• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

efter Bisolvonmetoden kommer utryckningsmetoden (och det menas ju då inte att man ska rycka ut någonting utan TILL någonting, hahah)

• Liten med Mindre

Oj, vilken tid det tog för mig att skriva...

Grattsi till böjen Nenne! Trevlig tur ikväll, på alla vis!

• nennesjuttioåtta

Liten
    Oh my god, vad sorgligt i så fall! Min kommer nog alla gånger att svimma (inte av blodet utan av att se mufflan explodera) men tills han gör det så behövs han absolut! Vem ska jag annars klämma sönder handen på???

• nennesjuttioåtta

Liten (måste ju öva in det här någongång
    alltså det var synd (?) om tjejen på din föräldrautbildning om de redan hade problem...

• Telemarkgrrl

Nenne, jag tror att min man blir jätteglad om det bara är handen jag klämmer sönder på honom.

• Liten med Mindre

Nenne- när det är dags för förlossning så ska du slappna av, och inte klämma åt om makens hand (förutom under krystandet då)! Det är i alla fall teorin som jag förstått den...

Både maken och jag tyckte att det var riktigt tragiskt att tjejen resonerade som hon gjorde.

• nennesjuttioåtta

telis - hahaha, ja man kanske tar tag i det som finns!

mindre NEEEEJ LITEN menar jag!!! HAHAHAHA aaaha jag har så mycket att lära....

• Lapinette

Mitt problem blir att vi måste hitta något ställe där de instruerar på engelska annars så kan ju maken hänga med mig som moraliskt stöd men sen lär han sitta där och tänka på vilka kollegor han måste maila när han kommer hem etc.

• Lapinette

Sen så var jag på värsta konditionsklassen igår men sånt mår jag bra av. Skulle jag sluta träna pga IVF eller graviditet så skulle jag må dåligt och bli jäkligt grinig. Försöker dock numera hålla det till en normal dos och är jag trött så klarar jag av att stanna hemma (det gjorde jag inte förut då jag fick dåligt samvete).

• junilejon

God morgon alla tjejer och tack så hemst mycket för alla fina tack ord!!

Maken såg ganska förvånad ut när jag klev in på hans kontor igår,han undrade varför jag var där!
    När jag åkte dit så hade jag tänkt ut exakt vad jag skulle säga och hur jag skulle göra,men när jag kom dit och såg honom så gick jag bara fram kramade honom,viskade att han skulle bli pappa! Han började krama mig hårdare och viskade och frågade om det verkligen var sant? Ja, det är sant viskade jag tillbaka.
    Han viskade och sa, ska jag bli pappa? Ja,viskade jag tillbaka.
    Han viskade,tittade på mig med världens leende och frågade,varför viskar vi? Jag vet inte sa jag då!!!!
    Han blev jätte glad och börjdae krama mig igen.... Han hade givetvis tusen frågor som jag fick svara på!!
    När jag åkte,så sa han till mig att det här var hans lyckligaste dagen i hans liv!!!

Vännerfan,ja den här posetiva nyheten kom verkligen lägligt! Efter allt tråkigt vi har haft nu,så känns det bra att det händer något bra.

Start september, det känns bra att det kommer posetiva nyheter och inte bara tråkiga. Världen är verkligen upp och ner!

Fru Am, ja det blir ett litet juli eller augustilejon är ju själv ett augustilejon,så det får gärna bli ett julilejon,hade varit kul om det blev den 27/7 då vi förlovade oss. Men mest av allt så önskar jag mig ett friskt lejon.

Med tanke på mitt jobb (vi har mycket faliga kemikaliker som cyanid) så var jag tvungen att berätta det för chefen igår,då det finns vissa saker jag inte få göra som gravid,även om jag inte gått så långt.
    Hon blev med jätte glad och sa att hon skulle ge dem arbetsuppgifterna åt någon annan. Jag sa att jag inte ville att hon skulle säga det till någon än,utan att jag gör det själv när det är säkert....men dem andra lär väl börja undra varför jag inte kommer att dricka på julfesten,dem tittade lite konstigt på mig igår (jag är ju en rökare,inte en stor rökare men jag röker)och igår gjorde jag inte det!! Dem undrade givetvis varför,jag sa att jag inte mådde bra,att jag hade ont i halsen och trodde att jag höll på att bli sjuk. Dem köpte det!!! Men det gick bra att inte röka alls...trodde att det skulle bli svårare...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag