BS: kan det vara så att Iris har en klängig vecka (det som jag skrev om för ett tag sedan)? I så fall kanske den här nya klängigheten går över snart... Förresten så börjar jag bli riktigt irriterad över min (ganska lilla iofs) övervikt som aldrig vill försvinna. Jag är SÅ J-VLA TRÖTT på mina mammajeans! Jag vill ha mina vanliga jeans snart, snyft. Men jag vet inte vad jag ska göra mer än att gå mina promenader och jag äter hyfsat nyttigt också, söta fikor mest på helgen, annars mat. Iofs äter jag mer än förr (är så hungrig, måste vara amningen), men jag promenerar ju för 17 1-2h per dag!
Sweetan: welcome back! Ditt lilla yrväder...
Lappis: aha, så det var det du menade. Med min och Piggelins kompis Miss X har vi ett uttryck "klimakteriekärring" som väl är samma sak då. Och motsvarigheten "testosterongubbe" (om en riktig surgubbe för de finns också).
Clownis: jag hoppas också att det ser bra ut på VULet!
En i min föräldragrupp berättade att hennes mäklare hade fått ett dödfött barn i v34 (el rättare sagt hans fru hade fött fram det). Det värsta för dem var tydligen tiden efteråt på vanliga BB, tillsammans med föräldrar som hade levande barn som skrek och förde liv. Ja usch, de borde ha ngt speciellt rum för sådana tillfällen...
Idag var jag uppe som vanligt kl 06 för att amma (hon är som en klocka nuförtiden) och så blev hon inte mätt så fick hon ersättning. Men sedan verkade hon sugig igen så hon fick amma lite till, mest för att somna. Det resulterade i jordens spya rakt i min famn
Hon var tydligen inte riktigt färdigrapad då. Då blev jag så trött... Jag slängde pyjamasen i tvättmaskinen, tog på mig en ny och gick bara och la mig. Maken bytte på Moa och kom och la henne bredvid mig i sängen. Så nu har vi slöat från kl 07 tills nu (gick upp halv tio), hur mysigt som helst! Hon har legat bredvid mig med sin lilla hand runt mitt finger för trygghet och snusat. Jag ska minsann lära den här tjejen hur man blir en sjusovare!!!
Nu gick jag upp och hon borde vara hur hungrig som helst men hon ligger fortfarande och sover??? Hmmmm... Hoppas hon inte är sjuk (hon verkar ovanligt slö)! Tja, det var min morgon so far...