• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • _koko_

Just det, Liten! - Jag var på Formes efter ditt tips, vilket resulterade i 2 par snordyra byxor och en vit blus. De byxorna är dock supersmarta med justerbar resår i sidorna, så det känns värt det. Har inte riktigt vant mig vid att de slutar mitt på magen isf under eller över, men det kommer nog det också.

• BrudSommar2006

Clownis, går det inte att göra blodprov och kolla att värdena fortsatt stiga? Så behöver du inte vara orolig menar jag. Fast nu är det ju nästan dags för VUL men det är väl som Koko säger, innan vecka 7 ser man väl inget, det är väl inte förrän då som man kan se att hjärtat börjat slå.

Koko, magen borde ju sjunka ner så småningom så att det blir lättare att andas igen, det hände aldrig mig, Iris var så lång att hon bestämde sig för att fortsätta utnyttja fulla utrymmet, men jag har hört att det är meningen att de ska sjunka ner!

• Liten med Mindre

koko - vad skoj med fest! Vi hade vår förra veckan - dock utan maskerad. Nu ska jag bara lugna ner mig och ha det skönt.

Känner också av ryggen - mest på natten och när jag sitter på kontoret. Att bada badkar igår var superskönt! Avlastade de stackars musklerna!

Får se om det blir formes eller någon annan butik. ska leta efter jeans av samma märke som mina sköna svarta byxor. Ska finnas på Karlavägen tror jag. Det verkar vara gravidbutikernas mekka.

• BrudSommar2006

Gör de gravidbyxor som slutar mitt på magen, det måste kännas konstigt. Jag var inte ute och letade kläder så särskilt mycket när jag var gravid, inte under senare delen i alla fall, eftersom jag fick så ont att gå så jag nätshoppade i stället men jag minns att jag irriterade mig på att mammakläder var så små i storlekarna. Att det alltid stod när man skulle beställa att obs, de här är små i storlekarna. Jag menar, om det är någon gång kläder borde vara rymliga och bekväma i storlekarna så är det väl då.

Undrar förresten om jag någonsin kommer att komma i mina gamla kläder igen, suck, jag sitter ju här med jordens övervikt efter graviditeten men ingen riktig ork eller lust att ta tag i det medan jag ammar och är så trött.

• BrudSommar2006

I helgen ska vi ha barnvakt så att vi kan packa. Får se hur det går, tidigare har det alltid gått bra men nu har mina föräldrar varit på Öland i tre veckor och under den tiden har hon börjat krångla och bli helt hysterisk om hon inte får amma sig till sömns när hon blir trött. Hon tar inte flaska lika bra som tidigare fast hon ju får tillägg hela tiden men det går bara med flaskan om hon är på gott humör. Så fort hon blir trött och ledsen så kan hon inte somna om hon inte får amma först så det känns som om det går åt fel håll lite grand, är det så här det blir när de blir mammiga tro. Hon har ju varit kortare stunder hos mina föräldrar nu under veckan när jag varit till veterinären med hunden och till tandläkaren men då har det gått bra någon timme och sedan har hon skrikit hysteriskt när jag kommit tillbaka och lugnat ner sig så fort jag ammat.

• Liten med Mindre

Problemet BS, är ju att du säkert blir ännu tröttare får mindre lust av övervikten. En ond cirkel. Är det någon gång man vore förtjänt av en egen kock och personlig tränare hemma så är det väl när det finns småbarn inblandade!

Känner själv att jag får mindre lust att äta nyttigt ju klumpigare jag blir. *rodnar* Har en tendens att resonera så, att får jag inte träna fullt ut kan jag lika gärna sitta hemma och äta kakor. Dubbelt illa med andra ord.

• start september

Clownis,

i vecka 7 bör du se och visst borde du ha gått så långt nästa vecka? Jag gissar att din klinik har koll på det och att det är därför du fått tiden då.

Hoppas, hoppas verkligen att allt är väl!

Progesteronet tror jag ger en hel del symptom, så det är säkert helt normalt att du känner mindre nu.

• BrudSommar2006

Liten, visst är det så! Det blir lätt en ond cirkel men, men, det får väl bli när det blir. Det blir ju mycket uppvärmt djupfryst nu också och inte så mycket grönsaker som man skulle vilja. I morgon ska vi i alla fall få middag hos mina föräldrar, det ska bli skönt. Då får vi sitta ner och äta tillsammans också, fast det lyckades vi i och för sig med igår kväll också, få se hur det går ikväll. Det borde gå bra, allt hänger på hur tidigt maken kommer från jobbet så att vi hinner laga middag innan hon blir trött och idag är det visst halvdag.

• start september

Lufttorkad skinka nämndes tidigare.

Jag är lite kluven till hur petig jag ska vara med maten. Jag fattade det på SLVs hemsida som att alla typer av lufttorkad skinka var dumt, om den inte var upphettad över 70 grader. Men om man lägger den på pizzan blir den ju upphettad såklart. Frysning som man gör med fisk var tydligen inte tillräckligt heller,

Men jag saknar att äta skinka, maken kom hem med en Serranoskinka som bara luktade underbart. Hur har ni andra gjort?

• _koko_

BS - Vi får väl se om min mage tänker sjunka då, hoppas det. Busiga bebisen har verkligen humör! Vänner till oss hade ett jobbigt första år med sin tjej, men nu är hon världens charmtroll (fortfarande med järnvilja förstås). Hoppas det går bra med barnvaktandet framöver.

Liten - ja, det ska bli jättekul!! Förra maskeraden vi hade överträffade alla förväntningar, alla hade ansträngt sig såååå mycket och var så sjukt fint/roligt/fult/läskigt utklädda, så jag har rätt höga förväntningar den här gången.

Start - Jag ÄTER! Det finns så mycket att oroa sig för - borde man ens gå utomhus i Stockholm??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag