• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • junilejon

Tinga,ja jag följer gärna med på trådträff(om jag inte jobbar då) ska fråga MrsB först lite snällt om jag kan åka med henne,då min bil är livsfarligt just nu

• junilejon

Sweet...ja glömde visst dig ja som sagt va så följer jag jätte gärna med på trådträffen...

Ja jag läste dikten,det var både jobbigt och skönt på sammar gång...

• junilejon

Lappis,det verkar som att du haft en skön helg!
    Vi har bara njutit av varandra och inte gjort så speciellt mycket...ätit god mat,tittat på film och druckit gott och bara försökt njuta av livet..

• Piggelin1

Godkväll allihopa!

Här var det MKT att läsa ikapp - har inte varit inne sen i torsdags kväll...

Sweet, darling, vad ROLIGT att se dig härinne igen - du var efterlängtad! Jobba nu inte ihjäl dig bara & hoppas att mannen & du haft en mysig födelsedag ihop!

Själv har jag ju "stämplat ut" för sista gången på läääänge nu! Känns helskumt att jag inte ska till jobbet imorgon, men att mannen ska iväg som vanligt! Kollegorna pratade om möten i nästa vecka i fredags & då kändes det verkligen skumt att jag inte ska vara med på dem! När jag körde till jobbet i fredags morse slog det mig att nu slipper jag rusningsköerna också - jiiihaaaa!!
    Kändes som om jag hann med allt jag skulle i fredags utan alltför mkt stress. Kämpade inte för att åka hem tidigt i fredags, utan gjorde klart allt jag ville & packade ihop vid halv fem. Min vikarie är för söt förresten - hon skulle dra hem strax före mig & när hon gick fick jag en present, en liten påse med Neuhaus-praliner, som jag kan njuta av på soffan nu i väntans tider Oväntat & otroligt rart!

När jag sen kom hem så väntade nya överraskningar. Det visade sig att mannen dragit från jobbet redan vid två - åkt hem & städat lägenheten, köpt tre långskaftade röda rosor & när jag klev in genom dörren vid fem hade han tänt levande ljus lite överallt i lgh, satt på en av mina absoluta favvolåtar på repeat på stereon & införskaffat en flaska Billabong alkoholfritt bubbel Förutom att fira "sista dagen på jobbet" så var det vår ettåriga förlovningsdag (det finns alltid massor av bra anledningar att fira!) just i fredags. Lite senare så traskade vi iväg mot för mig okänt mål - visade sig att mannen bokat bord på "Fond", som här till Gbg's topp-fem-restauranter. Vilken grymmemiddag & helt fantastisk service - jag svävade hem, foglossning till trots

• Telemarkgrrl

Hej hej!

Hemma efter långhelg i Göteborg. Nu vill jag flytta dit, så himla himla fint och så fint väder och så fantastiskt görtrevliga människor! Tack för en supertrevlig fika i lördags tjejer!

• Piggelin1

Frejis - kul att se dig härinne häromdagen, tänker på dig!

August förresten, hon har inte varit inne på ett tag - hoppas att allt är bra med dig & MrBean!

MrsB & AM - vad härligt att ni kan fortsätta med långfrukostar! Vi har ju absolut de tankarna & förhoppningarna, men eftersom man inte alls vet hur det nya livet kommer att te sig, så vågar jag inte hoppas för mkt såhär innan Men som sagt - då litar jag på er att det ska gå vägen. Att det blir lite tidigare än idag, det kan man ju absolut leva med

Telis (& Vänner & Muggles också förstås) - vad kul det var att ses igår! Alltid lika spännande att träffa ngn IRL & du är ju verkligen supertrevlig (inget som jag iofs tvivlade på innan heller!). Vi får se till att ses fler ggr när ni kommer ner till Götet framöver!
    Vickan, förresten - Telis skvallrade igår att du skulle vara i krokarna i helgen, synd att du inte kunde komma med - hade varit en jätterolig överraskning (jag hade ju inte ens sett ditt kryptiska meddelande i fredags)! Men hör av dig nästa gång du är i krokarna!

Tinga, om du springer varvet i maj eller för den delen hejar fram dina syskon för att du själv är gravid - då får vi se till att ses, om det hinns med!

MrsB, kul med Ullared! Själv använder jag numera min fantastiskt dyra Ullaredsjacka (hela 199 spänn!) för att få plats med magen - som jag shoppade där i september Perfekt!
    Hoppas att du lyckas fynda du med!

• Tinga

Piggelin - låter som att du verkligen var "mentalt redo" att gå hem på föräldraledighet nu! Skönt! Grattis dessutom till att ha hittat en man som verkligen verkar ha fattat hur man ska fira saker och ting!

• Tinga

Piggelin - oh ja, jag vill verkligen träffa er när jag kommer till Götet i maj!

• viktualia

Piggelin - jaaa det hade varit jätteskoj att dyka upp, men maken och hans föräldrar är inte några stjärnor på att planera helger i god tid så jag fick fint ge mig. Har haft MASSOR av Vickans egohelger, så jag fick vara snäll fru/svärdotter. Vi var bland annat på ett råtrist ställe och åt trist mat... gaaaa jag vet att jag är kräsen... hm... helger som jag styr upp själv blir bättre....
    = jag har fått överdos av svärisarna...

... näeee jag måste gnöla lite till: Svärmor har superbra koll på att jag bantar och hon ser att jag mår bra av det. Ändå måste hon bjuda på gräddtårta och på mat med 34% creme fraische i... tur att jag tog en joggingrunda i lördagsmorse... *suckar lite*

• Piggelin1

Där blev det en stunds tfn-paus - nu tillbaka igen

Haha, Vickan - nu blev jag nyfiken på vad det var för sunkigt ställe ni var på?! Var det inne i Gbg?

Vad tanklöst av svärmor att köra så onyttiga grejor - själv använder jag aldrig 34% CF oavsett om jag håller igen eller ej...! Lätt CF funkar precis lika bra - dock tycker jag att MiniFraiche är lite väl tunt, så den köper jag aldrig.

Moppy - du borde väl också ha slutat jobba nu? Har för mig att 31 okt var din sista dag?

Så ni fick snö i Sthlm igår??! Precis som Telis skrev här ovanför så har det varit kanonväder hela helgen. Helt underbart! Hoppas att det fortsätter framöver, nu när jag kommer att vara hemma om dagarna!

Mmm, Tinga - mannen är verkligen alldeles alldeles underbar
    Vi gillar båda att njuta av livet "här & nu" & sätta guldkant på tillvaron - känns underbart att jag hittat en man som uppskattar det lika mkt som jag!
    Angående att ses under Gbg-varvet - jag tycker vi "spikar det preliminärt" som min samhällskunskapslärare på gymnasiet brukade säga - hur man nu gör då

Lappis - tack för förklaringen av citronvaginagumma - precis som Muggles, så funderade jag också fram & tillbaka för att komma på varför det hette som det hette - utan framgång! Men nu vet jag ju!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag