• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Liten,

låter kämpigt med byxorna. Jag lyckas inte heller så bra, var på Formes utan att hitta något som satt hundra. En svindyr lite finare kjol blev det, går att ha på jobbet och på fest framöver tänkte jag. Jag har börjat använda ett sådant här magband så nu passar lite fler par, men helt bekvämt är det inte.

• _koko_

Junilejon - GRATTIS!!! Så glad för er skull, väntar med spänning på hur du berättade för maken och hur han reagerade!

Vill också tacka för en jättetrevlig lunch, är så glad att jag hade möjlighet att vara med!
    Kan förresten berätta att en knapp flög ur kappan när jag kom hem, så var det med det!

Läkaren kunde inte se några tecken på svamp och kunde inte testa vaginal bakterios för de hade inga "verktyg" för detta på min mvc (hon trodde dock inte att det var det heller). Däremot såg hon att jag var väldigt svullen och irriterad, så nånting är ju uppenbarligen inte riktigt som det ska. Ska lämna nytt urinprov i morgon och sen avvakta till på måndag och se om klådan kommer tillbaka eller om nåt annat (irritationen eller värken i urinblåsetrakten) blir värre. Hahaha, skönt med klara besked...

Nä, nu måste jag nog fixa lite middag tror jag. Ska jobba ikväll, så jag kommer nog in en sväng till och kikar efter sweet.
    Hur går det med sprutorna lappis? När ska du dit och kolla äggproduktionen?
    Kram på er!

• Vännerfan

Men oj, vad lite ni har skrivit i eftermiddag!! (Inte ofta man får utbrista det här!?)

Liten, med då var det ju en evig tur att det inte var dig jag hade lagat maten till då
    Kanske får fresta med det jag själv just åt i stället? Han på tv som gör lättlagad mat vad han nu heter gjorde ett bröd förra veckan. Jag åt det med god ost och marmelad till och mitt nyinköpta chai-te. Gott. Drack aldrig hemma te förut (bara på café), men började under graviditeten pga att jag blev sugen när det hela tiden tjatades om koffein hit och dit och hur mycket te och kaffe man fick dricka. Förmodar att det inte var det som man ville uppnå med informationen, men så blev det...

Hörni, hur är det man gör alla smileys? I förra layouten kunde man klicka på "Infoga smiley", men kan man det nu? Jag minns bara glad, ledsen, jätteglad och flirtig smiley, så därför är det bara de jag gör numera ;-(

• Vännerfan

Oj då, ledsen smiley gick inte så bra

• sweetstreet

Ojoj!!! Är upp över öronen stressad.... Aaaaarrrrgh!!!!!
    Har så många saker nu att jag knappt vet vart jag ska börja.... Shit!

Iallafall har jag idag lyckats avsäga mig ett av alla mina "uppdrag" som jag dragit på mig bara för att jag inte kan säga nej. Känns skönt samtidgt som man känner sig som en dålig och usel person. En riktig svikare. Men jag kände att jag höll på att gå på knäna faktiskt. Orkade inte med allt. Tillräckligt att jobba 9-10 timmar om dagen, pendla 2 samt jobba ca 2-4 timmar varje dag i helgerna.... Plus andra saker jag lyckats åta mig.... Dumma mig!!!!! Varför gör jag så?!?!?!

Men nu är det gjort. Jag mitt dumma nöt hade lyckats öppna munnen och säga att jag kunde hjälpa till med att starta upp ett Newsletter här på univeristet. Jag har nämligen erfarenhet av det sedan Sverige. Och plösligt visar det sig att detta "hjälpa till" har blivit "editor" och en massa jobb. Jag ville självklart inte säga att jag itne kunde göra det eftersom de verkade så glada över att jag hade viss erfarenhet sedan tidigare. Men jag har verkligen insett mina begränsingar. Förra helgen lyckades jag ju "krascha" efter att svärmor rest. Efter att jag åkt till jobbet och sedan kommit hem på lördagen så sov jag mellan 18-19.30. Helt färdig. Stupade liksom i säng med kläderna på. Maken väckte mig (på min egen begäran eftersom jag inte ville sova för länge av rädsla att inte kunna somna senare). Men trots detta så orkade jag inte vara vaken längre än till typ 22 och sedan sov jag i 12 timmar i sträck! Igen. Måste varit totalt utmattad!

Tror det var en signal om att jag inte kan hålla på i detta tempo längre. Så efter noggrant övervägande kom jag fram till att nej, jag KAN inte fortsätta med så många "extrauppdrag ovanpå mitt vanliga jobb.

Så att så fick det bli.
    Känns ändå som en lättnad.

• sweetstreet

Jaja, efter mitt långa OT inlägg så vill jag bara förklara att jag pga av denna hektiska jobbtid kasnke inte kommer kunna hänga så mycket i tråden närmsta tiden. Så ni vet varför. Ni behöver inte vara oroliga. Jag är inte superdeppig, desillusionerad eller sjuk. Bara jädrigt busy....

Nu blir det iallafall snart lunch!!!

Blir förresten avis på er som hade trådlunch!
    Lät supermysigt!

• sweetstreet

Åh!
    Jag glömde ju gratta Junilejon!!!!!
    Sorry!!!

Verkligen SUPERGRATTIS tjejen!!!!!!
    Underbart!
    Livet är verkligen en berg-o-dal-bana! Upp och ner och upp igen.
    Härligt med lite ljus i mörkret.

• viktualia

Sweetan - du måste ta HAND om dig!!!

/Vickan som sitter och jobbar fast klockan är mycket.... och japp.. jag har lång restid hem också..

• Page

Vilken fantastisk nyhet Junilejon!!!!!!!!! Ett stort grattis till er!

• Page

Tack för en trevlig lunch! Kul att träffa en trådbebis också!

Oms, för att göra en lång historia kort: jag brukar själv växla mellan båda sätten att uttala nicket. Hmm, måste bero på att jag sällan använder mig av mitt riktiga namn heller, bara kortvarianten!

Sweet, skönt att du informerar om din eventuella frånvaro. Hoppas att du får lite lugn och ro snart!

Koko, typiskt att inte få reda exakt på vad det är för fel...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag