• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

September, jag var tvärtom, jag var ganska noga, jag tänkte att jag har resten av livet på mig att äta vad jag vill, jag skulle bara ångra mig om jag faktiskt hade sådan fenomenal otur att jag åkte på någon bakterie, fast man gör ju som sagt vad man känner för. På pizza borde det väl gå bra, då har det ju varit upphettat. Jag äter i och för sig inte kött så jag har ingen koll på det, vet bara hur det var med fisk.

Clownis, ja visst ja, ni skulle få pröva en ny behandling, så spännande.

Muggles, klängiga veckor i så fall, men förr eller senare går det väl över... Iris har i det närmaste slutat att kräkas, skönt! Det började minska ordentligt när hon började få smakportioner och nu behöver jag inte hålla på och rapa alls längre, inte efter amning heller. Någon gång kommer det upp lite om hon sitter och trycker ihop magen precis efter amning men det är det enda.

• viktualia

Ska bara hälsa till alla från Jessie som jag just chattade lite med. Hon har det bra!

• Liten med Mindre

Äsch då - skulle åkt till föräldrarna och sytt tyg till korgen i morgon. Och så är de förkylda. Visserligen får jag massor med tid att kika på byxor i morgon. Och fika med Frejis.

Nåja, ska väl få tid att sy klädsel någon annan gång. Vi har ju en lista med saker att beta av... Fastnade lite i mitt bildprojekt eftersom maken var optimist förra julen, och tog en massa bilder i RAW-format. Och nu måste jag läsa in mig på hur jag kikar på dem för att kunna beställa. Kan ju shoppa fotoalbum så länge...

Kul att höra nyheter om Jessie också. Hälsa tillbaka nästa gång Vickan!

• Storasystern

Hallå på er!

Long time no see!
    Fortfarande sjukskriven och fortfarande problem med höger arm. Det blir tyvärr värre av att sitta vid datorn, så jag skriver inte så ofta, men jag läser nästen allt!

Lappis - skönt att sprutandet är igång och att nedregleringen har gått bra.

September - undrar om det är samma gyn som jag har varit hos? Han som sjukskrev mig?? Skönt att cystan inte verkar allt för besvärlig!

Frejis - jag hejar på er - hoppas det blir en kanin!
    Jag vill så vansinnigt gärna ha katt, men min man som aldrig haft djur tycker att det är "onödigt"... Hur resonerar man med en sån???

Nenne - grattis till huset!!! Det är kul med hus, mne mycket jobb!!!

Sweetan, kul att du är tillbaka igen! Vet hur det är att ha mycket att göra på jobbet. Det är nästan skönt att vara sjukskriven och hinna "landa" i tanken på att det blir en bäbis att ta hand om snart!!!

En massa mer jag borde kommentera, mne jag har glömt det mesta förståss...

• snofsan

Hej!

ja har prensenterat mej förrut i den gamla tråden för nåra veckor sen, men orkade inte med att gå in den, för man blev bara lessen på att tänka på allt...

men nu vill ja ta nya tag.

snabb press då.

jag å m2b har försökt att få barn i tre år, min utredning håller jag fortfarnde på med... suck har hållt på med den lika länge typ 3 - 4 år...

Dom säger att jag inte producerar nåra ägg då bodde ja i örebro län å ja va på KK där, min gyn visste inte varfrö ja var där... öhhhh ja började stamma fram att ja ville ha hjälp typ.. så då tog han sej en titt å kom fram till att de kunde vara något litet chans att ja kan få barn, men en yttteerst liten liten chans.. öhh jaha sa ja å kände mej ganska dum egentligen...

men som läget e nu har jag flyttat å bytt landsting, så nu känns det som om allt e ifrån början igen spec som att de nya landstinget har inte fått in mitt brev(som jag skickade in i augusti..) så dom skulle leta efter det, dom har letat i snart en och en halv vecka efter mitt brev.. så vi får väl se hur det kommer att gå..

men ja ska nog få ett ägg som dom ska sätta in i min livmoder, det verkar vara de enda sättet för mig att bli med barn.

Jobbigt känns de faktiskt då jag e 24 år å alla i mi vänkrets har kommit in i ett babyboom typ..

• Oms

fru AM skrev 2007-11-01 19:44:48 följande:

Page - och jag har svarat på inboxningen Oms - vad kul att du vill luncha också. Skriv ett meddelande till mig eller Page o lämna telefonnummer så vi kan bestämma något
    [/citat]
    Page skrev 2007-11-01 19:47:00 följande:
    [citat]
    Såg det precis nu AM. Då hörs vi på söndag!Oms, astrevligt om du också följer med!
    kul! jag inboxar er m tfn nummer så hörs vi om mån!
  • Liten med Mindre

Storasystern - undrade lite över dig. Skönt att du mår hyfsat ok i alla fall.

Och, snart har du barn som också kommer tjata om husdjur. Maken kommer ju kanhända i underläge då..

Vi tänkte försöka bruncha den 25:e preliminärt, Stockholm. Något som lockar?

• Liten med Mindre

Snofsan - KRAM!

Inte lätt att orka tampas med vårdapparaten!

• start september

Storasystern,

kul att höra av dig Låter jobbigt att ha ont, men förhoppningsvis är du utvilad till det är dags på det här viset!

Det var säkert samma, han som har hand om gravida i Gamla Stan/Skeppsbron.

Har du gått hos BM där också? Är du nöjd? Jag var på inskrivning förra veckan och fick inte jättebra vibbar, men jag tror jag stannar där ändå, det vekar proffsigt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag