• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Vad glad jag blir!!! Två gamla godingar som tittat in, Sweet och Frejis. Härligt Sweet att du är tillbaka och Frejis vad mysigt med vädurskille (tänker då på vår Tobias ...som brorssonen har döpt kaninen till).

Själv har jag drömt mardrömmar i natt. I den första väckte jag t o m maken då jag låg och skrek. Den andra var lite lugnare men inte alls skoj att vakna och ha varit otrogen under natten. Undrar om det är sprutan som får mig att drömma? Brukar annars aldrig komma ihåg mina drömmar.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Det är säkert sprutan och tankar kring den som spökar med mardrömmar Lappis. Hoppas bara att det inte fortsätter 10 dagar till! Själv drömde jag stressdrömmar om någon form av andra bröllop/bröllopsfest där jag var jättesen med allt, och for till frisören när vi skulle vara i kyrkan. Illa!

Frejis - du har sms. Skoj med kaninen, hoppas att ni hittar någon som passar er familj!

Det gick inge bra med byxshopping igår. Irriterar mig på att så många tillverkar byxor utan stretch, bara en stor bred resår och sen tror att det räcker. Den där hårda kanten som blir mellan byxa och resår är inte alls skön när magen putar ut som min. Eller så är det för att jag blivit lite mjukare på andra håll än magen senaste veckorna. Har verkligen inte kunnat stå emot hungern och suget. Skärpning!

Men det blir i alla fall en tur till de lite finare gravid-affärerna idag om jag hinner. MÅSTE ha mer än ett par byxor!

• Clownis

Hello giiiirls! Clownen har hittat hit, TJOHOOO! Kanske borde vi lägga in en uppdaterad presentationslista om oss alla. Det var ju ett tag sedan sist.

Jag Clownis bor i Götet, 29 år. Gravid efter IVF i typ fjärde veckan (eller hur man nu räknar).

Undrar dock om det lilla krypet verkligen finns kvar i magen. Alla symtom försvann i stort sett när jag slutade med progesteronet. Vi ska på UL (troligtvis VUL) nästa vecka för att ta en första titt. Ska bli så otrooooligt spännande!

Lappis: Härligt att sprutorna inte är något problem.
    sweet: Skönt att läsa dina nattsuddarinlägg igen.

• Liten med Mindre

Sweet - kul att se dig tillbaka! Hoppas att ni också hittar en liten fyrfota familjemedlem som passar er. Såå mysigt med katt!

Tror det kommer vara lagom för mig med katt om några år, när Mindre kladdat ner soffan tillräckligt för att jag ska sluta bry mig om den också får rivmärken.

• Lapinette

Clownis - har tänkt på dig och undrat hur det gått. Skönt att höra att du mår bra och spännande med ultraljudet i nästa vecka. Visst, jag har börjat spruta och det var lätt som en plätt.

• BrudSommar2006

Oooooh, jag ser att godis-nazin varit här!!! Synd att jag inte lyckades titta in här då men då hade jag gått och lagt mig för länge sedan även om jag säkert var vaken.

Frejis, så mysigt med ny kanin, jag vill också ha, fast inte förrän det blir lättare med Iris, just nu orkar jag knappt med mig själv.

Lapinette, det är väl gissningsvis mycket som snurrar i huvudet nu när det är så mycket som händer för er?

Själv har jag drömt rätt ofta om mitt ex på sista tiden och det är aldrig något trevligt, varje gång jag drömmer att jag är så rejält förbannad på någon att jag har lust att döda så är det honom. Inte alls förvånande i och för sig, jag kände någon liknande innan vi skiljdes åt men jag har inte drömt om det tidigare. Det är väl något om omställningar och att det händer mycket i ens liv gissar jag.

Piggelin, aha, nu är jag med! Så det är din sista dag idag! Vet att ni fått en massa saker, har in allt ni behöver nu?

• Lapinette

Själv har jag ingen aning om vem jag var otrogen med i natt. Har aldrig sett karln förut men det var nog lika bra.

• _koko_

Good morning chícas!

Jag vill också luncha på måndag! Har inboxat dig page.

Sweet - Härligt att se dig tillbaka!! Hoppas vi hinner ses något när du kommer hit igen, men jag förstår att det blir jäktigt när alla rycker i en.
    En nära vän till mig blev tvungen att föda fram sitt döda barn i v28, men jag tror faktiskt att det är bäst att göra så, trots att det känns vidrigt att ens tänka på... Det barnet skulle fötts den här veckan.

Frejis - Turbulent för er just nu! Hoppas det blir en ny kanin nu och nästa månad bebis att ösa kärlek över.

Lappis - Jag visste väl att du skulle klara sprutan utan problem! Ett par av sprutorna sved lite på mig, tror jag träffade en blodåder eller nåt de gångerna. Annars är det precis som du säger helt smärtfritt, känns inte över huvud taget!

Clownis - Håller tummarna för ditt vul nästa vecka. Hoppas dock att du är i v7 då (räkna äggplocket som v2+0), för tidigare kan det vara svårt att se något och det är bara dumt att bli orolig i onödan!

Jag är annars lite gällig just nu, får ont i ryggen och blir andfådd bara av att sitta ner... Men det sägs att det är just de veckorna jag är i som är såhär, så jag hoppas det går över snart.
    Vädret idag är ju fantastiskt, så man kan inte vara alltför sur. Dessutom ska vi ha maskeradfest i morgon, vilket ska bli jättekul! En massa folk kommer och det är bara de roliga förberedelserna kvar (pynta å sånt).
    Dessutom är jag LEDIG!!!

• Liten med Mindre

Oj, Clownis - hoppas verkligen att pyret är kvar. Det kan ju ha varit progesteron-symptom. Du kanske får det så skönt att du "slipper" symptom à la Cicci.

• BrudSommar2006

Clownis, hoppas, hoppas att allt är väl, spännande med VUL! Hur är det annars, är maken hemma?

Just det, Sweet skulle ju skaffa katt, vill också ha! Får väl se om det blir någon framöver för vår del, jag vill nog helst ha utekatt så att man kan ha dörren öppen på sommaren utan att oroa sig för att katten smiter ut men det kanske är bästa sättet att bli osams med sina grannar? Får se om det verkar vara många katter i området i alla fall så att det inte skulle märkas om det kom en till. Det enda är väl att vi kommer att bo hyfsat nära en stor väg. Fast man måste väl flytta ut på landet för att inte bo nära en stor väg i och för sig. Så var det ju det lilla dilemmat med makens allergi också...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag