• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Snofsan,

det låter kämpigt. Hoppas att du/ni finner styrkan att fortsätta och att ditt nya landsting är lite bättre på att hjälpa er!

• snofsan

Liten med Mindre skrev 2007-11-02 12:27:06 följande:

Snofsan - KRAM!Inte lätt att orka tampas med vårdapparaten!
    åhh tack för kramen den värmer

näää ja tycker de es himla dålig stil att allt ska bli bort tappat jämnt *SUCK*
  • Oms

muggles - du kan ju tillhöra de kvinnorna (liksom jag) som INTE går ned i vikt förrän man slutat amma - det har o göra m hormonbalansen i kroppen och kroppens rädsla för att släppa ifrån sig kilorna som en PT uttryckte det. fortsätt m dina promenader och hur du äter - låter vettigt tycker jag och sen när du slutat helt att amma så ge det ngn månad så ska du se att det ger resultat!

• snofsan

start september skrev 2007-11-02 12:29:28 följande:

Snofsan,det låter kämpigt. Hoppas att du/ni finner styrkan att fortsätta och att ditt nya landsting är lite bättre på att hjälpa er!
    aaaa dom slarvade bort mitt brev.. grrr... men gynen ja pratade med va jätte go å trevlig så dom letar nog som galningar nu
  • Oms

snofsan - skickar en kram jag med, vet hru knepigt det kan vara att kämpa m vårdkontakter oc skciask hit o dit och så saknas det info på vägen - lycka till o stå på dig i allt!

• snofsan
    Oms skrev 2007-11-02 12:35:36 följande:
    snofsan - skickar en kram jag med, vet hru knepigt det kan vara att kämpa m vårdkontakter oc skciask hit o dit och så saknas det info på vägen - lycka till o stå på dig i allt!
    TACK! ja de gäller verkligen att tjata har jag märkt nu efter tre år...
  • sweetstreet

Hej Snofsan!
    jag minns dig från förra tråden! Shit vad man blir sur när man inte kan få den hjälp man behöver?! Det är ju liksom tillräckligt jobbigt att "bara ha" något som inte fungerar i kroppen!! Men man ska ju inte behöva kämpa med näbbar och klor för att man ska kunna få hjälp!!

Detta att du itne producerar några ägg. Vet du varför du inte gör det? Om det är någon hormonrubbning som gör att det inte produceras några eller är det något annat?

Jag har en kompis som inte producerade några hormon eftersom hennes hypofys blivit skadad tidigare i livet. Men hon blev hjälpt genom att hon fick tillföra dessa hormon som krävdes via sprutor. Det var självklart rätt bökigt (eftersom hon var tvungen att gå till gyn varje månad innan ÄL för att se att ägg började mogna och sedan att det inte bliv för många, men idag har hon 2 friska barn!!

Så det KAN ju gå även om man inte producerar ägg på egen hand. men självklart beror det ju på orsaken.

Kram till dig iallafall!!!!

• sweetstreet

Förresten såg i syrrans inlägg att september har en cysta!!! tror jag missat det.
    Men allt är bra eller???? *orolig*

• Oms

sweet - septembers cysta är "under kontroll" man har konstatert var den sitter och att den finns där men man vill inte göra ngn under en grav *hmm, har jag missat ngt?*

• sweetstreet

Syrran,
    ja ang mycket påm jobbe så är det ju det nästan jämt såklart. men denna hösten har det varit mer än vanligt eftersom jag har en massa ES celler att ta hand om! Och de ska ju ha mat varje dag. Dte betyder att jag måste till jobbet även på helgerna vilket är ganska jobbigt i längden eftersom jag har såpass lång resväg till jobbet. Det blir lätt så att man då istället tänker att "om jag ändå åker in till jobbet så kan jag lika gärna göra det, det och det också..." Och plötsligt jobbar man en 4-5 timmar!!! Och sedan 2 timmars restid på det så har hela lördagen o söndagen gått....!

Men, men det är ju inte så långt kvar med detta tempo. kanske 1,5 månad ca. inte mer!!

och ikväll ska vi fixa Happy hour på jobbet! tapas o sangria! Jiiihoooo!!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag