• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Vi pratade, under lunchen, lite kort om missförstånd som kan uppstå när man kommunicerar genom skrift. Upptäckte i dag att man tolkar en skriven text helt olika beroende på vem "avsändaren" är. Sweet, jag höll på att skriva världens spydigaste svar på en kommentar som du skrev hos mig, tills jag insåg att det var du! Genast blev kommentaren bara rolig, utan något otrevligt "mellan raderna" när jag trodde att det var en okändis.

• sweetstreet

Page, oj! var det min senaste kommentar??
    jag glömde nämligen fylla i 2avsändare" när jag skrev den. Stessad som jag är...

Fast var den så dryg?????? Kommentaren alltså???

• _koko_

Page - Kan inte du inboxa länken till din blogg? Jag har tappat bort den eftersom jag aldrig kom in förut...

Sweet - BRA att du klarade av att avsäga dig ett ansvar! Jag jobbar jättemycket på att inte ta på mig för mycket, är också en sån person. Är just nu skitirriterad på att vissa inte kan ta beslut utan att rådfråga mig, men samtidigt har jag satt mig själv i den situationen genom att alltid ha en åsikt och ta på mig för mycket hela tiden...
    Blir det nån kisse förresten? Det är otroligt rogivande att ha ena kissen tätt tätt brevid sig och den andra strax bakom huvudet på ryggen till soffan...

• Page

Neeej Sweet, den är inte ett dugg dryg, när jag väl kom på vem den är ifrån. Säkert!! Jag lovar gånger tusen Jag blev mest paff över hur olika jag kan tolka något beroende på avsändaren.

• Oms
    Page skrev 2007-11-05 20:10:23 följande:
    Vi pratade, under lunchen, lite kort om missförstånd som kan uppstå när man kommunicerar genom skrift. Upptäckte i dag att man tolkar en skriven text helt olika beroende på vem "avsändaren" är. Sweet, jag höll på att skriva världens spydigaste svar på en kommentar som du skrev hos mig, tills jag insåg att det var du! Genast blev kommentaren bara rolig, utan något otrevligt "mellan raderna" när jag trodde att det var en okändis.
    Men precis så är det ju - att man läser in mer än vad det står beroende på vem som skrivit texten - sånt gör jag nog alltför ofta tyvärr, speciellt om jag redan har -vad jag tycker- en klar bild över hur en person är. tror nog att vi alla gör det då o då och det ä därför många kändisar har valt att författa böcker under pseudonymer eller har en spökskrivare som skriver åt dem.
  • nennesjuttioåtta

aaah vad irriterande: jag skrev ett toklångt inlägg idag på dagen, men skrev inte färdigt hela och sen en halvtimme senare så skickade jag det men POFF borta eftersom ajg var utloggad. PUCK! (hihi, lite trevligare än F-ordet)

hur som helst.

GRATTIS SOM FAN JUILEJON!! Shit vad coolt!!! SÅååå bara!
    hur tog mannen det!?!?!? AAAAh!!!!

Fast jag köper inte din teori om att ni blev gravida för att du fokuserade på annat. Det bara tajmade perfekt!! Äntligen!

Jag är nämligen sjukt trött på mina vänner som envisas med att säga att det är mina tankar som ställer till det för mig. Jag tänker fel. Mental spärr. Slappna av så ska du se att det ordnar sig. Tänk på annat.
    OK. Som att fölljande händer om man är för barnproduktionsfixerad:

1) ägget vägrar släppa och håller krampaktigt tag i foliklerna eller vad fan det heter, tills ägget förstår att det inte blir något nuppa på några dagar och lugnt kan segla ut i det mörka.

2) Ägget har redan släppt och märker till sin fasa att det stormar en massa spermier emot det, men känner då av denna önskan från moderkortet att man önskar att det bidde något, så det kastar ut spanska ryttare och retirerar snabbt tillbaka till utgångsläget alternativt smiter ut bakvägen och förintas bland tarmar och annat crap.

3) Spermierna känner av den hätska stämningen inuti och blir alldeles förvirrade, cirkulerar lite rädda utanför livmodertappen innan de bestämmer sig för att blöta ned sängkläderna och spela poker.

4) ägget och spermierna möts trots allt men pussar bara på kinderna och åker vidare åt var sitt håll utan att lossas som någonting.

Kan min kropp alltså välja att INTE bli gravid pga att jag tänker så borde man ju använda det som preventivmetod.

Har ni något mer vetenskapliga teorier så är ni välkomna att outa dem här.

• nennesjuttioåtta

det heter ju såklart "...låtsas om någonting", herregud, jag inte bara tänker fel - jag STAVAR fel också. Hur ska det gå, hur ska det gÅÅÅÅÅÅ?!?!?

• nennesjuttioåtta

var för inställd på ägg-lossning. pwwwahhahhaha ni ser, det kanske är så i alla fall?!?!? Jag måste börja brodera elller nåt.

Hur som helst, i helgen firade vi vår 12-årsdag genom att bo på hotell och stödsova två gånger om dagen, äta gott och kramas och prata om huset. Och sexade en hel del. Men inget utslag på stickorna nu heller men jag kissar vidare. Men, men... om några veckor får vi antingen glädjas enormt eller runka i en burk och det kan ju båda vara spännande. jag funderar på att investera i en sexig outfit a la sjuksköterska för att liva upp det hela men de jag hittar ser så sjuuukt osexiga ut så jag tror jag syr en egen. Huvva!

• Liten med Mindre

Nenne - dina ägg o spermieteorier är obetalbara. Alldeles säker på att de inte är fullt så smarta. De har bara otur när de tänker...

September - jag blev med byxor!!!! De hade mina önskade Tête-à-tête jeans i ok storlek. (Supermjuk stretch utan mudd, men som går högt upp på magen.) Bara liiite för långa. Men jag såg nu på jobbet att jag skulle ha tvättat dem före användning, så kanske kan de krympa behövd centimeter (känns onödigt att lägga upp så lite. Får väl skaffa platåtofflor att glida omkring i.)

Sweet - BRA att du sa ifrån! Jobbet är sällan värt att slita ut sig för - ingen som kommer ihåg dig för det. Se till att få lite tid att leta upp en go kisse istället - tror på kokos teori om deras avstressande effekt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag