• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

försöker verkligen jobba men det går SÅÅÅÅ dåligt.. har just druckit kaffe men jag vet inte om det hjälpte... kanske borde ge upp och åka hem.. *svåris*

• Liten med Mindre

Vink vink!

Sitter här och spanar efter något inlägg. Tuggar frukt för att hålla fingarna ur godislådan. Så länge jag är sysselsatt med att tugga och hålla i frukten går det ju bra...

Börjar känna mig så vuxen. Provade för första gången sen skoltiden på att äta stekt strömming. Det var inte så illa faktiskt - men benen är fortfarande lika illa. Kanske därför det inte blev någon favorit. Sen var ju lunchrestaurangen av den bättre sorten, så det var därför jag vågade alls. (Samma ställe som fick mig att våga prova kokt torsk i äggsås med gott resultat. )

Men jag tror nog mina barn kommer slippa strömming hemma.

• Liten med Mindre

Vickan - jag har ägnat stor del av dagen åt förberedelser för min hemgång (vikarieanskaffningen etc) - och det är ju kul att planera vad andra ska göra för att förbättra min situation. Hoppas bara att vi får pengar att genomföra i alla fall dessa projekt.

• Page

Liten, stekt strömming står på dagens meny. Jag gillar pensionärsmat skarpt!

Muggles, jag tittar in här dagligen. Har bara inget vettigt att säga...

Vickan, jag har alltid tid för mina lekkamrater! Tyvärr så krånglar min dator igen så vi kan inte bestämma något genom mejl. Har ditt telenummer på min mejl också. Inboxa mig angående en eventuell träff. Kuuuul!

Jag har förresten tid för en lunch på måndag om någon har tid/lust att träffas. Gärna centralt då.

• Liten med Mindre

Page - menar du i Stockholm eller på annan ort?

Är det i Stockholm så hade det varit skoj, om jag suttit något så när centralt. Igår när tunnelbanan var inställt och jag hade bråttom märktes det att det INTE är centralt där vi sitter.

Jag tycker nog i allmänhet att husmanskost inte är helt fantastisk. Däremot är det oftast inte något fel på den - bara inte min grej. Sen ibland dyker det upp guldkorn. (Som köttbullarna med potatis och gräddsås på ett litet kafé i Oxelösunds gamla hamn. Helt otroligt gott, och fantastiskt för att vara kafémat!)

• Lapinette

Det är fördelen med att bo och jobba i stan. Vad då, var det problem med t-banan igår?

Och precis Page, vilken del av landet ligger den där centrala delen du kommer att befinna dig på?

• Tinga

Hej, hej i nya tråden!

Lappis - jag sällar mig till samlingen som gillar din inledning. Man känner delvis igen sig från förr, men samtidigt är det lite nytt stuk över det hela. Perfekt! Dessutom hoppas jag att allt går bra för dig ikväll, när det är dags att sätta sprutan i kroppen. Men du verkar lugn och samlad, så det går säkert finemang.

Själv fick jag inget utslag på ÄL-test idag heller, men det var bara bra, för jag är i Norge på tjänsteresa för tillfället; långt ifrån maken. På lördag är det dags för ÄL, om det nu blir på 14:e dagen, som utlovat med Pergo. Bör blir utslag på stickan imorgon då, men det tror jag inte på förrän jag ser det!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag