• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Ok tack Oms!!!
    Det låter ju bra då.
    Sanrtis hade ju sitt myom och det gick ju ändå hur bra som helst i slutändan så om september har koll på cystan så tror jag att det blir bra!

• sweetstreet

Usch jag känner att jag borde kommentera mycket mer, men jag har ju så dålig kolll på vad som hänt...!

Vill iallafall tacka för alla snälla hejarop från er!
    Det känns kul att vara tillbaks igen! Ochjag inser nu hur mycket jag faktiskt saknat er!

• sweetstreet

Frejis,

jätteroligt att se dig inne i tråden också!!! Men jag skickar också en kram till dig för både kaninen och tanten....!

Låter iallafall jättebra ifall ni nu kan få tag på en ny frisk kanin!!!
    Kanske en liten "Lapinette"????

• snofsan
    sweetstreet skrev 2007-11-02 12:42:15 följande:
    Hej Snofsan!jag minns dig från förra tråden! Shit vad man blir sur när man inte kan få den hjälp man behöver?! Det är ju liksom tillräckligt jobbigt att "bara ha" något som inte fungerar i kroppen!! Men man ska ju inte behöva kämpa med näbbar och klor för att man ska kunna få hjälp!!Detta att du itne producerar några ägg. Vet du varför du inte gör det? Om det är någon hormonrubbning som gör att det inte produceras några eller är det något annat?Jag har en kompis som inte producerade några hormon eftersom hennes hypofys blivit skadad tidigare i livet. Men hon blev hjälpt genom att hon fick tillföra dessa hormon som krävdes via sprutor. Det var självklart rätt bökigt (eftersom hon var tvungen att gå till gyn varje månad innan ÄL för att se att ägg började mogna och sedan att det inte bliv för många, men idag har hon 2 friska barn!! Så det KAN ju gå även om man inte producerar ägg på egen hand. men självklart beror det ju på orsaken.Kram till dig iallafall!!!!
    hej!

varföpr ja inte producerar några egna ägg fattar ja inte, allt dom säger låter som grekiska för mig... ja försöker att förstå men de går inte ibland.. hmm.. ja får nog skaffa mej en läkar ordbok

ja visst de kan säker gå min moster sa dom till henne att hon inte kunde få barn... å hon har poppat ut tre stycken...

tar emot kramen med ett leende
  • sweetstreet

Koko,

jag hoppas också vi kan träffas när jag kommit till Sverige.
    Jag stannar till 3:e januari så antingen före eller efter jul. Fast jag kommer vara en vecka i skåne också för att fira jul där.

Men som sagt, kasnke några av er ändå har tid för en glöggfika eller så??? Det hade varit mysigt!!

• Storasystern

Liten - jag har en tjejträff inbokad den 25:e, men om den blir inställd kommer jag förståss gärna och brunchar!!! Det var jättetrevligt sist, och den här gången kommer ju fler människor jag inte träffat!!!

September - jag går hos BM på Skeppsbron. Det funkar OK, men jag håller med om att det inte är helt klockrent. Alla är trevliga och så, men det känns lite anonymt och stressigt trots att det är privat och så... Men jag har ju inte provat något annat, så jag vet itne hur det är på andra ställen. Jag går där för att kunna komma till BB Stockholm (som alla andra! ). Flera av mina vänner har rekommenderat det så varmt, och några av dem har flera barn och har alltså testat olika förlossningsavdelningar. SÅ jag antar att det faktiskt är bra där, även om jag ibland känner att det är lite märkligt att de bara tar emot "normala" förlossningar....
    Lång utläggning om ingenting!

Nu ska jag gå och äta lunch!

• start september

Omsan har koll!

Jag har en sk vattencysta på ena äggstocken. Den är ganska stor (10 gånger 8 cm) och upptäcktes när jag åkte till akuten eftersom det gjorde så ont i mage och korsrygg. Akutläkaren skrämde upp mig med operation.

Men sen var jag hos en braig gyn som sade att den inte avr farlig och att det är sämre att operera, det kan störa kroppen. Så det kommer nog bli lite trångt där inne, men det trodde han skulle gå bra om än kännas lite. Den är hormonrelaterad och den har i någon menscykel vattenfyllts iställlet för att spricka och sedan blivit kvar.

Är den kvar efter graviditeten ska den tas bort då.

Så nu är jag lugnad igen och jag har inte längre ont.

Och så har jag fått göra extra VUL och blev lugnare.

• Storasystern

Sweet - det där låter galet jobbigt!!! Ungefär som mina dagar i Japan...
    Om det "bara" är 1,5 månader kvar, innebär det att du är klar med ES-cellerna till jul???

Förresten, har ni inte en massa Halloween-firande i staterna nu???

• Liten med Mindre

September - jag tycker det funkar bra i Gamla Stan. Tror nog det kan variera med vilken BM man träffar. Min är som sagt helt ok, varken superduper eller dålig. Men så har jag inga problem direkt heller - som behöver hanteras.

Jag uppskattar att gå dit eftersom det är lugna och trevliga lokaler, med för mig bra läge. Skulle inte, som jag vädrade för någon vecka sen, må bra av att ofta behöva sitta i någon offentlig vårdcentrals / MVCs lokaler. De är ofta alltför gräsliga. Sen kan säkert personalen där vara lika bra/udda/trevlig/dålig som på ett privat ställe.

Snofsan - jag tycker du ska försöka hitta orken att kräva ett svar som du kan förstå. Det är deras skyldighet att förklara det! Vill ju bara påminna om Frejis gamla gyn som ena månaden jämförde hennes hormonvärden med att vara i klimakteriet, och bad henne gå någon annanstans - och nästa månad var hon gravid (även om det tyvärr inte gick så bra).

• Liten med Mindre

Vi har ju valt Huddinge istället för BB Stockholm, för att vi ville och för att en av sommar-BM jag träffade undrade om vi verkligen vill åka tvärs över stan mitt i vintern när vi har nära till större sjukhus.

Men sen ibland när vi pratar med min BM så låter det som att vi är lite "udda" som inte ska till BB Stockholm.

"Jo, hade ni åkt till BB Stockholm så hade det funkat si eller så...".

Nåja, jag tror inte folket är bättre på annat håll, möjligen är lokalerna sämre som sagt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag