje käftsmäll man får inser man ju att man _aldrig_ kan ta något för givet i den här branschen!