• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

halleluja moment - jag fick BÖJ imorse!
    Så nu har jag och maken bokat in ett hemligt möte (eftersom han inte bor hemma i veckorna, som ni säkert redan vet). Så ikväll tar jag bilen och börnar söderöver för att tankas full av sprattelkrabater! WehooooO!!!!!!! Håll tummarna!

• nennesjuttioåtta

Sweetie! Man jobbar för att leva och inte tvärtom, så helt rätt att du säger ifrån!

Liten (fasen, jag börjar alltid att skriva Liten - fortfarande! ) Nice med sköna bralls, jag har också i-landsproblemet att benen är precis mellan två storlekar. Köper jag 30" så krymper de för mycket och blir för korta, men köper jag 32" så krymper de INTE utan jag trampar bort en stor bit till slut... Så jag får alltid sy upp när jag köper jeans. Vanliga byxor är bättre. Platåtofflor låter ju annars rätt mysigt, komplettera med en kimono bara!

• Lapinette

Härligt nenne!!! Hemliga möten och lite sprattelvatten i byxan är alltid trevligt. Hoppas de hittar rätt de små simmarna så vi plussar samtidigt om ett par veckor.

Sweet - skönt att du förklarar din bortavaro annars blir vi ju oroliga här! Tycker absolut att det är helt rätt att säga NEJ! Man kan inte vara den där duktiga flickan hela tiden.

Själv har jag lärt mig mer och mer att ibland måste jag bara få vara. Igår t ex så hade det varit så trevligt att träffa er tjejer men hade jag sprungit iväg och träffat er så hade stressen varit total. Kände att det inte funkade. Sa även nej till en kompislunch i förra veckan då jag var i värsta klimakterietaget och idag ville maken luncha, no way. Jag ska vara borta på presentation och läkarbesök denna vecka och förhoppningsvis ha semester 3 dagar i nästa pga IVF. Jag har aldeles för mycket jobb just nu för att få ekvationen att gå ihop. Samtidigt så försöker jag behålla mitt Yasuragilugn inför IVF'n.

• Telemarkgrrl

Grattis Nenne! Det funkade för Frullan, hoppas att det funkar för dig med! Thumbs Up 6

Men men ...nu blir jag ännu mer förvirrad....det ÄR väl Liten? Och så var det Mindre förut? Eller är det tvärtom?!

• nennesjuttioåtta

AAAAAh jag menar såklart att jag skriver Mindre först och får sudda och skriva Liten. HAHAHA Förvirringen är TOTAL!

• nennesjuttioåtta

JAAA Lappis!!! Det vore ascoolt!

• viktualia

Godmorgon!

Nenne - du är nog bara ÄL-snurrig... hihi! Och som sagt funkade ju ÄL-utrycknings6 för FruLlan så nu håller vi tummarna!

• nennesjuttioåtta

jag har aldrig fått böj så detta var något nytt! Är helt i gasen!! Men det betyder ju inte att det blir något av vårt äventyr ikväll men chanserna ökar ju, iiiihihihihihihihi!

• nennesjuttioåtta

god morgon Vickan!

Ja, ska jag öka på statistiken eller?

• Liten med Mindre
    Gissar att Nenne höll på att skriva Mindre och rättade till det till Liten.

Fast vad det nu blir kvittar - vi är ju ett än så länge jag och Mindre.

Sitter och kommer inte igång på jobbet. Hur kan hjärnan och lusten försvinna så totalt?? Det kan ju ha att göra med att jag har en massa små "bra att göra saker", men som inte är akuta. Bättre med stora saker som faktiskt måste göras.

Lappis - helt rätt att du också tar det lugnt inför stundande aktiviteter. Jag kan inte låta bli att bli upprörd över tossorna på FL som, utöver jobb, tränar varje dag - hårt - yrar lite om att det sliter mycket mer när man är gravid och att de får passa sig för infektioner och kyla. Fattar de inte att kroppen behöver energi till annat än deras förbenade konditionsträning och vikthysteri??

Ungefär som jag blev totalt ställd under föräldrautbildningen förra veckan. En tjej kommer själv, och säger under någon diskussion att hennes sambo/man i alla fall säkert inte kan göra någon nytta under förlossningen, så det är lika bra att han inte går förberedelsekursen heller??? Hur pantad är man inte då? Även om maken inte tål blod, så är väl den blodiga biten den kortaste tiden av en förlossning?

Fast - de kanske har en usel relation, och det var något hon inte ville ta upp där?

Jag upphör aldrig att förvånas...

Tur att ni är så kloka och fantastiska allihop här inne!
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag