• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Hehe Piggis, men det ÄR ju så! Tänk sen när du berättar för den lille om epoken "frukost på Franska"...då blir det säkert ännu mer patetiskt för det kommer förmodligen ha rosa sentimentalitet över sig. Det är precis så det ska vara.

• Lapinette

Det där med spruta var ju överreklamerat. Kom hem från spinningen, slängde upp träningskläderna, hämtade instruktionsboken för sprutan och öppnade det första paketet. Maken stod bredvid och assisterade medan jag kollade att sprutan funkade (enligt instruktion), ställde in dosen, kollade att dosen stämde och så tjooong. In med skiten bara! Så var det klart och det kände inte ett dugg och då menar jag det verkligen. Inte ett dugg! Tycker nästan nässprayen är värre...för jag nyser av den och den smakar lite när den rinner ned i halsen men sprutan. Nada!

• Page

Haha Lappis!!! Bra för dig!!!!!!!!!! Inget velande med sprutan.

• Piggelin1

WOW!!!!!!!!!!!!!! Grattis Lappis till att det gick så lätt!!!

• Lapinette

Page - jag känner igen det där! Snacka om att jag storgrät när vi satt i bilen och lämnade Cannes. Det var hemskt och ändå var det jag som ville att vi skulle bo här. Vi skulle äntligen börja vårt liv helt och fullt tillsammans! Men attans var sorgligt det var att lämna Rivieran, vår fina lägenhet med stor altan och utsikt över husen i Cannes och havet samt vår pool. Fy, kan säga att jag idag (nu när det börjar bli mörkt) undrar om jag tog rätt beslut!

• BrudSommar2006

Muggles, jag gillar också Villervalla, har hittat det märket i en mysig affär i Vaxholm.

Strömming gillar jag, när jag var gravid fick jag ju bara äta det en gång i månaden men jag undrar om det inte blev lite oftare någon gång emellanåt beroende på vad de hade för mat i övrigt i restaurangen på jobbet.

Piggelin, så du jobbar sista dagen i morgon? Spännande att hålla koll på när det blir dags för er då, undrar så vad det blir!! Det är ju ett litet underskott på tjejer här i tråden så det borde vara dags för några fler. Fast jag har hört att det föds lite fler killar? Typ 49%/51% tjejer och killar?

Jag har haft barnvakt av mina föräldrar idag för att kunna gå till tandläkaren och så blev jag kvar där och åt lunch och fikade så jag kom inte hem förrän till kvällen. Snällt av dem, de jobbar ju hemifrån, de fick väl inte mycket gjort idag dess värre.

Page, vänta bara tills jag börjar jobba igen, då kommer jag att hänga här hela tiden igen! Fast det dröjer ju ett tag tills dess förstås. Fast jag gissar att vartefter vi börjar jobba igen så kommer vi alla att kunna gå in här och skriva lite mer.

Lappinette, när var det sprutdags? Vet inte hur sent jag kommer att orka hålla mig vaken för att kolla hur det gick. Fast jag vet ju redan att det kommer att gå bra men ändå.

• Lapinette

Lätt och attans så snabbt! Ja, ja...då vet vi att det funkar. Ska ju bara ta den i 11 dagar (förhoppningsvis).

Här blir det pizza med chevre (och Page...honungen som du inte gillar ) och jag tänker faktiskt ta ett sista glas vin, Sancerre, trots att jag har sprutstart idag. Men sen blir det inget mer!

• Piggelin1

Haha, Page - precis så vet jag att det kommer att bli!!
    Precis som våra helgmorgnar med maratonfrukostar i soffan med tidningsläsning också kommer att få ett rosa skimmer omkring sig i framtiden...! "Minns du när..."

Jaja, vi njuter av detta så mkt vi bara orkar, så länge vi kan - sen tar en ny fas i livet vid! Då får vi köra dessa race ngngång ibland när vi har barnvakt...!

• Lapinette

Page - vad häftigt! Är det snart dags? Tänk vad tiden har gått snabbt. Sista arbetsdag, ja det låter helt underbart ljuvt i mina öron men jag kommer säkert ha superångest den dagen det händer mig.

• BrudSommar2006

Äsch, jag skrev så långsamt så det var alldeles för sent när jag väl fick iväg det!

Lappinette, vad hände med er mysiga lägenhet, var det en lägenhet ni hyrde? När ni väl får till det med liten minikanin så är det väl bra att ha tillgång till barnvakt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag