• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Haha....du hann för mig Lapinette! Detvore skoj om du hann!

• Lapinette

Page - har precis fått massor med jobb så jag hoppas jag kan åka bort till er och ta en lunch!

• Oms

Page - jag tycker att kulturhuset blir bra, det viktiga är att det fungerar för AM m Livia - för det är inte alla ställen amn kan ha m sig barn vid lunchtid.

tid ja, jag brukar äta lunch tidigt men jag kan ta m en smörgås till jobbet så står jag mig om ngn vill ha sen lunch istället.

vi kan väl bestämma en tid och sen träffas vid ingången (innanför dörrarna om dåligt väder) till kulturhuset?

• Page

Låter jättebra Oms! Jag har som sagt ingen tid att passa så bestäm ni vad som blir bäst.

• Vännerfan

Mugglan,
    Det går en vagn från mig imorgon 12.41 som kommer till Grönsakstorget 10 min senare. Jag tar den, så vet du om du vill ta samma.

Usch, jag har en dålig dag. Blev så sur på maken imorse att jag gick in i badrummet när han duschade en lång, varm dusch och vred vattnet till duschen till iskallt (Vi har vattenberedaren i badkaret och duschen är bredvid.) HA HA! Men han blev ännu surare på mig och gick utan att säga hej då. Så idag är det jag som gör en Cicci, fast kanske snällare än att slå en kastrull i hans huvud...

Var till öppna förskolan, men det var stängt pga helgdag. Förra gången jag var där var tidigare i veckan, då hade de avslutat verksamheten i förväg, så då fanns det inte heller några barn där. Skulle egentligen ha träffat en mamma och hennes som idag, men han hade troligtvis ont i öronen, så det blev uppskjutet. Så inget har blivit som planerat... Och jag har just käkat upp en halv sats chokladbollar och inte mår jag bättre av det. Blä.

• Liten med Mindre

Vänner - trist med såna dagar. Kanske en till promenad innan solen går ner? Kan hjälpa upp både humöret och det sura efter chokladbollarna.

• Liten med Mindre

Eller om du får tid - fixa till någonting hemma som du retat dig på länge. Så känns det som att dagen varit till någon nytta?

(Jag brukade alltid ha storstädning och hårdträning före tentorna på universitetet - så hade jag i alla fall gjort något vettigt ifall tentan skulle skita sig.)

• Lapinette

Men vänner så du kan vara så elak av dig?! Skrattade när jag läste om kallvattnet men jag antar att din make inte tyckte det var lika skoj.

• Vännerfan

Tack för försök till uppmuntran! Tyvärr kan jag inte ta nån längre promenad så länge jag inte fått bukt med foglossningen. De steg jag KUNDE ta tog jag till den öppna förskolan TILL INGEN NYTTA ALLS. Morr.

Men jag ska försöka göra nåt vettigt. Har just gjort gravlaxsås för första gången i mitt liv iaf. Så vi har nåt att äta till laxen ikväll. Egentligen har jag inte tänkt ställa mig i köket igen på bra länge, för sist jag gjorde det fick jag visserligen till en jättefin rösti som jag vände så att den höll ihop och allt. (Mmmm, drömmer mig bort och minns hur glad jag blev och hur duktig jag kände mig....) MEN kycklingen jag gjorde till blev tydligen inte genomstekt fast den var i ugnen längre än det stod på paketet och fast jag tittade efter genom att skära i den STÖRSTA biten. Maken ringde från jobbet när han ätit det och sa att han var hungrig för att han inte kunde äta upp den råa kycklingen och så fick jag försöka övertyga honom om att det bara är farligt om kycklingen verkligen är smittad...

Lappis, Jodå! Pushar man mig kan jag säkert vara mycket elakare än så

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag