• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Telis - japp, här har du en som kommer att tjata om VUL nästa gång! Jag försökte med det även den här gången, men min gyn sade att man bara kan se att äggblåsan är på väg att mogna; inte att den verkligen spricker. Men att den mognat är ju ett gott tecken iallafall! Hursomhelst ska jag boka en telefontid hos honom om jag inte blir gravid den här cykeln, för att bestämma hur vi ska gå vidare. Jag fick bara Pergo utskrivet för en cykel, så jag måste prata med honom oavsett. Fast med tanke på hur det gått hittills vet jag inte om det är någon mening med Pergo fler gånger!

Ursäkta mitt tjuriga humör, men det här gör mig verkligen frustrerad! Utan ÄL blir det ju garanterat inga barn!

• Lapinette

Tinga - jag har någon sticka/stickor kvar hemma. Ska kanske skicka dem till dig. Behöver ju inga just nu.

Ni andra tjejer, jag hinner nog inte ta långlunch och möta upp er idag ! Känner mig redan stressad inför veckan och ska snart in på ett möte. Kommer självfallet även smsa och meddela er om det är så att ni inte tittar in här på på morgone. Nu dags för möte.

Bye!

• Victory

Tinga: Min böj dök upp nästa två veckor efter aladåben! Men min kropp är ju inte helt normal...

• Lapinette

Vickan - härligt med positiva tankar och att det inte är allt för avlägset till läkarbesök. Sen så tänker jag inte kommmentera Thailandsresan (avundsjuk!). Jätteskoj om du kan dyka upp på brunschen den 25:e.

• Tinga

Victory - härligt att muntra upp sig med lite glada tongångar från dig! Nu har ni ju verkligen en plan, så jag förstår ditt resonemang angående att det känns OK även med ett minus. Det verkar ju som att din mens (om den nu dyker upp; hoppas inte!) i princip hinner gå över innan ni kommit till Thailand, så behöver du inte bekymra dig om den där. Skönt! Kram!

• viktualia
    Lapinette skrev 2007-11-05 09:02:07 följande:
    Vickan - härligt med positiva tankar och att det inte är allt för avlägset till läkarbesök. Sen så tänker jag inte kommmentera Thailandsresan (avundsjuk!). Jätteskoj om du kan dyka upp på brunschen den 25:e.
    Nu blev det visst hälsningar till både Victory och Viktualia i samma andetag.... Men jag fattade vad som var till vem och det gör nog Victory också!
  • Tinga

Victory - du är inte ensam om att ha en onormal kropp, om nu det är någon tröst...

Lappis - åh, vad gulligt av dig att erbjuda mig dina stickor! Jag blir ju helt rörd över omtanken. Jag hinner inte utnyttja dem den här cykeln, men om tanten dyker upp får du hemskt gärna skicka dem så att jag kan använda dem inför nästa ÄL.

• Nattson

God morgon på er!

På jobbet efter en mindre vilsam helg. Vi firade min mans födelsedag i lördags med middag och hans bror med familj sov över. De har en liten tjej på ett år som verkligen har röstresurser... jäklar ibland var det så det bara tjöt i öronen. Men söt som tusan är hon
    När de hade åkt hem igår så undrade mannen vad vi skulle göra jag svarade Enjoy the silence Det är också då man undrar om man verkligen är villig att ge bort sina slappar söndagar. Men det är vi, så vi hoppas fortfarande på denna omgång. Jag borde ha BIM runt tor, fredag.

Tinga, vad irriterande att du inte får något utslag på stickan!!

• Victory

Ja, jag känner mig faktiskt ovanligt positiv, och inte alls lika hispig som vanligt. Har nog blivit härdad av all väntan så tankarna på barn har jag nästan helt kopplat bort. Senast jag hade böj var den 3 augusti.

• Liten med Mindre

Godmorgon! Fru byxlös här. Eller, jo, jag har ju ett par presentabla som är sköna. Insåg till mitt förtret att de flesta mamma-affärer var stängda i lördags när det var helgdag. Hittade en som var öppen, men de hade inte min storlek i de byxor jag fastnade för. Så det blir att ringa runt till de andra affärerna idag och kolla.

Tröstar mig med att jag fick en tur på stan, och en trevlig lunch med Frejis. Tack så mycket tjejen! Hoppas du lyckats bearbeta maken för lite mer pudelacceptans under helgen!!

Victory - grattis till böjen! Hoppas verkligen att simmarna hittar rätt nu. Lagom för att hindra dig från att få smarriga paraplydrinkar på den efterlängtade semestern.

Tinga - hoppas innerligt på att din ÄL tar sitt förnuft tillfånga också! NU!

Piggelin - hoppas du sover och njuter av din första "lediga" morgon. Ingen bebis ännu väl? (En kollegas fru fick sin bebis 2 veckor tidigt - precis när hon slutat jobba.)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag