sweetstreet skrev 2007-11-02 12:42:15 följande:
Hej Snofsan!jag minns dig från förra tråden! Shit vad man blir sur när man inte kan få den hjälp man behöver?! Det är ju liksom tillräckligt jobbigt att "bara ha" något som inte fungerar i kroppen!! Men man ska ju inte behöva kämpa med näbbar och klor för att man ska kunna få hjälp!!Detta att du itne producerar några ägg. Vet du varför du inte gör det? Om det är någon hormonrubbning som gör att det inte produceras några eller är det något annat?Jag har en kompis som inte producerade några hormon eftersom hennes hypofys blivit skadad tidigare i livet. Men hon blev hjälpt genom att hon fick tillföra dessa hormon som krävdes via sprutor. Det var självklart rätt bökigt (eftersom hon var tvungen att gå till gyn varje månad innan ÄL för att se att ägg började mogna och sedan att det inte bliv för många, men idag har hon 2 friska barn!! Så det KAN ju gå även om man inte producerar ägg på egen hand. men självklart beror det ju på orsaken.Kram till dig iallafall!!!!
hej!
varföpr ja inte producerar några egna ägg fattar ja inte, allt dom säger låter som grekiska för mig... ja försöker att förstå men de går inte ibland.. hmm.. ja får nog skaffa mej en läkar ordbok
ja visst de kan säker gå min moster sa dom till henne att hon inte kunde få barn... å hon har poppat ut tre stycken...
tar emot kramen med ett leende