• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Gillar din stil Piggelin. Livsnjutare in i det sista. Helt rätt!!!

• Lapinette

BS - vi hyrde en liten tvåa för 10 000 i månaden. Inget man behåller när man flyttar iväg men lägenheten var totalt ny och i början bodde vi nästan ensamma i fastigheten med en stor trädgård runt om.

• Piggelin1

Haha, Lappis - mina tårar rann när vi satt på flyplatsen i Jo'burg för nästan exakt ett år sen efter våra tre grymmeveckor i Sydafrika. Första semesterresan då jag verkligen inte ville åka hem!! Annars brukar det alltid vara lite gott att komma hem efter några veckors resa, men i SA ville jag verkligen inte det. Var sådär alltigenom superlycklig (& dessutom nyförlovad!) & samtidigt rann tårarna i strid ström

Mmm, goood pizza, Lappis! Jag gjorde pizza förra fredagen som faktist blev riktigt god: tomatsås, smulad chevre, tunt skivade fikon, lufttorkad skinka, rosmarin, riven mozzarella, hackad/skivad chili & vitlök. Blev riktigt gott - kommer absolut att göra om den!

• Mrs  B

Hej!

Nu har jag också hittat hit........

Har en förkyld son som blev hemskickad från dagis idag så nu tvistar vi här hemma om vem som ska vara hemma imorgon om det blir värre. Dagispersonalen trodde han fått Krupp, men det låter mer som torr hosta och en snorig näsa. Får väl ta tempen imorgon och kolla läget innan vi bestämmer oss.....

• Page

BS, har inte tänkt på saken på så sätt! Det är klart att några kommer vara tillbaka på "heltid" efter mammaledigheten! Hehe, förutom Cicci kanske, hon jobbar på för fullt för Silverfisk nr 2.

Lappis! Min honung har läckt, så jag måste rensa i skåpet. Oh, happy day! När jag hör din beskrivning av Cannes undrar jag också vad du gör här!

• Mrs  B

Lappis

Har varit i Cannes två gånger på semester och visst är det fantastiskt där!!!!!!!!
    Vad kul även att det fungerar med sprutorna!

• Page

Mrs B, vad trist med så mycket sjukdomar. Först magsjukan som återvände och nu förkylning!

Fikon på pizza låter faktiskt utgott!

• Piggelin1

Lappis - såg att du skrev Page, man förmodar att du menade mig angående att jobba sista dagen

På söndag är det två veckor kvar, så det närmar sig verkligen nu!

Trodde faktist att jag skulle ha mer ångest än jag nu har, när det gäller att sluta jobba - men förmodar att hormonerna gör sitt till för att tagga ner. Har liksom kört på i samma (nästan iaf) tempo som vanligt tills för knappt två veckor sen, då en "milstolpe" i ett av mina projekt var passerad. Först då kände jag att NU känns det bra att jag snart ska gå hem, började se fram emot det. Men samtidgt, jädrar vad redig man är - skrattade åt mig själv på ett par av mötena idag, var precis lika engagerad som vanligt & vill fixa en massa in i det sista... Fast på dagens sista möte idag så gjorde jag inte en enda anteckning & alla "actions" som kom ut från det mötet, de lämnade jag med varm hand över till min vikarie. Skulle jag ju egentligen kunnat göra tidigare, men så vill man så gärna fixa & göra nytta in i det sista plus att jobbet är så skoj... Hopplös=jag, vaddå?!

• Page

Piggelin, det måste kännas konstigt, att släppa taget menar jag. Snart kommer du och Muglan leka barnvagnsmaffian och få många sura blickar av förbipasserande eftersom ni går två i bredd!

• Piggelin1

Japp Lappis - vi njuter så mkt vi bara orkar Men du & maken verkar ju vara grymt bra på det ni med!
    Så även om bebisen gör att vi får ändra på ett & annat så antar jag att ränderna inte går ur så lätt - vi kommer att fortsätta njuta, fast på lite annat vis förmodar jag
    Ungefär som resandet - det kommer att bli annorlunda, men vi kommer absolut inte att sluta med det för att vi blir en familj!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag