• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • snofsan

Liten med Mindre skrev 2007-11-02 12:59:06 följande:

September - jag tycker det funkar bra i Gamla Stan. Tror nog det kan variera med vilken BM man träffar. Min är som sagt helt ok, varken superduper eller dålig. Men så har jag inga problem direkt heller - som behöver hanteras.Jag uppskattar att gå dit eftersom det är lugna och trevliga lokaler, med för mig bra läge. Skulle inte, som jag vädrade för någon vecka sen, må bra av att ofta behöva sitta i någon offentlig vårdcentrals / MVCs lokaler. De är ofta alltför gräsliga. Sen kan säkert personalen där vara lika bra/udda/trevlig/dålig som på ett privat ställe.Snofsan - jag tycker du ska försöka hitta orken att kräva ett svar som du kan förstå. Det är deras skyldighet att förklara det! Vill ju bara påminna om Frejis gamla gyn som ena månaden jämförde hennes hormonvärden med att vara i klimakteriet, och bad henne gå någon annanstans - och nästa månad var hon gravid (även om det tyvärr inte gick så bra).
    ja de har dom med sagt att ja har klimakterie besvär... öhh jag klimaktriet men men ja e juh typ bara 24 år.... suck...

Men mitt hopp har faktiskt inte dött ut än.. äen om allt går så himla segt.. OTROLIGT LÅNGSAMT...
  • Mrs  B

Godmorgon!

Här är vi uppe tidigt som vanligt.

Sonen vaknade strax efter sju, men har faktiskt inte hostat på hela natten. Medicinen vi gav i går kväll var nog super duper för honom. Skönt att få sova gott en natt i alla fall.

Även mannen och jag stupade i säng. Maken vid halv nio och jag vid halv tio. Har ju inte fått sova på så länge och sen håller vi på att renovera vardagsrummet.
    Min pappa är här just nu och hjälper till så förhoppningsvis är vi klara i morgon........

Hade tänkt vara ute lite idag med vädret är inte så inbjudande. Det blåser och regnet hänger i luften. Men ska nog ändå försöka bege mig till minneslunden på kyrkogården här i by för att lägga blommor och tända ett ljus för bebisen. Känns skönt att få göra det......

• _koko_

God morgon i tråden!

Page - Underbart!! Fast mina kissar är faktiskt otroligt snälla på mornarna och kommer sällan upp förrän de märker att vi är vakna. Annars ligger de gärna och sover i fotändan.
    Utom dagar som idag då det är helt slut i matskålen... Då kommer de upp, fångar ens uppmärksamhet och störtar sen ut ur sovrummet. Kommer man inte efter direkt gör de om proceduren.

Kl 12 låter betydligt bättre för mig, toppen!

SNÖ idag, fast nu håller det på att regna bort. Tänk att de hade rätt för en gångs skull, metrologerna. Synd att vi inte bytt hjul på bilen ännu...

• snofsan

_koko_ : hej snö låter himla mysigt synd att de regnar bort =)

förra fredagen snöde de hos pyttelite

• _koko_

Mrs B - God morgon! Skönt att sonen mår bättre. Min sambos mamma gick bort när han var rätt ung. Jag försökte föreslå att vi skulle åka till kyrkogården med gravljus på allhelgona de första åren vi var tillsammans, men nu har jag insett att han hanterar det på andra sätt. Jag är dock precis som du och tycker det känns skönt att åka dit, tänka en stund och få känna sig "nära" personen som inte finns mer. Kram!

• _koko_

snofsan - Hej! Ja, det hade varit trevligare med några minus och sol... Är ledsen för att ni får kämpa så himla mycket själva. Vi hade enorm tur och träffade på en gyn som direkt visste vad mina problem handlade om (endometrios), skickade mig på operation och ställde oss i ivf-kö. I slutändan valde vi dock att inte vänta på landstinget utan bekosta det själva eftersom det är 2 års kö...

• Mrs  B

Koko

Kan säga att jag hanterar min systers död annorlunda än med vår bebis död. Har inte varit så många gånger vid min systers grav på denna dag, men nu vill jag gärna till minneslunden.

• BrudSommar2006

God morgon, vi är på väg ut till mina föräldrar för att lämna Iris och sedan åka tillbaka hem och börja packa, bara det att hon har somnat och jag vet inte om jag ska väcka henne eller vänta tills hon vaknar. Tror jag väntar en liten stund i alla fall innan jag väcker henne.

Usch ja, regn och rusk, när jag var uppe i natt vid fyra så var det så vackert med all snö men nu är den ju nästan borta.

Jag tycker att det är så vackert på kyrkogården när det börjar skymma med alla tända ljus, förhoppningsvis hinner vi förbi där i eftermiddag på väg tillbaka ut till mina föräldrar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag