• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Det där med personkemi med BM är svårt tror jag, det ska nog mycket till för att hitta helt rätt. Allt har funkar bra med läkartider och UL-tider och sånt så jag är nöjd i övrigt.

Läget, lokalerna och att slippa min lokala MVC (vilken känns som vårdcentralen) samt tips från kompisar var anledningen att jag valde Gamla Stan. BB Stockholm lockar också, om vi nu kommer så långt och om cystan inte är ivägen.

• Liten med Mindre

Sweet - från Lucia och framåt träffas jag gärna och glöggar, så vida inte Mindre fått bråttom ut.

• start september

Det där med personkemi med BM är svårt tror jag, det ska nog mycket till för att hitta helt rätt. Allt har funkar bra med läkartider och UL-tider och sånt så jag är nöjd i övrigt.

Läget, lokalerna och att slippa min lokala MVC (vilken känns som vårdcentralen) samt tips från kompisar var anledningen att jag valde Gamla Stan. BB Stockholm lockar också, om vi nu kommer så långt och om cystan inte är ivägen.

• sweetstreet

Syrran,

japp förhoppningsvis kommer mina ES-celler att vara klara då. Och jag hoppashoppashoppas att jag kan injicera dem innan jag åker till Sverige. eller jag o jag förresten. Vi har en Facility som gör det åt oss, för en nätt summa...! Men jag hoppas iallafall att min targeting har gått bra och att jag lyckas selektera fram några positiva kloner så att det kan bli några möss i slutändan!!
    Å det vore bara föööör bra!!!! Men fram tills dess så är det mycket jobb.
    Långa dagar på labbet är ju iofs en vardagssak. Haha, jag tänker alltid att jag ska jobba lite kortare dagar i veckorna eftersom jag jobbar så många timmar på helgerna också. Som kompensation. Men så blir det ju aldrig. Man jobbar ju ändå i snitt 9 timmar per dag. Hm...

• sweetstreet

Liten! låter super!!!!
    Och jag tror inte Mindre tittat ut i december. det är väl itne förrän runt nyår som det verkligen är dags??

• Liten med Mindre

Sweet - det låter fantastiskt att du brinner så för det du gör. Imponerad av alla som hittar något att göra som de faktiskt gillar/bryr sig om.

• sweetstreet

September,
    jätteskönt att höra att du och pyret är okej trots cystan!!!
    vad menar du med hormonrelaterad? Att detberor på hormoner du tagit "extra" eller att det beror på hormoner man har i kroppen varje cykel??

• sweetstreet

Mindre,
    tja jag vet inte ifall jag "brinner" så mycket. Det känns inte så. Jag har faktiskt funderingar på att i framtiden skippa forskningen och börja med något annat. men men just nu så är det detta jag gör. och man vill ju alltid har resultat?!?

Plus att de arbetstider jag har är helt normala inom min branch... Till och med lite i underkant tror jag... Om man jämför med många andra.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag