• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Frejis - stackars kanin men en eloge till dig som tänker så positivt!!! Ni gav den stackars kaninen ett superbra slut. Tänk om hon stannat ute nu när det regnar och är kallt. Du är en god människa.

• Page

Hallå! Jag har hittat hit jag också! Jag kommer nog aldrig ( tills alla är alldeles för upptagna av barnkräks) att sluta följa den här tråden! Lapinette, härligt med nya tag!

Vickan!

Frejis, fy så synd på lilla kaninen! *viskar* Säg till om det blir en valp i stället.

• start september

Freijs,

sorgligt att lilla kaninen fick vara hos er så kort tid, men kanske var det just den kaninen som behövde er omsorg bäst.

Skönt att höra att kroppen har kommit igång nu. Det är förståeligt att ni vill ta det lugnt. Lycka till hos doktorn!

Och valp - det är en dröm för mig också men ack så orealistisk för närvarande.

• Telemarkgrrl

Morrn, morrn,

roligt med ny tråd!

Och roligt att Lappis är en citronvaginagumma och att Septembers cysta kanske inte behöver opereras!

Men tråkigt med Frejis kanin. Oooooooooooh, vad jag också skulle vilja ha hund. Jag vill ha hund så mycket att det känns som om jag kommer att dö inombords om jag aldrig får någon. Och det kommer jag nog inte att få heller för min man är allergisk. Crying 3

• Nattson

Morning!

Vilken härlig inledning Lappis, hoppas att allt gått bra idag med första sprutan!

Tack Muggles för välkomnandet!

Frejis, tråkigt med din lilla kanin. Jag älskar kaniner och skulle gärna ha en eller två hemma men precis som Telis man så är min man också allergisk. Jag hjälper en tjej med hennes häst en gång i veckan och då får jag klä av mig byxor och jacka utanför innan jag går in.... undrar vad grannarna tror he he

• Liten med Mindre

Hej hej!

Nu har jag också hittat hem.

Lappis - vad skönt att nysningarna inte gjort någon skada. Hur har det gått med sprutandet idag då?

Frejis - Så ledsamt med kaninen. Förmodligen hade den drabbats av något redan tidigare när den var ute. Bra att den fick dö älskad i alla fall. Minns för två år sen när svärisarna skaffade en till katt. Den lilla blev sjuk efter några veckor, mådde stundtals bra av medicinen, men blev aldrig frisk utan fick avlivas. Jättegosig och lekfull var han. Nu har det inte blivit fler kattungar där.

Själv ägnade jag gårdagen åt fler andningsövningar på föräldrautbildningen (lite bortkastat tid kanske eftersom vi redan gått profylaxkursen). Tog tag i mitt liv och engagerade mig i fotoklubbens styrelse igen (har haft en paus från fotograferande pga sviktande lust. Skärpning!) Och så bröt vi isen och började handla kläder till Mindre. Second hand, jättesöta sparkbyxor med tåg på (blivande morfar är tågfantast ).

Och idag ska jag kravla mig upp ur hormonhålet igen. Vädret måste spela roll, för igår kändes allt rätt ok. Lite ny energi beställes så att jag orkar gå och handla nya byxor - igen! Insåg att de sista mammajeansen inte var sköna längre. Med bara ett par presentabla byxor kvar känns livet lite osäkert.

• Vännerfan

Åh, trevligt med ny tråd! Bra skrivet, lilla kanin!

Synd med kaninen Frejis! Det är det tråkiga med djur, att de dör... Annars är det ju verkligen hur mysigt som helst och ökar ens livskvalitet flera snäpp.

Fint hus Nenne! Blev full i skratt av Litens kommentar att du köpte det utan att konsultera oss! Förresten Liten, så glömde jag nog svara att det är en vecka vi ska vara borta på Lanzarote. Var rätt sugen när jag bokade men har blivit än mer nu- man brukar ju bli det när november kommer.

Igår hade jag en sååå rolig kväll. Det var spelkväll med mina nuvarande respektive gamla kollegor igen. Vi spelade klassikern Settlers denna gång och drack gott vin och jag skrattade som vanligt så jag nästan grät. Personangreppen haglade och vi blev mer än lovligt högljudda. Älskar att spela roliga spel i gott sällskap (dvs. sådana som inte blir alltför sura om de förlorar eller tar reglerna på alltför stort allvar). Favoritspelet är Roborally, nån som känner till det?

Nu ska jag gå och duscha och förbereda dagen. Ska på akupunkturen idag igen och träffa Mugglan och Goa Moa som ska roa prinsen medan jag blir stucken av nålar igen.

Trevlig torsdag!

• Vännerfan

Just ja!
    Skulle ju fråga Telis om de inte funderat på pudel eller annan allergi-vänlig hund? Jag hade en pojkvän som var allergisk mot pälsdjur men pudel skulle tydligen gå bra.

• muggles

Sept: har ju glömt att säga att vad bra att cystan inte verkar farlig och att op inte behövs under graviditeten. Nu verkar ju allt gå bra denna gång!!! *hoppas*

Telis: du ska inte med i galleriet nu när vi har en bild på dig?

Moa har upptäckt sina händer - det ser lite roligt ut när hon granskar dem noga... "Undrar vad det är för vita grejer som fladdrar framför ansiktet hela tiden? Jaha, är det en del av mig?!"

Och BabyBjörnen funkar bättre och bättre, det var övning som behövdes. Tack för lånet Piggelin, nu ska vi nog köpa en egen. Suveränt att kunna låna och testa först (de med ryggplatta kostar ju en del...)

I morse körde jag amningsmaraton från 06.00 till 08.30 (liggammade i sängen) - får se om det ger resultat. Försökte ge henne jättelite ersättning i morse vid 02.30 för att hon skulle vakna snart igen och vilja amma men det resulterade bara i en superpigg bebis som absolut inte ville sova. Så det var bara att resignera och ge henne den vanliga dosen. Då sov hon till 06 också... Jaja.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag