• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Heeeeellooooooo girls!!!!!!

Sweet is back!
    jag smyger tyst in på tå i mina nuförvärvade förhudsmockasiner. Så att jag inte skrämmer upp någon.
    Fast ni kasnke undrar vem i helsike jag är egentligen?!?!?!?!??? Har ju inte varit inne på så länge att ni kanske inte minns mig.
    Så därför en välbehövlig kort presentation för att friska upp minnet :

Sweetstreet alias Sweet här. Är inte en citronvaginagumma (även om jag gillar uttrycket lika mycket som du lappis!) utan istället är jag nog en vagina-make-over-gumma...?! ;-? som bor i NYC (sta'n som aldrig sover) och som pillar med DNA på dagarna.
    Älskar strömming (såg att ni diskuterat det nylingen). Det är en av de maträtterna jag verkligen saknar här och som jag vill ha varje gång jag kommer till Sverige. kan vara stekt med potatismos, eller strömmingslåda med mos.

Så, nu kanske minnet har fräschats upp lite??

Själv skulle jag helt klart behöva en uppdatering på vad som hänt i tråden. Har inte varit här på, ja vad är det? en vecka drygt va? Eller är det längre??
    Svårt att minnas.
    Så om någon har koll på senaste nytt så mottager jag tacksamt dessa uppöysningar! Tinga kanske?? Du brukar ju ha benkoll!

Anledningarna till att jag gjort ett tråduppehåll är flera.
    Ena är såklart att jag kände att jag behövde "avfokusera" lite på detta med ÄL-jagande och BIM-ångest. Och det var lättare utan tråden. MEN jag ahr ändå tänkt på er varje dag och saknat er!!!!
    Andra anledningar är framförallt tidsbrist. Har skitmycket på jobbet nu och förra veckan var ju dessutom svärmor på besök så det blev full rulle på dagarna och sedan sociala aktiviteter på kvällar o helger... Puh!!!!

Men nu kände jag att det var dags att titta in här igen. Och Lappis!! jag tycker det är JÄTTEKUL att du startat den nya tråden!!!!!! Hurra för dig!!!!
    Och ännu mer HURRA för att du tar dina sprutor och det går så bra!!!

• sweetstreet

Förresten har jag ett svagt minne av att jag såg någonstans när jag snabbscannade några sidor (ett tag sedan) att Nenne funderade på katt! Och då en somali!!
    De har jag förstått ska vara väldigt lika Abbysinierna till sätt och humör. Och det är en Abyss som vi funderar på att köpa!!!
    Ja, för vi har verkligen aktiva funderingar på katt nu. Har kontaktat flera uppfödare och det ser lovande ut inför början av nästa år!!! Längtar....!!!

• sweetstreet

Hehe! Nu när man har tråden för sig själv så här på kvällskvisten (nattgrenen i Sverige) så får man passa på... Har ju lite abstinens också....

Tyvärr kan jag inte kommentera så myvket eftersom jag itne riktit har koll.....

Men jag kan ju prata om mig själv, det brukar jag ju vara otroligt bra på!

Idag fick jag förresten reda på 2 saker på jobbet. En rolig och en otroligt sorglig. Min jobbarkompis som väntat barn fick en liten dotter idag!!! Jätteskoj! Men en f d arbetskamrat var på besök i labbet och han berättade att hans fru som var i vecka 22 hade fått missfall. Tydligen var barnet såpass stort att hon måste genomgå en förlossning. Jag tyckte det var sååååå sorgligt och hemskt!
    Jag träffade både honom och hans fru för ca en månad sedan och då var de båda så glada för barnet....

Usch.

Känner själv att jag redan nu är sjukt rädd för MF trots att jag inte ens är gravid! jag vet att det är helt sjukt men kan inte hjälpa det.

På tal om det så hur är det med Frejis???????

• sweetstreet

Piggis såg ditt mail om att du slutar på jobbet nu! Coooolt!!! Det är helt galet vad jag tycker tiden gått snabbt!!!!
    Nu är det bara kolhydratuppladdningen kvar till ditt maraton!!!

• sweetstreet

Mrs B, såg att du var sjuk???
    Usch, hoppas du kryar på dig!!!

Själv har jag känt mig lite småhängig den senaste tiden men jag vet inte ifall det beror på ngn segdragen förkylning eller om det helt enkelt är fråga om att jag just nu har alldele för mycket omkring mig??
    I lördags när svämor åkt hem till Sverige var jag så trött att jag trodde jag skulle somna stående. Men jag var tvungen att åka till jobbet en stund, men när jag kom hem kraschade jag i sängen redan kl 18 och sov 1,5 timme tills maken väckte mig. Sedan lyckades jag hålla mig vaken fram till kl 23 då jag bara var tvungen att lägga mig, och sov sedan ända till 11 dagen därpå!!! Typ 12 timmar alltså! Trots att jag sovit ca 1,5 timmar ett par timmar tidigare.
    Helt otroligt!!!

Jag längtar till semester tror jag. Och det blir ju en Sverigeresa redan i början/mitten av december! Jehoooo! Det jobbiga är att jag redan nu vet att det inte kommer bli så mycket "vila" av, utan ett jädrans flängande hit o dit. Men vad f*n! Man är ju inte 100 än och det kommer bli kul så jag klagar inte!!! Sova kan man göra på planet...!

• sweetstreet

Nej gott folk, nu ska den här sötsaken ta och smyga ut igen i sina förhudsmockasiner! Lite vin och middag står på agendan.

Tittar in igen så snart jag får tid!

Puss på er!!!!

• Frejis

Hej igen!
    Såg att Sweet äntligen hade varit här Du har nog varit saknad Sweet och även om jag inte har varit här så mycket har jag tänkt på dig och hur det går för dig. Nu har jag fått svar och jag hoppas att du inte försvinner igen

Jag undrar också hur det går för Frullan, det är faktiskt jättetrevligt med updates när det kommer. Roligt att läsa om det som Cicci,AM, Brudsommar och Muggles skriver... för en oinvigd i tillvaron med barn är det tacksamt att få veta om både bra och mindre bra stunder så att man vet vad man har att vänta sig.

Min praktikperiod är slut *snyft* och nu ska jag tillbaka och plugga vidare *pust* Hoppas att jag får jobba extra på praktikplatsen under våren för att jag verkligen är skoltrött.
    Nåja Frejis, nu ska du vara lite positiv *övertalar mig själv att inte gnälla*

Idag ska vi åka och titta på en ny kanin. Maken har övertalat mig att vi ska ha en kanin i stället för en hund eftersom så mycket tid som en hund kräver har vi inte och så har han varit väldigt gullig och skickad bilder på utvalda kaniner som han hittat på nätet till mig. Så att vi får se om vi kommer hem med en ny familjemedlem på eftermiddag; det är i alla fall en dvärgvädurskille och det som vi främst ska avgöra är om han inte är för stor. Men... jag gillar honom redan från bilderna på nätet.

Lappis, jag gillar citronvaginagumman jättemycket! Skönt att höra att du var så duktig när det gällde sprutan, blir glad av att höra det.

MrsB, trist med alla sjukdomar som har drabbat dig, skickat med en stor kram. Att gå i ide är inte så dum idé, i synnerhet nu när det börjar bli mörkt *det går ju inte att säga att det är kallt, det var +13 i Stockholm igår*

Liten, jag är tveksam om jag kan gå och träna imorgon *grrr, tanten är här och då brukar jag hoppa över träningen under de första dagarna*, men jag vill fortfarande träffas för en fika/lunch. Ska vi ses en timme senare, dvs 11.30 vid Sats Vasagatan eller blir det för sent?

Hm, det känns att jag har missat massor, men nu minns jag inte vad jag skulle skriva mer. Vet att Tinga har frågat något, men det är borta ur minnet *som Muggles säger, alzheimers light* Skickar med massor med kramar till alla i stället och en glad god morgon i stället!

• start september

Tjoho!

Sweetan är tillbaka. Du har varit jättesaknad - men du hade såklart rätt att ta din paus, så jag försökte att inte tjata om att du saknades hela tiden.

Men tråden var tom utan dig!

Hoppas att det har lugnat ner sig lite för dig nu och att du får en skön helg!

• start september

Piggelin,

häftig med sista dagen på jobbet! Tänk vilken skön helg det blir när du vet att du kan göra vad du känner för på måndagen!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag