• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Lång frukost med croissanter. Snabbstädning av lägenheten och nu ska vi bara slöa resten av helgen. Idag håller vi oss inne tills det är dags att åka till Hasseludden.

• snofsan
    _koko_ skrev 2007-11-03 09:02:24 följande:
    snofsan - Hej! Ja, det hade varit trevligare med några minus och sol... Är ledsen för att ni får kämpa så himla mycket själva. Vi hade enorm tur och träffade på en gyn som direkt visste vad mina problem handlade om (endometrios), skickade mig på operation och ställde oss i ivf-kö. I slutändan valde vi dock att inte vänta på landstinget utan bekosta det själva eftersom det är 2 års kö...
    endometrios de ordet har ja hört förrut men kan inte riktigt placera det..

Nu måste ja f ställa en fråga till dej, du behöver inte svara men hur mycket kostar det att gå privat?
    å kan man göra det med äggdonation?
  • Victory

Hurra!!!! Äntligen utslag på ÄL-testet!!! På dag 29! Tur att jag inte gav upp utan fortsatte att testa och testa och testa. Nu gäller det bara att få sig ett skjut!

• Lapinette

På han bar Vickan! Men herregud, ÄL på dag 29!

Snofsan, det kostar ca 30 000 att göra en IVF men vissa sjukhus har 3-pack dvs man får göra 3 försök och betalar för 2. Vi har köpt ett sånt paket på Carl von Linné i Uppsala. Samma ställe som Koko gjorde sin IVF på.

• sweetstreet

Va!!!!
    har ni fått SNÖ!!!!!!!

Wow....

Hm, snö känns lite långt bort faktiskt även om vi också fått det lite kyligare.

• sweetstreet

Lappis, låter fruktansvärt mysigt!!!!!
    Usch jag vill också.... men denna helgen känns sådär skoj. Måste självklart jobba både idag och imorgon. Och maken fyller år imorgon vilket gör att det känns ännu tristare att man måste till jobbet. men vad fasiken...
    Har även börjat inse att jag tror jag har för mycket omkring mig just nu. En massa saker på jobbet samt att jag har åtagit mig en massa andra grejer som just nu känns skitjobbigt. Grrr!!! varför gör jag alltid det?!?!?!?!?!?! Varför har jag så svårt att säga nej ibland, eller bara att helt enkelt hålla käften? Näe, man ska alltid försöka hjälpa till. Men det slutar ofta med att man har så många saker att göra att man inte gör något bra jobb på något av dem. Usch! Ibland skulle dygnet ha typ 30 timmar för att m,an skulle hinna med allt.
    Det braiga med denna helgen är att vi ställer om klockan! Till vintertid. Så man får ju faktiskt en timme till!

• sweetstreet

Igår var vi iallafall och hälsade på min jobbarkompiss om fick en liten dotter i torsdags! Shit! Hennes barn var så otroligt fint!!!!!
    Jag har sett nyfödingar eller "nästan-nyfödingar" förr och brukar inte tycka att det är så värst söta faktiskt... (Hoppas ingen har ihjäl mig nu....)
    Men den här lilla tjejen var verkligen supersöt!! Alldeles perfekt hy, inte röd eller rynkig eller så. Och så massor med svart hår!! Mörka ögonbryn och ögonfransar! Ja, hon såg ut som en liten docka!!!!!
    Usch, jag blev ännu mer "sugen" nu.

• sweetstreet

Victory,
    GRATTIS till Böjen!!!!!!!!!

Hur går det med er undersökning förresten?
    Har ni fått reda på ngt mer eller väntar ni fortfarande på svar?

• sweetstreet

Mrs B,
    jag kommer ner till Skåne innan jul, så jag hoppas att kunna träffa dig, Tinga och kasnke junilejon på en fika eller så då?! I Lund kanske??? Tinga bor ju i Lund och jag kommer bo mellan Lund och Malmö.
    Jag vet att det brukar vara stressigt innan jul, men en liten fika i julhandeln kanske kan fungera. Hoppas jag iallafall....!

• sweetstreet

Lappis,
    självkart ska vi ses i stockholm när jag är där. Haha! Jag kommer tillbaks från Skåne den 27:e decemnber. Samma dag som du kommer tillbaks från Frankrike. Så har vi inte hunnit ses innan dess så får vi ta en träff i mellandagarna tycker jag!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag