• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Victory - 10 veckor kvar här sägs det. Mer säkert är väl att det är max 29 arbetsdagar kvar. Längtar efter att få göra som piggelin och sitta hemma och surfa måndag morgon.

Mindre har bökat på väldigt igår kväll och nu på förmiddagen. Måste vara inne i någon form av träningsperiod? Undrar verkligen hur skoj det kan vara där inne i magen - eller om bebisen inte riktigt bryr sig. Den har ju lite svårt med andra referenser... Kanske snart börjar leka tafatt med de där fingrarna som petar in magen åt andra hållet mot vad man sparkar...

• MSW

Bs: frågade doktorn om det förra gången vi var där.. Och han sa att man kan operera även om där skulle vara något... Men jag antar att jag skulle vara ännu mer nervös om där var en bebis också..

• Piggelin1

BS - japp, hoppas på att slippa gå alltför länge över tiden, men det är lika bra att mentalt ställa in sig på att så kan bli fallet. Här i Gbg får man ju dessutom gå en extra vecka jämfört med er i Sthlm, dvs maximalt 42+6 veckor. Men såååå länge hoppas jag verkligen att jag ska slippa vänta!
    Det mesta är ju fixat inför bebisens entré, men lite smågrejor går alltid att hitta, som jag kan greja med här hemma/shoppa. Om det blir riktigt riktigt många veckor att vänta - då kanske jag tom börjar klistra in foton i album & kommer jag dithän, ojojoj, dåååå har det gått långt Kanske vore bra iofs, så att det ngn gång blir gjort!

Liten, så Mindre bökar runt - Piggelin Junior pysslar också en hel del med det fortfarande, även om utrymmet förmodligen blivit mindre nu den senaste tiden. Just det där när man känner ett knä/en fot som drar hela vägen från typ naveln till sidan - wooooah! Gör inte ont, men känns verkligen...

• junilejon

Piggelin, tack för kramen! Ja jag kan förstå att du blir tårögd det blir jag med när jag läser ditt inlägg.
    Efter begravingen så gick ju frun in med deras son,han gick fram till kistan,la blomman på och sa sov gott pappa,sen gick han ut! Han började leka med några andra barn och det var så härligt att se...det slutade med att alla stod och tittade på dem och log!! Underbar avslutning på en jobbig dag!!!

Här händer det inte så mycket annars,har haft ont i mitt ben (låret) till och från sen augusti,men nu är det hela tiden. Man blir ju lite nojig nu när människor som står en nära gå bort i cancer! Så igår fick jag för mig att jag hade cancer i benet,men i själva verket så har jag säkert bara en nerv i kläm eller nåt!! Men går det inte över så måste jag nog söka för det!!

• Piggelin1

Junilejon, nu blev jag tårögd igen, när jag läste om kompisens son & hans avsked & leken därute & alla som log
    Lät verkligen fint - med barn blir det liksom ofta naturligt.

• junilejon

Piggelin,ja det har du så rätt i, barn ta det så naturligt. Han vet att hans pappa är uppe i himlen...sen är det liksom inte mer med det!! Han vet att han har det bra nu....

• snofsan
    sweetstreet skrev 2007-11-04 13:52:49 följande:
    Snofsan, tyvärr har jag ingen aning om vad eller hur en äggdonation kostar/går till.Men är du verkligen helt 100% säker på att du inte kan producera några ägg trots hjälp med äggstimulerande hormon????Tycker helt klart att du ska fråga din läkare om detta först! Ta reda på vad orsaken är till att du inte producerar ägg. OM det är hormoner du behöver så ska ju detta vara lättare att fixa gissar jag. Min kompis fick det och det gick jättebra. Men du kan ju ringa någon fertilitetsklinik också (typ Lappis och Kokos klinik) och höra vad de vet om äggdonationer. Så att du får veta hur du ska gå till väga och vad det kommer kosta. Ungefär.
    Nu ringde dom precis å hade hittat mina papper..
    Och dom vill att m2b ska göra spermaprov först innan vi får komma dit på möte. som hon sa för att kolla om det är ett problem dom ska hjälpa med elle om det e två problem...

Å jag frågade dom nu vad de e med mig egentigen å det skulle dom förklara så att jag förstog.. så nu känns det lite bättre iaf.. så ja får se vad som händer sen.. men de känns lite bättre iaf
  • Piggelin1

Nu ska jag ut & fixa lite ärenden på stan - ha det gott så länge! Jobba på

• snofsan

sweetstreet :
    jag äter femasekvens för att få igång min mens med annars kan det gå ett år nästan två år mellen mensen, men med femaskvensen så får ja min mens en gång i månaden..det står så här:

femasekvens används framför allt under och efter klimaktriet för att linde besvär som beror på östrogenbrist.

femasekvens innehåller två olika kvinnliga könshormoner, östrogen och gestagen. vid användning av femasekvens får man en liknande månadsblödning som mens.

så jag antar att de e hormon tabletter.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag