• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Skulle bara snabbt in och säga att jag har hittat hit med
    bra jobbat Lappis, jag är så glad att den lever vidare "vår" tråd

Hinner inte vara här mer nu, ska skriva ihop ett tal till nästa helgs bröllop. Vi är 3 tjejer som ska sjunga diggelo diggelej, hur det nu stavas, och göra om texten.
    Men, snabb fråga förrästen, vart hittar man den på CD utan TEXT????????

• muggles

Kul att se dig här igen Page - jag hade hunnit sakna dig...

• Lapinette

Börjar med sprutan ikväll. Lovar att avlägga en rapport om hur det gick med första sticket. Är faktiskt inte ett dugg orolig men det kanske känns annorlunda när jag står där och ska göra det "live".

Har varit ute hos kund på morgonen och sen åkt taxi med en supertrevlig kille så nu är jag så uppe i varv. Kommer nog snart "landa" igen och bli min vanliga citronvaginagumma .

• viktualia

Cicci - mitt tips är att googla på den som karaokeversion eller kolla om inte nån har karaokeversioner av gamla schlagerlåtar!!

• FruCicci

vickan, har inte lyckats på google, ska gå in på åhlens city

• fru AM

Hej alla - även gamlingen fru AM har hittat hit!

Cicci - om du använder iTunes så kanske det finns en karaokeversion av låten där?

Lappis: jag hejar och håller tummarna så att jag har svårt att träffa tangenterna på datorn

• Oms

bra start på tråden Lappis! kul att just du startade den tycker jag!

Frejis - synd på lilla kaninen men precis som flera sagt - det var nog den kaninen som behövde din omsorg bäst!

jag är i v.34/35 nu (därom tvistar den lärde) och min "lilla" bebis har inte förstått det där m att utrymmet minskar för var dag som går utan den snurrar glatt runt hit o dit till mitt stora förtret - för det är inte så skönt. nu efter lunchen så vände den sig 180 grader och då var nästan pannkakorna och ärtsoppan på väg upp igen

igår målade maken och min mamma bebisrummet i färg "Sienna mjuk" en av Nordsjöfärgers nya satsning på "världens färger" så idag ska det bara strykas på en gång till så är det klart och färdigt att inredas efter bästa förmåga - kul! till sommaren ska dotterns rum målas om hon längtar redan och man e lite sugen på att sätta igång (lätt för mig o säga som inte gör ngt alls av förarbete samt målning) men men tiden finns inte riktigt till det nu utan det är framtidens bekymmer.

• Telemarkgrrl

Vännerfan - oh, är du också Settlers-fan - vad roligt!! Jag älskar Settlers, men jag är rädd för att du inte skulle vilja spela med mig. Jag är en grymt dålig förlorare och blir jättesur om ingen vill byta en kol mot arton vete.

Jag har också hört att det finns hundraser som är bra ur allergisynpunkt men jag törs inte prova. För tänk om det inte skulle funka utan att makens allergi blev värre, då skulle jag ju vara tvungen att skilja mig (för att lämna bort en hund går inte) och det vill jag inte.

Nä, nu mot nya möten...

• _koko_

Och lilla jag också! Var ju tvungen att gå in och kolla läget med Lappis!! Lycka till med sprutan ikväll. Vet dock att det kommer gå bra, du är ju ingen mespropp! Jag satt en stund och stirrade på första sprutan innan jag vågade sticka mig, men när det väl var gjort skrattade jag lite och funderade på vad det var som hade känts så läskigt...

Cicci darling, ledsen att du inte fått svar på ditt mail ännu, har jobbat dygnet runt den här veckan känns det som.

Med mig och Conny är det bara bra. Jag ska iofs till doktorn på måndag för att kolla upp vad det är som kliar där nere... Det har dock blivit bättre efter några dagar med pevaryl, så förhoppningsvis är det bara en svampinfektion.

Är helt sjukt mätt just nu efter thaibuffé och glass till lunch... Hur ska jag orka jobba i eftermiddag???
    I morgon ska jag dock vara ledig, ska bli väldigt skönt.

Kramar till er alla!!

• Lapinette

Hej kokisen!

Skönt att allt är bra...förutom kliandet då. Som du redan vet så är jag en citronvaginagumma och har faktiskt mått oförskämt bra ända tills för några dagar sedan då allt började kännas tungt. Får vara tacksam över att det funkat så smidigt att nedregleras. Ja ikväll blir det spruta för mig och förhoppningsvis ÄP om en så där 11 dagar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag