• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Victory

Tinga: Konstigt att du inte får ÄL trots att du nu äter Pergo. Åh, jag vill också ha!!

Lappis: Jag hade också gärna kommit på brunschen om jag haft möjlighet, men då är vi i THAAAAILAAALALALALAND...

• Victory

Liten: Jag avstår gärna från paraplydrinkarna om jag får mitt plus. Men om det blir minus - då ska jag minsann njuta av både det ena och det andra!

Nu närmar det sig väl för dig också!? Jag är väldigt dåligt uppdaterad på tråden känner jag.

• Tinga

Liten - bra att du är barsk och bestämd mot min j*kla ÄL!

• MSW

Tjo på er!
    Jag och mannen tjuvstartade lite igår.. Körde utan skydd, och även om jag inte har någon större koll på ägglossning och så, så kändes det lite "busigt" på något vis.. Men we are still sticking to our plan, att officielt börjar vi vid nyår.. Denna gång var bara bonus.. Men ändå fanns tanken "tänk om.." hos både mig och mannen, så ni ska se att jag kommer bli nojjig när vi väl börjar på riktigt!

Idag ska jag till doktorn och tala om att jag vill (vill och vill, men ska)operera bort mjälten.. (vilket inte blir förrän tidigast mars efter att VI har varit i Thailand.. )

Victory: Vart i Thailand ska ni?

• Piggelin1

God förmiddag,
    sitter här med en kopp kaffe, clementin & en ruta mörk choklad - känns HUR konstigt som helst att inte åka till jobbet idag!

Var uppe & gjorde mannen sällskap till frukosten & sen har jag tagit det rätt lugnt med lite surfande, plocka med lite grejor, sätta igång en tvättmaskin etc.
    Håller med dig Vänner - känns nästan som om man skolkar från jobbet, speciellt som jag sovit bra inatt & är pigg! Hmmm, ngn konstig blandning av skolk- och semesterkänsla...!

Vänner, vad kul att dansen i lördags var lyckad förresten!

Telis & Vickan - japp, jag blev total-förvirrad av att hålan började på G (för du kunde väl inte mena Gbg?!) & inte L, som Telis sa i lördags! Har suttit & funderat fram & tillbaka på vad det finns för ställen på G - Gråbo, kan det vara rätt?! *Nu orkade jag inte skriva kryptiska begynnelsebokstöver längre...*
    Förstår känslan om du får rysningar av små hålor Vickan - jag är ju uppvuxen i en håla m max 2000 invånare, & kanske/förmodligen just därför är jag väldigt allergisk mot dem... Fick en överdos, som jag fortfarande inte repat mig från

Tinga - det var la fasen att du inte hittar din ÄL! Jag tänkte precis samma tanke som Lappis - jag har ju några ÄL-tester som jag ärvde av Muggles, men aldrig hann använda. Jag kanske kan skicka dem - fast Muggles, jag vågar inte göra det utan att ha fått ditt ok först...! Vem vet, ni kanske snart får lust att börja om på ny kula & jaga ägg?!

• BrudSommar2006

Idag är varmvattnet avstängt här hela dagen så jag tänkte åka ut till mina föräldrar över dagen. Skulle varit iväg redan om inte Iris sov så kort morgonsömn så hon blev sömnig igen när vi varit och handlat. Kommer att sakna att ha så nära till affären efter flytten. Här står det nu flyttkartonger överallt efter att vi haft barnvakt i helgen och ägnat oss åt att packa. Nu har vi en helg kvar på oss att få ihop resten så det ska nog blir bra, vi hann rätt mycket i helgen faktiskt.

Victory, så bra att läkartiden dykt upp så att ni slipper hålla på och jaga den. Mysigt med resa på gång också!

MSW, skulle det göra någonting om du blev gravid nu innan operationen eller får det absolut inte hända?

Tinga, det är säkert så att ÄL inte dyker upp exakt på dag 14 för alla, hoppas att dina andra tester ger utslag nu då så att du slipper fundera på om du haft ÄL eller ej. Så bra att du ska få ta blodprov och få veta hur det gått hursom.

Liten, jag minns hur jobbigt det var att hitta kläder man var helt nöjd med! Det är det förresten fortfarande, undrar om jag någonsin kommer att komma i mina vanliga kläder.

• BrudSommar2006

Piggelin, hoppas att du inte behöver gå över tiden nu då om du är hemma och har allt i ordning redan!

• Piggelin1

Junilejon, glömde skriva det igår - men det lät som om det blev en väldigt fin begravning av din kompis. Just det där med strålande sol & knallblå himmel, det är ngt som jag minns väldigt starkt från min brors begravning. Det var en sån där halvkylig höstdag med hög luft & strålande sol, som på ngt sätt hjälpte upp mitt i allt det ledsamma. Några av mina syskonbarn (bla brorsans två barn, då 6 & 8 år) var med i det lilla kapellet till en början, men sen sprang de runt ute i solen istället - minns att deras rop & skratt hördes in till oss i kapellet & det kändes som en livsbejakande kontrast, lite av att "livet går vidare".
    Woahhhh, nu blir jag ju alldeles rörd/tårögd ju - jag är verkligen hopplös!
    Men om igen, Junilejon - det gläder mig att det blev fint & skickar en varm kram!

• Tinga

Piggelin - gulle dig också! Jag tänkte invänta mensen (som säkert dyker upp - märks det att jag är på dåligt humör idag? ) innan jag ber er skicka era tester till mig.

Faktum är att jag undrar om jag för första gången i mitt liv känner av att ÄL är på väg? Jag vet ju knappt var de sitter, men jag känner liksom lite ilningar och det hugger till lite lätt emellanåt på vänster sida, strax innanför/ovanför höftbenet. Kan det betyda att ÄL är på gång, tro? Enligt vad jag lärt mig här tidigare slutar väl "det onda" i samband med att ägget släpper? Nåja, det är väl lika bra att ställa in sig på att vänta på mensen, så får jag se vad som händer.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag